Autodiagnoosi  Carcom Oy

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523381 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #390 : 13.01.2014, 23:47:24 »

No ku jotkuhan siinä on oltava. Jaa enpä aatellukkaa että peileilläki niin suuri merkitys on...  :o  :D  :D

Elä nyt vaan väitä, että oot ilmasiks tommosia asentanu?
                                                         
                                                              -  E, kyl mä niistä maksoin.  :2funny:

Vai mite se oli.  ;)
Ite oisin kyllä laittanut vakiot, mutta ei nuokaa hassummat ole. Pääasia ettei sentää mitään M3 look peilejä.

Jatka samaan mallliin.  :)
V70 D5
850 T5
145 T5

Poissa Helttuska

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 40
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #391 : 18.01.2014, 09:33:30 »
Aina alkaa joutavanpäivänen kohkaaminen jostain pisteosista, vaikka kuinka korkealla tasolla olisi työnjälki. Spekuloijat ovat yleensä heeboja, joilla ei esim. ole mitään käsitystä tuollaisesta 550 hevosvoimasta tai auton KUNNOLLA rakentamisesta. Kyllä siinä ei peilit paljo mielessä pyöri, jos pääsee ajamaan moista suorituskykyä omaavaa autoa.

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #392 : 18.01.2014, 11:04:38 »
On kyllä pirun siistiä jälkeä ja asiallisia tuloksia :)

Eikä se kyllä munkaan mielestä ainakaan huonommaksi tee, kun ne orkkis lumilapiot ampuu kuuta kiertävälle radalle.
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #393 : 18.01.2014, 12:09:00 »
Joo meitä on kahdenlaisia harrastajia: Puhujia ja Tekijöitä.

Itse kuulun noihin puhujiin, ja ihailtava on kun joillain hommat sujuu!

Mahtavan oloinen vehje.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #394 : 19.01.2014, 16:33:36 »
Niinku joku on saattanut huomatakkin, niin juurikin sitä racelookkia olen yrittäny tähän autoon hakea. Jonka vuoksi monet sovitukset on aika karuja ja viimmeistelyt on jääny pois. Yleensä kaikki tulee tehtyä rälläkällä ja kiinnitykset poraruuveilla ja popniiteillä.. Tälläiset sepitykset on helppo tehä ja mun mielestä ne sopii hyvin tähän lookkiin...  :)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Masuli

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1184
    • Flickr!
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #395 : 19.01.2014, 18:43:13 »
Silti jälki on parempaa ku mitä moni yrittää "showautoon". Ammattimies on aina ammattimies, ei siitä mihinkään pääse. Hyvännäköstä jälkee kyllä ja varsin mukavat teholukemat  O0
Mut sukellus on in, ei sen tarvii edes näyttää hyvältä
Volvo 965 "T6" RE85
http://masitech.ddns.net

Poissa mista

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2125
    • Instagram kuvat
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #396 : 20.01.2014, 16:48:24 »
Porukalla on juu toisten autoihin aina jotain laitettavaa.. Unohdetaan se fakta, että auton omistaja tekee autoa juuri itselleen ja varmasti jokaiselle päätökselle on joku idea. Eli peilit, valot, vanteet, värit yms.

Tää on kaunista katseltavaa niin paperilla, kuin työn jälkenäkin.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #397 : 22.01.2014, 19:31:13 »
Porukalla on juu toisten autoihin aina jotain laitettavaa.. Unohdetaan se fakta, että auton omistaja tekee autoa juuri itselleen ja varmasti jokaiselle päätökselle on joku idea. Eli peilit, valot, vanteet, värit yms.

Tää on kaunista katseltavaa niin paperilla, kuin työn jälkenäkin.

Juu itellehän tätäkin tehään, ja auto näyttääki siltä miltä se mun mielessä näytti jo reilu 2 vuotta sitte ku tätä aloin rakentaan..

On alkanu nyt vähä nuo voimansiirtojutut mietityttään, ku tota vääntöäki löytyi ihan mukavasti...
Olin vielä projektin alkuvaiheessa siinä uskossa että volvon perät on kestäviä, mutta onko sittenkään? Vetarithan noista menee tieten kierteelle aika "helposti"... Volovomiehelläkin näitä periä tais paukkua useampikin... ;)
Toinen kysymysmerkki on tuo vaiheloota. Siitä oon vaan kuullu että kestää aika paljon, mutta minkäverran se "aikapaljo" sit on??

Sit jos nuo särkyy niin tilalle oon aatellu seuraavia:

-Hiacen perä + 4-linkki??
-Laatikoksi: bmw zf m3 e36, tieten ois luja ja 6v. Ois vielä lujempi..?

