Autodiagnoosi  Carcom Oy

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523387 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #855 : 30.08.2016, 15:40:59 »
Hei, ei tämä nyt sentään mikään suorasuihkutteinen TDI tai D5 ole. Ainakin mun kokemuksella esikammiokoneet on tarvinnu kesälläkin enemmän tai vähemmän hehkua lähteäkseen nätisti tulille. ???
Kyllä. Ja näin se on myös kaverini superturbossa. Deekuissa tämä on myös arkipäivää. :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #856 : 31.08.2016, 03:39:56 »
Nappaa etukammiot irti ja tarkista ne.
Ei tee terää etukammiolle se että liian lyhyillä hehkutusajoilla lyödään käyntiin.
Ninimerkki: yks etukammio paskana lyhyiden hehkutsten jälkeen.
Ja sama efekti tuli= kierroksilla loppuu polttoaine.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #857 : 31.08.2016, 07:12:17 »
Nappaa etukammiot irti ja tarkista ne.
Ei tee terää etukammiolle se että liian lyhyillä hehkutusajoilla lyödään käyntiin.
Ninimerkki: yks etukammio paskana lyhyiden hehkutsten jälkeen.
Ja sama efekti tuli= kierroksilla loppuu polttoaine.

Paljon ovat kammioita näistä särkeneet kyllä ja oon vähän ootellukkin että millon tulee niitä ongelmia, mutta kai rikkinäisillä kammioilla tulis jo käyntihäiriöitäkin..? Kuitenkin toimii hyvin ajossa ja käyntiääni on samanlainen kuin aina... Tuon polttoaineen loppumisen syyksi epäilin hiukan tuota painekellon vivustoa joka säätää ahdonalaista syöttöä, oli aika horo ja vääntyillyt.. Sitä sitten säädinkin niin että sai lisää soppaa tulemaan.
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa sokkalanmäki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #858 : 02.09.2016, 17:03:59 »
Kokemuksen syvällä rintaäänellä om-esikammiomoottorit kyllä kaipaa hehkua kesällä ja talvella.
Jos ei hehku pelaa ei se kesälläkään meinaa käynnistyä.

Poissa hcmato

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #859 : 02.09.2016, 23:05:53 »
Tere
Täällä ilmoittautuu uusi harrastaja tälle foorumille, -hh- projektia tullu seurailtua hyvinkin läheltä...täytyy todeta että tehoikkamman om606 on tehnyt mitä nähnyt koskaan. Itse siis mersumiehiä muttei mersut kiinnosta kun ton koneen osalta. Tosiaan joku ihmetteli että käy huonosti ja ei lähe käyntiin, voin kyllä sanoo että ei nää kammiokoneet yritäkkään vaikka ois kuin helle ilman hehkua ja isolla pumpulla käynti voi olla karkeahkoa 8) Vaikka ei volvo oikeen suosikkimerkkeihin kuulu on tämä jäätävän hienosti tehty, hienoimpia laitoksia aikoihin Nivalassa.
Kävihän -hh- tuolla mesen puolellakin kommentoimassa ;D

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #860 : 03.09.2016, 19:40:04 »
Tere
Täällä ilmoittautuu uusi harrastaja tälle foorumille, -hh- projektia tullu seurailtua hyvinkin läheltä...täytyy todeta että tehoikkamman om606 on tehnyt mitä nähnyt koskaan. Itse siis mersumiehiä muttei mersut kiinnosta kun ton koneen osalta. Tosiaan joku ihmetteli että käy huonosti ja ei lähe käyntiin, voin kyllä sanoo että ei nää kammiokoneet yritäkkään vaikka ois kuin helle ilman hehkua ja isolla pumpulla käynti voi olla karkeahkoa 8) Vaikka ei volvo oikeen suosikkimerkkeihin kuulu on tämä jäätävän hienosti tehty, hienoimpia laitoksia aikoihin Nivalassa.
Kävihän -hh- tuolla mesen puolellakin kommentoimassa ;D

Kiitosta vaan mato.  :)


Tänään käytiin kalajoella sutimassa. Rata oli tosi liukas eikä pitoja löytynyt vasta kuin 5 vaihteella. Kolmannella vedolla sitten särkyi, moottori alkoi räpättään ja sitten leikkasi. Kone pyörii vielä, mutta nahkiasti... Veikkaan kiertokankea.... Täytyy tutkia ku kerkiää, kauanhan se kestikin   ???

