Autoracing  KL-varaosat

244DL 3L 24v, saattaa sisältää Mersua

  • 43 Vastauksia
  • 21203 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa kako

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • Ruma mutta hidas
244DL 3L 24v, saattaa sisältää Mersua
« : 07.04.2012, 00:18:28 »
Tässä tarinaa entisestä, alhaalta löytää uudet jutut.
Lainaus
Kapteenin loki, tähtipäivämäärä 2007 viimeinen neljännes.

Olemme saattaneet alkuun intergalaktisen taistelulaiva S/S Mörkö:n jälleenrakennustyöt.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)


Useiden taisteluiden ja avaruusmädän seurauksena S/S Mörkö on kärsinyt mittavia vaurioita komentosillan runkorakenteisiin.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)


Tuuppausmoottori vetelee viimeisiään ja pysäyttimet ovat täysin jumiutuneet.

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Kapteenin loki, tähtipäivämäärä 2009 kolmas neljännes.

Olemme viimein saaneet päätökseen mittavat korjaustyöt. Aluksen runko on entistä vahvempi ja paremmin suojattu.
Tuuppausmoottori vaihtui vähemmän huonoon B200K malliseen.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)


Kapteenin loki, tähtipäivämäärä 2010 toinen neljännes

Yrityksemme lisätä tuuppausmoottorin tehoa on päättynyt katastrofaaliseen epäonnistumiseen.
Puskiessamme konetta ylikieroutumisajoon, reaktorin alempi lauhdevesiputki irtosi liitoksestaan
aiheuttaen reaktorin kannen vääntymisen. Palaamme tukikohtaan korjaamaan vahingot.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)


Saimme vahingon korjattua, jouduimme vaihtamaan tuuppausmoottorin vastaavaan vakiomalliin.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)


Komentosillalle asennettiin uusi aluksen ohjattavuutta parantava laite.

(Kuva poistettu lainauksesta.)


Kapteenin loki, tähtipäivämäärä 2011 toinen neljännes

Alukseen asennettiin uusi häivepinnoite. Tuuppausmoottorin tehoa saatiin lisättyä asentamalla D -mallinen venttiili aktivaattori.

(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)
(Kuva poistettu lainauksesta.)


Tämä kaikkien ihailema ja Jurvassa asti palkittu rakennelma on siis edelleen olemassa. Nyt tästä tehdäänkin oikeen tosi stealthi malli asentamalla volvoissa kovin harvinaiset varusteet eli turbo ja ruisku. Moottorin ohjauksista vastaa siis megasquirt ms1+v3.0, ohjailee bensiiniä ja sytytystä. Turbokoneeseen vaihdettiin lh2.4:n anturireijällinen vauhtipyörä. Koneaihio on B200ET kotoisin tälläisesta:



jonka toveri 240-gl a.k.a. pera:n kaveri ajoi tälläiseksi:




Edellinen B200K nypättiin viikko takaperin pois sijoiltaan:


« Viimeksi muokattu: 26.07.2017, 20:18:20 kirjoittanut kako »
1980 244 Mörkö || 1994 Volvo 945 d24tdic savulahna  ||  1977 Lincoln Continental Town Coupe || 1986 Mercedes W126 260SE

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Mietittiin että mikä nokka laitetaan B200et.n nykyisen T-nokan tilalle, tallista löytyy M, Y, A, V, D,  Ideoita otetaan vastaan.
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa hempp2_

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Ootteko jo koittaneet megan voimin käyttää konetta?

Millä anturilla aiotte ottaa kierrostiedon? Volvon oma vr anturi?
« Viimeksi muokattu: 07.04.2012, 17:18:40 kirjoittanut hempp2_ »

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Ootteko jo koittaneet megan voimin käyttää konetta?

