Ateho  Elekma

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523372 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne102

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 294
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #810 : 05.08.2016, 03:56:14 »
Olin kans paikanpäällä kattomassa. Aika hätäseenhän tuo kyllä lähti.  :o

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #811 : 05.08.2016, 12:50:45 »
Mulla polosella ku ei oo kiekkamittaria vieläkään, niin voisko joku viisaampi laskea mulle minkä verran moottorissa kierroksia varttimaililla maalissa....??

Nopeus: 209km/h, perävälitys: 3,54, 5 vaihteella maaliin joka on: 1,00, renkaan halkaisija: 670mm.

Käyny mielessä että jos perävälitykseksi vaihtais 3,30...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa JoonasH

  • Hallituksen jäsen - Päivämääräspesialisti
  • Administrator
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: 5703
  • Volvo R owners Finland / NordicR #315
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #812 : 05.08.2016, 12:54:04 »
Mulla polosella ku ei oo kiekkamittaria vieläkään, niin voisko joku viisaampi laskea mulle minkä verran moottorissa kierroksia varttimaililla maalissa....??

Nopeus: 209km/h, perävälitys: 3,54, 5 vaihteella maaliin joka on: 1,00, renkaan halkaisija: 670mm.

Käyny mielessä että jos perävälitykseksi vaihtais 3,30...
Rumpujen pärinää.....



5858 rpm noilla tiedoilla :)

Ja välitystä vaihtamalla kiekat tippuu kierroslukuun 5461 :juhau:
« Viimeksi muokattu: 05.08.2016, 12:56:22 kirjoittanut JoonasH »

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #813 : 05.08.2016, 13:03:50 »
Rumpujen pärinää.....



5858 rpm noilla tiedoilla :)

Ja välitystä vaihtamalla kiekat tippuu kierroslukuun 5461 :juhau:


Kiitos paljon nopeasta vastauksesta!!  :)

Joo jotain tollasta lukemaa ajattelinkin, huutaa jo siihen malliin että tekis mieli vaihtaa vielä kutoselle ennen maalia.... Mutta ku liikaa noita vaihtoja jo nyt  :)  3,30 välitystä saa tarjota  ???
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6026
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #814 : 05.08.2016, 13:21:16 »
Mulla polosella ku ei oo kiekkamittaria vieläkään, niin voisko joku viisaampi laskea mulle minkä verran moottorissa kierroksia varttimaililla maalissa....??

Nopeus: 209km/h, perävälitys: 3,54, 5 vaihteella maaliin joka on: 1,00, renkaan halkaisija: 670mm.

Käyny mielessä että jos perävälitykseksi vaihtais 3,30...
Loppunopeushan ei ole sama nopeus mitä sulla on mittarissa ajanoton loppuessa. Sehän on jonkun viimeisten X jalan keskinopeus.

Nimim. Viimeiset metrit rajoittajaan paukuttaen, kolmosella rajoittajalla nopeutta 155 ja loppunopeudeksi lappuun tuli 142km/h :D
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa vmattine

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 463
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #815 : 05.08.2016, 19:29:59 »
oliko tossa volvon oma perä ? mulla olis 240 volvon 1031 perään ihan uus 3.15 välitys  8)
Alle 1.9Bar ahdoilla ei ajeta!!!

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #816 : 05.08.2016, 21:41:27 »
oliko tossa volvon oma perä ? mulla olis 240 volvon 1031 perään ihan uus 3.15 välitys  8)


Kyllä edelleen 1031 perä on. Laitoin sulle yv.
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #817 : 07.08.2016, 21:49:51 »
Jäähdytysjärjestelmää mukamasti paranneltu... 240 volvon paisarikin kävi paikallaan mutta ei pysyny paine pöntössä ja sotki kivasti konehuoneen...  Hommasinpa sitten jäykän korkin ja tein paisarin alumiinista...