Paras aika tänään: 11,73s 205,24km/h 60ft 1,874s


Pari videota.

https://youtu.be/7vX8PwKcIJU

https://youtu.be/UHzuPNTKBV8
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa hcmato

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 10
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #861 : 03.09.2016, 19:54:27 »
Voihan harmi...toi uppipe oli  8) Ei oo tullu koskaan kysyttä olikos sulla vakio kanget vai mitkä. Jos oot tilaamassa kunnon kankia niin vois ottaa samalla itelle. Tai eihän mun käyttikseen tarvis mutta...  ::)

Poissa oh850

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 890
  • TDI POWER
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #862 : 03.09.2016, 22:14:09 »
Eihän se mersunkaan kone ikuinen ole vaikka paljon näkyyvät kestävän. Eihän tuo ihme ole jos näillä tehoiĺla sattuu räjähtämään -H-

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #863 : 03.09.2016, 22:33:45 »
Toivottelen jaksamista ja menestymistä -hh-:lle tekniikkamurheista huolimatta, ja on todella kunnioitettavat lukemat otettu OM606:sta, ja sitten se kulkeekin vartilla kovaa.

Muutenkin teikäläinen tekee viimeisen päälle, ja vaikka onkin rakennettu käyttöön, niin kuvien perusteella on aika kaunista katseltavaa.

Ei mulla muuta.  :)




Poissa MJF

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 43
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #864 : 04.09.2016, 12:14:07 »




Muutaman kuvan nappasin.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #865 : 04.09.2016, 16:38:02 »
Voihan harmi...toi uppipe oli  8) Ei oo tullu koskaan kysyttä olikos sulla vakio kanget vai mitkä. Jos oot tilaamassa kunnon kankia niin vois ottaa samalla itelle. Tai eihän mun käyttikseen tarvis mutta...  ::)

Turbokoneesta kanget jotka helotettu vaparin männän tapille. Katotaan nyt, mitään 2000e arroweita en ainakaan laita...


Muutaman kuvan nappasin.

Kiitos näistä!  :)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa sokkalanmäki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #866 : 04.09.2016, 21:42:36 »
Harmi homma että antautui.
Tietty näin koville tehoille mitä tästäkin on otettu ei oikein ole muita vaihtoehtoja ku po metallin tai arrowin veivit. Jos sille puolelle haluaa varmuuden. Tietty esim. Turbobandit myy toho kiina h kankia. Tiedä sitten kuin pelaavat dieselissä. Oletan että ovat aivan samat mitkä bensakoneessakin.

Ei siinäkään oo oikee järkeä että näin kovilla luvuilla leikkii noilla vakioilla ja vaihtaa niitä kerran kesässä. Tietty harrastamistahan sekin on.
Eip noita vakio turbonkaan ehjiä veivejä ihan ilmaiseksi saa.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #867 : 04.09.2016, 21:53:09 »
Harmi homma että antautui.
Tietty näin koville tehoille mitä tästäkin on otettu ei oikein ole muita vaihtoehtoja ku po metallin tai arrowin veivit. Jos sille puolelle haluaa varmuuden. Tietty esim. Turbobandit myy toho kiina h kankia. Tiedä sitten kuin pelaavat dieselissä. Oletan että ovat aivan samat mitkä bensakoneessakin.

Ei siinäkään oo oikee järkeä että näin kovilla luvuilla leikkii noilla vakioilla ja vaihtaa niitä kerran kesässä. Tietty harrastamistahan sekin on.
Eip noita vakio turbonkaan ehjiä veivejä ihan ilmaiseksi saa.

Jos tämä nyt tehon vuoksi hajosi niin eihän sitä samoilla palikoilla kasata. Arrowit vaan maksaa liikaa... Täytyy keksiä jotain muuta, eihän sitä tiiä vaikka innostus vielä virittäänki tätä. Nyt ku on nähty mitä vakiokoneesta lähtee...  ;)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa sokkalanmäki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #868 : 05.09.2016, 19:38:44 »
Äijä o kyl iha hullu  ;D
Magee projekti sulla.
Eiku vol.2 tekemään
« Viimeksi muokattu: 05.09.2016, 19:40:43 kirjoittanut sokkalanmäki »

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 629hp/905nm
« Vastaus #869 : 11.09.2016, 22:21:57 »

Moottorin nostin pois ja pistin pienempiin osiin...

Suuttimien lämpöprikoista keskiosat sulaneet.
Yhdestä esikammiosta helmen tappi poikki.
Joka sylinterissä selvät lämpöleikkaus jäljet, sekä naarmuja.
Kaikissa männissä myös leikkausjäljet ja naarmuja.
Kaikki kiertokanget enempi tai vähempi mutkalla.
Kiertokankien ylähelat levenneet väljiksi.

Seuraavasta moottorista koitetaan tehdä kestävä ja tehot seuraavalle sataluvulle. Nyt ku on nähty mitä lämpö tekee niin sen eteen tulee parannuksia ja aikalailla kaikki muukin menee uusiksi... Mutta siitä sitten lisää myöhemmin.














Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

 

KL-varaosat  Race.fi