Autoracing  KL-varaosat

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523376 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rusakko

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2996
  • Nautin autoni kulmikkaina ja naiseni kurvikkaana
    • Vesan Volvo-sivut
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #750 : 04.04.2016, 02:59:06 »
Selvis tuo paneelin rusakon kuvakin, kaveri lähti kuin rusakko makuulta, savupilveä karkuun :D
aamuvirkun vikaa mulla toisinaan.... mut mut juu
 Hyvin hönkäsee
V70R FWD Manual -98,     V70R AWD Automatic -00,  740 B6304 Manual -87,      240 16v turbo Manual -88

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13517
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #751 : 04.04.2016, 11:00:44 »
Kierroksilla näyttäs olevan optimi syöttö kun palaa puhtaasti, tuolla pumpulla ei lie edes mahdollistakaan saada alemmilla kiekoilla maltillisempaa syöttöä kun tuntuu menevän savuna vaan ilmaan löpöä.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Pohjola

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 264
  • Pussit kuuluu jalkoväliin
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #752 : 04.04.2016, 16:14:24 »
Kierroksilla näyttäs olevan optimi syöttö kun palaa puhtaasti, tuolla pumpulla ei lie edes mahdollistakaan saada alemmilla kiekoilla maltillisempaa syöttöä kun tuntuu menevän savuna vaan ilmaan löpöä.

Luulisin ettei ole tarkoituskaan saada alemmilla kieroksilla savutonta menoa. Herää holsettikin paremmin kun vähän pukkaa ylimäärästä.
Volvoilusta parantunut

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #753 : 04.04.2016, 16:25:46 »

Luulisin ettei ole tarkoituskaan saada alemmilla kieroksilla savutonta menoa. Herää holsettikin paremmin kun vähän pukkaa ylimäärästä.


Juurikin näin.



Hukkaportin toimintaa epäiltiin penkissä, ahtoja ku yritettiin bleedata lisää niin välillä ne vaan pieneni... Hukkista herkisteltiin paineilmalla ja välillä tuntui kuin ois venttiili jumittanu... Bleedillä ei saatu 2,4bar ylemmäs ahtoja ja lopen otin hukkaportilta ohjauspaineen kokonaan pois, niin alkoi tehot lähenteleen 6:tta sataa.. Viimeseen vetoon sitte vasta lisäsin kierroksia ja syöttöä ja lukemat oli miellyttävät  ;) pakopaine mittarikin sekosi jossain vaiheessa joten niistä ei nyt tietoa, ehkä parempi niin...  ;D
Hukkis täytyy käyttää irti ja tutkia ettei jumittele auki asentoon, vastapaine ohjaus vois olla hyvä...

Tuossa lapussa eilinen ja vuosi sitten ajettu vääntökäyrä päällekkäin. Ahtopaine/syötöt/vetävätkierrokset samat molemmissa (2,4bar)




Ja tuossa sitte se viimeinen veto

Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #754 : 05.04.2016, 18:46:50 »
Erittäin komeat lukemat.  :)

Öljynjäähdyttimen teline/suoja on mukavannäköinen, niin kuin kaikki muutkin TIG hitsaukset tässä autossa.  -H-

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #755 : 05.04.2016, 19:42:23 »
Erittäin komeat lukemat.  :)

Öljynjäähdyttimen teline/suoja on mukavannäköinen, niin kuin kaikki muutkin TIG hitsaukset tässä autossa.  -H-



Kiitos! En tiedä sitten että minkälaisilla tehoilla ja paineilla sitä uskaltaa ajella, että kestääkin vielä....



Eipä ole ihme että ahtopaineiden säätö oli hankalaa. Mutteri jolla hukkiksen venttiili on kiinni kalvossa, oli pyörinyt irti kokonaan. Eli kalvo nousi ahtopaineella ja venttiili perässä pakopaineilla... Ja venttiilin varressa oli syviä uria ja liikkui ohjurissa todella tahkeasti. Sitten vielä lisäksi olin jättänyt magneettiventtiili ohjausta tehdessä turboruuviin kuuluvan t-haaran pois, jossa on kuristus jonka ruuvi näköjään vaatii kaverikseen..  :facepalm:

No nyt on venttiili kiinni lukkomutterilla ja varsi kiillotettu että huilaa hyvin. Täytyy sitte ajossa taas säädellä ahtopaineet sopiviksi.
« Viimeksi muokattu: 05.04.2016, 20:01:50 kirjoittanut -hh- »
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Anatec`h

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #756 : 05.04.2016, 20:47:55 »


Kiitos! En tiedä sitten että minkälaisilla tehoilla ja paineilla sitä uskaltaa ajella, että kestääkin vielä....
 