....mutta sitten tänään kauppareissulta tullessa päätin polkaista ja kävi näin:





~500km ajettu huollon jälkeen... Täytyy varmaan syy selvittää ennen ku uutta laittaa...  :(  :o
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Huikkoster

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5754
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #818 : 07.08.2016, 22:01:16 »
Auts :(. Kaveri veikkasi että olisiko turbo ollut epätasapainossa?
242 GT. Se täytyy kokea että sen ymmärtää.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #819 : 07.08.2016, 22:13:01 »
Itselläkin on tuosta kokemuksia. Ostin juuri huolletun 15g mitsun foorumin vaikutusvaltaiselta käyttäjältä.

1000km ajon jälkeen pärskähti ja kuulema viritysosilla ei ole takuuta.
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #820 : 07.08.2016, 22:22:19 »
Auts :(. Kaveri veikkasi että olisiko turbo ollut epätasapainossa?

Huollossa on kyllä tasapainoitettu ja mukana tuli viralliset dokumentit siitä...


Paljoko sulla ahtopaine ollu nyt ja paljoko pakopaine lähellä rajotinta?Holsut on vähä allergisia jos pako reilusti yli ahdon.


Pakopaineista ei tietoa ku mittari edelleen rikki, mutta uskon että sitä on enemmän ku ahtoja... Eli paljon.


Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6584
  • 1% Hybridi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #821 : 07.08.2016, 22:23:46 »
Jäähdytysjärjestelmää mukamasti paranneltu... 240 volvon paisarikin kävi paikallaan mutta ei pysyny paine pöntössä ja sotki kivasti konehuoneen...  Hommasinpa sitten jäykän korkin ja tein paisarin alumiinista...

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)




....mutta sitten tänään kauppareissulta tullessa päätin polkaista ja kävi näin:

(Kuva poistettu lainauksesta.)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

~500km ajettu huollon jälkeen... Täytyy varmaan syy selvittää ennen ku uutta laittaa...  :(  :o
Tarjoampa nyt tähänkin ratkaisuksi tuota Evansia jäähdytysjärjestelmään , liekö apuja
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Paikalla TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #822 : 08.08.2016, 00:16:24 »
Itselläkin on tuosta kokemuksia. Ostin juuri huolletun 15g mitsun foorumin vaikutusvaltaiselta käyttäjältä.

1000km ajon jälkeen pärskähti ja kuulema viritysosilla ei ole takuuta.
Sieltä on tullut muillekin epäkuranttia tavaraa useampaan kertaan. Tarvii vissiin olla "arvovaltaa" niin voi myydä kuraa "alaisille".

Tuli mieleeni, onko tässä ollut sitä ilmiötä, että ahdin sakkaa kun vaihdossa kierrokset pudottaa terävästi? Tai muussa tilanteessa kun terävästi kierrokset tippuu paljon kovalta kuormalta?
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #823 : 08.08.2016, 06:06:46 »
Sieltä on tullut muillekin epäkuranttia tavaraa useampaan kertaan. Tarvii vissiin olla "arvovaltaa" niin voi myydä kuraa "alaisille".

Tuli mieleeni, onko tässä ollut sitä ilmiötä, että ahdin sakkaa kun vaihdossa kierrokset pudottaa terävästi? Tai muussa tilanteessa kun terävästi kierrokset tippuu paljon kovalta kuormalta?

Niin mistäs sellaista tavaraa tulee?  ??? 

Kyllähän se melkoista meteliä pitää ku ahdoilta löysää... Tätä oon miettinyt itekkin että kuinka paljon tuo sit ahdinta rasittaa...? Kuuluu hyvin videoissa, esim. tuossa: https://youtu.be/QafXBY0isqE
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #824 : 08.08.2016, 11:34:24 »
Ei oo maailman suurin ihme tuo akselin katkeaminen jos on billetti siipi paikallaan.
Pyörintämassa on isolla kehällä eikä akseli kestä äkillisiä kierrosluku muutoksia.
Pulling puolella katkeilee vähäväliä akselit.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

 

RallyBaron  Samppasport