Proturbo  Autodiagnoosi

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523373 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #630 : 25.04.2015, 15:55:20 »
Oli pakko... Anteeksi.   :facepalm:



Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #631 : 25.04.2015, 16:13:25 »
Saat anteeksi kun kenoviivaan tulee keskelle ne ohuet rivat kromisena/hopeisena paikalleen  ;)

Nyt kun olet tuota takasillan tuentaa jäykistellyt aika isosti, onko mitenkä paha jyrinä ja tärinä esim liikkeellelähtiessä nätisti tai esim kakkosella 1000-1500rpm lipumisessa? Ihan vaan suunnittelen piristetyn käyttöauton tuennan parantamista, mutta jo vakioiden reaktiotangon puslien kääntö kyljelleen tekee selkeän lisäyksen jyrinään enkä oikeastaan kaipaisi moista...
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #632 : 25.04.2015, 16:22:45 »
Saat anteeksi kun kenoviivaan tulee keskelle ne ohuet rivat kromisena/hopeisena paikalleen  ;)

Nyt kun olet tuota takasillan tuentaa jäykistellyt aika isosti, onko mitenkä paha jyrinä ja tärinä esim liikkeellelähtiessä nätisti tai esim kakkosella 1000-1500rpm lipumisessa? Ihan vaan suunnittelen piristetyn käyttöauton tuennan parantamista, mutta jo vakioiden reaktiotangon puslien kääntö kyljelleen tekee selkeän lisäyksen jyrinään enkä oikeastaan kaipaisi moista...

Sellainen ilmiö tuli tuosta vahvistelusta ja nylonpuslista että tietyillä kierroksilla ajaessa n.2000rpm alkaa jyriseen ja sisustan pellit resonoimaan... Loppuu kyllä kun kierrokset ovat sopivat. Liikkeelle lähdössä ja vaihdetta vaihtaessa tuntuu joskus sellainen terävä kopaisu..  ??? Mutta niinku jo sanoinkin niin ennen se tuntui siltä että taka-akseli olisi irti  :)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #633 : 30.04.2015, 18:22:00 »
Mitenkä alhaalta tuo ahdin herää? Koitin lueskella mutta ei sattunut silmään juttua ahtimen heräämisestä.
Sama piikkaus ongelma oli itelläki penkissä. Villi veikkaus, säädin alkaa leikata syöttöä ennen huippu kierroksia ja näin ollen ahdot tippuu.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #634 : 30.04.2015, 20:33:26 »
Mitenkä alhaalta tuo ahdin herää? Koitin lueskella mutta ei sattunut silmään juttua ahtimen heräämisestä.
Sama piikkaus ongelma oli itelläki penkissä. Villi veikkaus, säädin alkaa leikata syöttöä ennen huippu kierroksia ja näin ollen ahdot tippuu.

Noin 3500rpm heräilee. Leikkaa joo ja voikait se johtua hukkiksestakin... Mutta eipä se mikään ongelma kuitenkaan ole, näillä säädöilla tehot on juuri se mikä on ollu tavoitekkin. Noilla paineilla alkaa pakopaine karkaan ohi ahtojen, eikä  teho enään paljon nouse vaikka paine on sen 3bar.
Liekkö pakopesä alkaa jo ahistaan...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #635 : 30.04.2015, 21:21:52 »
Millä kierroksilla ahtopiikki tulee? Karkaako pakopaineet ohi ahtojen ennen piikkiä vai piikin jälkeen?
Kyselen näitä ihan vain vertaillakseni vgt ja kiinteän holsetin eroja.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #636 : 30.04.2015, 22:25:00 »
Millä kierroksilla ahtopiikki tulee? Karkaako pakopaineet ohi ahtojen ennen piikkiä vai piikin jälkeen?
Kyselen näitä ihan vain vertaillakseni vgt ja kiinteän holsetin eroja.


En osaa tarkkaa sanoa mut jossain 5000-5500. 1,5bar asti pako alle ahdon, 2bar ahdoilla pako 2,6bar ja siitä korkeammaksi ei pakopaine nouse siinä piikissäkään.
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #637 : 03.05.2015, 21:37:00 »
Vanneprojektia taas...

Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #638 : 05.05.2015, 21:04:09 »
Vanteista tuli 8x15" ja renkaat niille M/T et street 26x10.5



Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #639 : 05.05.2015, 21:34:24 »
Noni :) Sit testaan vetareiden lujuutta O0
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Mata76

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #640 : 06.05.2015, 05:39:34 »
Taitaa vartimailin ajat alkaa kohta 11 ;)

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #641 : 06.05.2015, 20:36:07 »
Taitaa vartimailin ajat alkaa kohta 11 ;)

En tiiä alkaako mut nyt tuntus ainakin pitoa olevan, pitihän sitä käydä renkaat testaamassa...  :)



Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Paikalla mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2125
    • Instagram kuvat
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #642 : 07.05.2015, 04:25:21 »
Tässä on kyllä munnoo ja tehoakin muuallakin kuin essolla..  P>

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #643 : 26.05.2015, 21:51:42 »
Tässä on kyllä munnoo ja tehoakin muuallakin kuin essolla..  P>


 :) kiitos!

Sellainen ilmiö tuli tuosta vahvistelusta ja nylonpuslista että tietyillä kierroksilla ajaessa n.2000rpm alkaa jyriseen ja sisustan pellit resonoimaan... Loppuu kyllä kun kierrokset ovat sopivat. Liikkeelle lähdössä ja vaihdetta vaihtaessa tuntuu joskus sellainen terävä kopaisu..  ??? Mutta niinku jo sanoinkin niin ennen se tuntui siltä että taka-akseli olisi irti  :)

Löytyi selitys tuolle paukahdukselle joka takapäästä kuului. Olin vaan unohtanu kiristää pari pulttia apurungon etupäästä...   :facepalm: pauke loppu siihen.

Tämä on katsastuksen jälkeen ollut jokapäiväisessä ajossa, eikä mitään ihmeempää oo tarvinnu tehdä. Aurauskulmat säädin ja nostin renkaista paineita 0,5 bar joka vähensi sitä tasakaasu nylkytystä uskomattoman paljon.. 3 viikon päästä ois tarkoitus käydä varttimailia ajamassa ja mutkaradallakin pitäis käydä koittaan jossain vaiheessa...  :3/4 jättää sen:
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #644 : 14.06.2015, 13:46:10 »
Eilen ajeltiin varttimailia ylivieskassa. Ajamalla paikalle, 10 vetoa slikseillä ja ajamalla pois.
Lähdöt 2 vaihteella ja 5 vaihteella maaliin.

Paras aika: 12,4s@191km/h ja 60feet: 2,175s

Video:

http://youtu.be/QJlJT8iYE3o
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

 

Kulkukoira  Proturbo