Vielä en meinaa mitään ruveta vaihtaan, vaan tarkoitus ois katastaa tämmösenään ja katella ne heikot paikat sit heti keväällä ku asfaltti kuivaa.. Mutta ois mukava kuulla ammattimiesten mielipiteitä ja kokemuksia noista jutuista, jotta vois ruveta jo suunnitteleen tulevia päivityksiä..  :)

Edit: selvennetään vähän, eli nythän tässä on peränä 1031, spartan räikkölukolla, vakio vetarit.
Laatikkona cdi mersun 6 vaihteinen.
Kysymykset kuuluu:
- onko nykyisen perän kans toivoakaan?
- kestääkö hiacen perä?
- kannattaako 4-linkkiä tälläseen katuautoon rakentaa, ja mihin tyyliin?
- tietoa bmw laatikoiden kestosta?
- 4-linkki ja katsastus?


« Viimeksi muokattu: 22.01.2014, 21:07:58 kirjoittanut -hh- »
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #398 : 23.01.2014, 08:40:46 »
Perus ajatuksella miettien sliksillä liimaradalla suhteellisen hyvällä pidolla.

5v. 320z laatikko kestää sen noin 700nm liukkaalla pidolla varmasti enemmänkin.
 
Pieni 6v. gs6-37 saman.

Iso 6v. GS6-53 1000nm.

Volvon perä kestää sen perus 400-500hv koneen tehot, väännöt pyörii 500-600nm sen jälkeen siitä hajoaa kaikki käsiin. Iso välitys on kestävä.   

Peräksi en nykypäivänä enää rakentaisi Hiacea.  Kumminkin jenkki peristä esim. GM 12 bolt ja ford 8.8 rakentaa 1000-1500€ budjetilla melkoisen rajun ratkaisun, joka kestää enemmän kuin hiace. vetareiden rihloitusmäärä vaihtelee 31-33

Onko se 4 link tukivarsiratkaisu tie onneen?


 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #399 : 23.01.2014, 11:34:44 »
Kiitos näistä tiedoista!
Ilmeisesti bmw: n laatikko ei olis huono vaihtoehto..
Tuollanen lukollinen hiacelainen ois tutulla jouten, siksi se tuli ensimmäisenä mieleen. Näihin vissiin sais jostain harvempaa välitystäkin, mutta mistä ja mitä maksaa..? Varmaan kestäis kuitenki tässä vehkeessä?

[quote Onko se 4 link tukivarsiratkaisu tie onneen?[/quote]

Niin onko? Sitä mietin että jos sinne akselin jostain toisesta vehkeestä laittaa niin samalla tekis tuennankin hyvin, mutta epäilenki että tuo orkkis tuentakin on tarpeeksi hyvä mun käyttöön.. Eli hauskanpitoon asfaltilla ja ehkä joskus kadunmiehenvarttia.
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Keme

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 368
  • Jee jee
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #400 : 23.01.2014, 11:52:33 »
Tuollanen lukollinen hiacelainen ois tutulla jouten, siksi se tuli ensimmäisenä mieleen. Näihin vissiin sais jostain harvempaa välitystäkin, mutta mistä ja mitä maksaa..? Varmaan kestäis kuitenki tässä vehkeessä?

http://completeoffroad.com/c-360457-ring-pinion-gear-sets-toyota-8-ring-pinion-gear-sets.html 3.90 välitys
http://www.carlsdifferentials.com/ring__pinions 3.54 välitys
!

Poissa Voimarauta

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 224
  • Recycle Racing
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #401 : 23.01.2014, 13:10:41 »
Suosittelen tuota carlsdifferentialsia, sieltä tuli itselle 3.54 välitys asennussarjoineen. Laatu on priimaa (välitys tulee samalta tehtaalta kuin jenkkien Toyota tehdasosat) ja vastailevat tosin hyvin spostiin.
« Viimeksi muokattu: 24.01.2014, 08:19:04 kirjoittanut Voimarauta »
Volvo Amazon B20T -71
Volvo XC90 D5 -06

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #402 : 23.01.2014, 17:26:58 »
joo tosiaan meni useampi perä palasiksi jo 610nm väännöllä vakio tasauspyörästö kesti jopa 16km ja kaikki palasiksi...

tiiä sitte kuin paljon tuo sun lukko kestää ennenku antautuu...

ja tuo taka akselin teko ei loppupeleissään ole kovin vaikea homma.
itellä GM12pulttinen kseli 3.07 välityksellä maksoi 400€. lukko siihen jottai 600€ ja vetarit 700€ ja muut tarvittavat jigit ja koneistukset pari satasta. alle 2000€ saa kyllä niinkestävän perän ettei ainakaan ensimmäisenä mee palasiksi...
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa bertti

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 347
  • www.vrcf.fi

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #404 : 24.01.2014, 08:43:29 »
Siis nyt on pakko oikaista, ei ne noin kalliita ole. Itse ostin gm12 bolt perän 200€ hintaan ja toisen 50€ hintaan.
Lukko 450€ vetarit 400€  Nämä siis suoraan tilattuna Jenkeistä ja kontti rahdilla. Huom. en tilannu itse.

Sitten lisäksi tuki kansi pukeille 150€

Tuon akselin tekee huomattavasti alle 1500€ jos ohittaa suomen jenkki kaupat.
 
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

 

RallyBaron  Samppasport