2.7bar paineen kestää vakioilla venttiilijousilla. sen yli kun menee alkaa venttiilit aukeemaan paineen takia. jouset vaihtamalla kestää enemmänkin.

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #757 : 05.04.2016, 21:14:29 »
2.7bar paineen kestää vakioilla venttiilijousilla. sen yli kun menee alkaa venttiilit aukeemaan paineen takia. jouset vaihtamalla kestää enemmänkin.
Speksien mukaan sieltä semmoiset jäykemmät venajouset jo löytyy eli nyt taidetaan pelätä jonkun muun osan voimankestoa :D

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #758 : 05.04.2016, 22:03:07 »
2.7bar paineen kestää vakioilla venttiilijousilla. sen yli kun menee alkaa venttiilit aukeemaan paineen takia. jouset vaihtamalla kestää enemmänkin.

Speksien mukaan sieltä semmoiset jäykemmät venajouset jo löytyy eli nyt taidetaan pelätä jonkun muun osan voimankestoa :D


Jäykät jouset löytyy tosiaan jo. Lähinnä kiinnostais tietää minkä verran noilla ahdoilla pakopaine on... Ja minkä verran tuo moottori ylipäätään kestää tehoa ottaa..? Tämä ku on tämmönen vähän vakio turbokonettakin heikompi..?  ;)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #759 : 05.04.2016, 22:47:13 »
Alkaa olemaan tehot vakioturbokoneen veiveille riskirajoilla. Iten en uskaltais tuosta enään nostaa tehoja noilla veiveillä, jos on vielä samat veivit mitkä aluksi oot laittanut. Vai pettääkö mun muisti että on vakioturbon veivit ja vaparin männät?
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #760 : 06.04.2016, 06:47:43 »
Alkaa olemaan tehot vakioturbokoneen veiveille riskirajoilla. Iten en uskaltais tuosta enään nostaa tehoja noilla veiveillä, jos on vielä samat veivit mitkä aluksi oot laittanut. Vai pettääkö mun muisti että on vakioturbon veivit ja vaparin männät?

Muistat aivan oikein, vaparikone johon laitettu tbokoneen kanget. Enempää ei tarkoituskaan ole ottaa, mutta kestääkö näitäkään tehoja..? Ajamallahan se tietysti selviää muttei viittis tahallaankasn särkeä..  :)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8922
  • Teiden tukko
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #761 : 06.04.2016, 09:20:24 »
Tuo Tig-hitsaaminen on jotain niin kaunista :tykkää:

Niin samaa mieltä.  S*

Näyttää onnistuvan teräs sekä alumiini yhtä hyvin. Saumat on kyllä jäätävän hienoja. O0
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #762 : 07.04.2016, 03:05:40 »
Muistat aivan oikein, vaparikone johon laitettu tbokoneen kanget. Enempää ei tarkoituskaan ole ottaa, mutta kestääkö näitäkään tehoja..? Ajamallahan se tietysti selviää muttei viittis tahallaankasn särkeä..  :)
muistankohan oikeen ettei vapari lohkossa ole öljy ruutia männille?
oon kuullu huhua että n800hv/1300nm ois otettu turbo motista, kylläkään ei enään vakio veiveillä. näihin moottoreihin saa niin vahvoja veivejä että käy cummingissit ku posahtaa.
« Viimeksi muokattu: 07.04.2016, 03:36:31 kirjoittanut volovo mies »
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #763 : 07.04.2016, 03:19:46 »
sun rakentamisen laatu ja MOTIVAATIO on ihailtavaa seurattavaa ollu alusta asti.
jotaki on kuiten jääny tai menny ohi... no eipä mun kannata 400 hv kerhosta huudella.
jatka samaan malliin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #764 : 07.04.2016, 06:49:02 »
muistankohan oikeen ettei vapari lohkossa ole öljy ruutia männille?
oon kuullu huhua että n800hv/1300nm ois otettu turbo motista, kylläkään ei enään vakio veiveillä. näihin moottoreihin saa niin vahvoja veivejä että käy cummingissit ku posahtaa.


Öljyruutat on. Eikai tässä muuta heikompaa ku männät, mitä turbokoneessa.. Arrowin kankia näyttävät ainakin näihin laittavan, mutta ovat aika tyyriitä ~2000e. Ja kalliiksi tulis myös kansi, joka pitäis seuraavaksi ottaa työnalle jos vielä haluais lisää tehoa...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

 

Ateho  Elekma