Millä anturilla aiotte ottaa kierrostiedon? Volvon oma vr anturi?
ei olla vielä käytetty megalla, konekkin on irrallaan kun piti sille volvon omalle vr anturille tehdä teline, vauhtipyörä on jostain 940.sta, ja motronikin vauhtipyörässä anturikehä on eri kohdassa. Kytkinkoppaan tehtiin reikä anturille puukkosahalla, kun M45.n kopassa ei ollut mitään koloa valmiina  ;)

Kuva anturista paikoillaan. Saas nähdä pysyykö noiden pinnapulttien varassa, ei sitä ainakaan käsin siitä mihinkään vääntäny. Rakoa jätettiin 1,5mm anturin ja vauhtipyörän väliin, pitäisi sillä vielä toimia


http://s53.photobucket.com/albums/g73/240-gl/Kamala%20244/?action=view&current=2012-04-07-049.jpg

Ja siinä hyvin suunniteltu ja toteutettu anturin kolo  :idiot2:
« Viimeksi muokattu: 07.04.2012, 20:15:26 kirjoittanut 240-gl »
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa kako

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • Ruma mutta hidas
Jotain osia tähän vois listailla, jos vaikka jotain kiinnostaa.  ???

Megaruutta on siis ms1 v3.0 levyllä.
Sytkäksi olis tulossa megan ohjastamana Volkkarin 032 905 106b hukkakipuna, joka sisältää sytytyspäätteen.
Bosch 280 130 085 ilmanlämpöanturi
Joku GM vedenlämpöanturi, kierteiden puolesta ei varmaa sovi koneeseen suoraan, mihin kannattaa sijoittaa?
kopio Bosch 280 122 001 kaasuläpän asentoanturi
Volvon oma vr, lienee syytä laskea anturin välys 1mm:iin?
Innovate lc-1 laajakaistaohjain + Bosch 258 007 057

Volvon välijäähy


Varmaan tästä jotain unohdin.
1980 244 Mörkö || 1994 Volvo 945 d24tdic savulahna  ||  1977 Lincoln Continental Town Coupe || 1986 Mercedes W126 260SE

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
ei olla vielä käytetty megalla, konekkin on irrallaan kun piti sille volvon omalle vr anturille tehdä teline, vauhtipyörä on jostain 940.sta, ja motronikin vauhtipyörässä anturikehä on eri kohdassa. Kytkinkoppaan tehtiin reikä anturille puukkosahalla, kun M45.n kopassa ei ollut mitään koloa valmiina  ;)

Kuva anturista paikoillaan. Saas nähdä pysyykö noiden pinnapulttien varassa, ei sitä ainakaan käsin siitä mihinkään vääntäny. Rakoa jätettiin 1,5mm anturin ja vauhtipyörän väliin, pitäisi sillä vielä toimia
(Kuva poistettu lainauksesta.)

http://s53.photobucket.com/albums/g73/240-gl/Kamala%20244/?action=view&current=2012-04-07-049.jpg

Ja siinä hyvin suunniteltu ja toteutettu anturin kolo  :idiot2:
(Kuva poistettu lainauksesta.)
1 mm rako todettu toimivaksi,
olis muuten päässy vähemmällä ja saanu varmasti tukevan, kun olis käyny vohkimassa telineen suoraan jostain b2xxF vehkeestä

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
1 mm rako todettu toimivaksi,
olis muuten päässy vähemmällä ja saanu varmasti tukevan, kun olis käyny vohkimassa telineen suoraan jostain b2xxF vehkeestä
Niin olisi pitänyt, ei vaan kerennyt laittamaan ostoilmoitusta osasta ja meinattiin että kestäis noinkin. En tiedä sitten kestääkö.
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
ja motronikin vauhtipyörässä anturikehä on eri kohdassa.

Motronicissa ei myöskään ole noita reikiä vauhtipyörässä vaan sellanen nasta mitä se anturi lukee.. + tuo startti kehä.
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Motronicissa ei myöskään ole noita reikiä vauhtipyörässä vaan sellanen nasta mitä se anturi lukee.. + tuo startti kehä.
Joo niin saattoi olla, siksi juuri vaihdettiin lh2,4 ruiskun vauhtipyörä mutta vauhtipyörän mukana ei tullut tuota anturitelinettä niin tehtiin itse huonompi tilalle  :)
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa räkänokka

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 544
  • Mäntsälän moottori tärväämö - MMT #1
Ite ku tekee ni saa just sellasen ku sattuu tulemaan  ;D
Suunnittelun yksinkertaisuus korostaa rakennelman luovuutta.
"Teoriassa se mutteri kyllä pyörii, mut käytännössä se on ruosteessa"

Poissa kako

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • Ruma mutta hidas
Moottori löysi tiensä konehuoneeseen.



Viikonloppuna jos saisi sen kunnolla kiinni vielä, niin pääsee ehkä kohta selvittämään sähköt ja polttoainelinjat ja muuta jänskää.
1980 244 Mörkö || 1994 Volvo 945 d24tdic savulahna  ||  1977 Lincoln Continental Town Coupe || 1986 Mercedes W126 260SE

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Taas meni viikonloppu ja auto on vieläkin täysin kesken :(
Moottorin kumityynyt tuli laitettua paikalleen.
Laturi laitettiin tuonne pakosarjan puolelle jotta saadaan hihnat kulkemaan myös vesipumpun kautta, kun tässä moottorissa oli alunperin laturi imusarjan puolella.
Auton johtosarja jossa kulkee startin/laturin/ öp-anturin ym johdot tuli korjattua ja asennettua.
Ahtoputkia ja välijäähdytintä ym tuli soviteltua paikoilleen mutta lyhyeksi ne jäi kun ovat 740.sta lähtöisin, laitettiin saabin bypassi ja vielä pitäisi löytää paikka öljynjäähdyttimelle ja ostaa sähköflekti.

Huomattiin ettei downpipekään sovi muokkaamatta paikoilleen kun sekin on otettu 740.sta ja lambdalle pitää tehdä paikka.

Megaruutan johtosarjaan lisättiin johtoja ja  tuotiin hytistä konehuoneen puolelle mutta asennus on vielä kesken ja jotain suojakuorta pitäisi hommata johtojen päälle. Ahtoputkeen asennettiin imuilman lämpöanturi.

Jatkuu taas ensiviikonloppuna kun pitäisi tehdä kaasuläpän asentoanturille joku teline, sähköt loppuun, bensalinjat...

Kuvia:
http://s53.photobucket.com/albums/g73/240-gl/Kamala%20244/?action=view&current=2012-04-15-059.jpg
http://s53.photobucket.com/albums/g73/240-gl/Kamala%20244/?action=view&current=2012-04-15-058.jpg
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

Poissa JAMH

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 170
  • www.vrcf.fi
Eikös toi välijäähdytin kannattais laittaa 240 volvon alkuperäiselle paikalle eli siihen kohdalle missä
jäähdytin normaalisti on? Mulla ainakin on niin ja 740 ahtoputket sopii juuri kohdalleen.
Paitsi että mulla on 200-sarjan välijäähdytin. Jos niissä on eroa...
Volvo 240 Turbo -84 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=12725.0 -Ex. harrasteauto
Volvo 940 Turbo -96 http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=29084.0 -Ex. käyttöauto

Poissa TopiK

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 276
Eikös toi välijäähdytin kannattais laittaa 240 volvon alkuperäiselle paikalle eli siihen kohdalle missä
jäähdytin normaalisti on? Mulla ainakin on niin ja 740 ahtoputket sopii juuri kohdalleen.
Paitsi että mulla on 200-sarjan välijäähdytin. Jos niissä on eroa...
Juu, kun välärin laittaa alkuperäiselle paikalle, niin  700/900 putket/letkut riittää, ja myös saman mallisarjan väläri sopii kyseiselle paikalle.
Volvo v70 d3 -12
Volvo 740 b230fk+m90 -90 (380whp 638Nm)
Volvo 740 b230fk+m90 -89

Poissa 240-gl

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 700
Juu, kun välärin laittaa alkuperäiselle paikalle, niin  700/900 putket/letkut riittää, ja myös saman mallisarjan väläri sopii kyseiselle paikalle.
Pitääkin tehdä sitten noin, syyläriä voikin ottaa lähemmäs konetta kun laitetaan sähköflekti, niin tulee hyvin tilaa lisää.
nykyiset: 244 3,0 / 360 2,0i / 740 2,3Tic / Ford mustang / Jeep Grand Cherokee / Mitsu pajero

entiset volvot. 244, 240, 240, 240, 240, 740, 760, 940, S60, V70,

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron