Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

VRCF:n koirat

  • 2300 Vastauksia
  • 529430 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Jortsi

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 631
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #585 : 11.08.2012, 18:39:38 »
Luonnetesti ois hyvä koe ihan kaikille koirille. Jokainen omistaja saa sieltä sellaista tietoa koirastaan mitä varmasti ei ole kotioloissa tullut ajatelleeksi ja neuvoja miten koiran kanssa kannattaisia toimia.

Just viime viikolla katottiin videolta kaverin sakemannin luonnetesti... Tulokset ja palaute kertoo koirasta osittain ihan muuta kuin mitä luulis. En oo mikään kummonen asiantuntija, mutta on vaan testeissä (niiden pitäjissä) eroja, jolloin saadaan myös tulos mikä mahdolllisesti kuvastaa testaajan mieltymystä rotua kohtaan. Yleisesti ottaen on tietysti hyvä testata ja saa varmasti kuvan koiran luonteesta. Järjellä vaan kyseenalaistaa niitä tuloksia, jos on rehellisesti eri mieltä.

Esim. säikähtämistä (mikä lie virallisesti) testattiin silleen, että ohjaaja meni ilman koiraa pilkkopimeään huoneeseen, jossa oli pressu levitetty lattialle. Koira päästettiin huoneeseen ja sen päälle potkastiin peltiämpäri, kun koira säikähti ja suditteli takasin päin saatiin huono tulos. Puolustusviettä testasi nainen, joka kerran ärjähti niin kaukana, ettei näkynyt vielä edes kuvassa ja lähestyi koiraa ilman mitään suojavarusteita.
Vikakoodien lukua Roi-Oulu maastossa!

Showroom

Poissa Bruce Lee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • 13-oikein
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #586 : 11.08.2012, 21:14:14 »
niin noista luonnetesteistä tiedä.koirahan on lauma eläin joka pyrkii alphan paikalle?
poliisikoira on arvoasteikolla heti omistajan(alpha) jälkeen.
kotikoiran kohdalla taas.alpha,muut ja viimeisenä ite otus.
noihin ääniin.ukkosrintama yllätti,nou hätä.
ei koira tiedä sitä että ukkosta pitää pelätä,ellei sitä näytä.
en tiedä mistä johtui kun uutenavuotena oltiin lenkillä(muksut myös)katsomassa raketteja,tämä kaveri ampaisi suoraan raketteja päin.vaikka todellisuudessa välimatkaa oli 50-100 metriä ja korkeuttakin 10-30 metriä.
summasummaarum,koira aistii isäntänsä ja käyttäytyy sen mukaan.
volvo s-70 -99

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #587 : 12.08.2012, 02:23:09 »
niin noista luonnetesteistä tiedä.koirahan on lauma eläin joka pyrkii alphan paikalle?

Luonneteisteistä tai muusta koiraharrastajien pakkomielteistä en tiedä mitään tai välitä!   >:(

Itsellä on kokemusta vain yhdeksästä koirasta, joiden elämää olen seurannut...

Nykyistä edeltänyt englannin mastiffi (viki) oli sairaalloisen arka ja kääpiö (70kg) mutta aikuisenakin kun käskynjako-suhde tuli selväksi, että emäntä ja koira tulivat talouteeni, niin mokoma mastiffin rontti kehtasi vielä kuollessaan pyytää luvan kuolla!  :'(

Jos tuo ei ole laumakäytöstä lopulliseen lojaaliuteen asti, niin mikä sitten? No, Viki kuoli jalkoihini massiivisen sydäninfarktin keralla!   :'( :'(

Syy tuohon? Borrelioosi, eli punkit!   >:( >:(

summasummaarum,koira aistii isäntänsä ja käyttäytyy sen mukaan.
Jos isäntä pelkää, niin pelkää koirakin! Ja päinvastoin!

Jos koira ei aisti isännästään pelkoa, niin jopa viki oli yllättävän räyhäkäs sairalloisesta arkuudestaan huolimatta jos olin kiukkuinen vaikka humalaiselle, joka tungetteli liian iholle, jos minä olin ärsyyntynyt em. henkilöön! Huvittavaa kyllä, kukaan känninen ei ollut koskaan niin kännissä, ettei olisi ymmärtänyt kääpiökokoisen englannin mastiffin murinaa ja hampaiden näyttämistä....   :D
Huvittavinta ja omituisinta vikissä oli se, että jos me emännän kanssa teimme ns. leikkitappelun, niin viki näykki emäntää ja otti vaatteista kiinni ja veti pois minusta osoittaakseen, ettei lauman alfalle ole sopivaa ryttyillä millään määrin! Vaikka minä vietin mokoman kuolakoneen kanssa vain 5/8 elinpäivistä.  ???

Nykyisin ja emännän tahdosta miellä on nyt valkoinen kultsi-tyttö (ami), jolla on yllättäen kovin vahva metsästys- ja vartioimis-vietti. Puhumuttakaan tajuttomasta energiasta, jota löytyy mm. kultsi-koivareiden muodossa kun reimu on ylimmillään (tajutonta juoksemista ympäriinsä).

Vikillä (englannin-mastiffi) äly oli lehmän luokassa mutta nykyinen kultsimme osaa ja oppii yllättävän monimutkaisia asioita ja osoittaa selvää ja erittäin yllättävää oivaltamista. Paitsi siltä osin, ettei sauna ole koiralle sopiva paikka, vaikka uimaan voikin tulla kanssamme.  :o

Juu, kultsimme haluaa tulla täällä mökillä löylyyn kanssamme. On jopa oppinut putoamatta varomaan kapeita lauteita ihan itse, mutta vielä löylynheiton ja kuumuuden kokemisen tajuamisessa välillä on vaikeuksia, koska tahtoo olla täysi laumanjäsen ja tehdä kaikkia samoja asioita kuin mekin.
Tokin makkariin koiralla ei ole asiaa, kuin erityisen luvan kanssa. Sohvalle ei ole lupa nousta koskaan, ja niin edelleen...

Meillä on koirille tiukkoja rajoja, loogista käytöstä ja rajatonta rakkautta! Tämä toimii myös lapsiinkin!
Näillä eväillä saa koirasta uskomattoman lojaalin kaverin, jopa kuolemaansa asti, ilman oikkuja!  :o

Ja koiran muistia ei pidä koskaan ali-arvioida! Koira nimittäin muistaa! Jopa meitä ihmisiä paremmin, kunhan syy-seuraus-suhde on selkeä ja riittävän yksinkertainen....   8)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #588 : 12.08.2012, 09:47:47 »
...
Jos isäntä pelkää, niin pelkää koirakin! Ja päinvastoin!
...

Jaa, sitten mä olen aikas jakomielinen persoona isäntänä  ???, koska edesmenneet koirani olivat toistensa vastakohtia, samaan aikaan toinen, se rohkea, itsevarma, itsepäinen ja mitähän vielä..."Suomen paimenkoira"-uros  S*  meni päin ilotulitusraketteja, taivaallekin jos olisi päässyt perässä, ja toinen, saku-narttu, meni metsään piiloon päinvastaiseen suuntaan. Uros ei välittänyt ukkosesta mitään, mutta narttu oli ihan selvästi ahdistunut.

Nykyisistä sakuista uros ei välitä ukkosesta, mutta narttu pelkää, myös niitä raketteja. Jos olen esim. päikkäreillä ukkosen aikaan, hyppää narttu joskus viereen sänkyyn. Molemmat ovat jonkin verran arkoja yleensäkin.
 
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Bruce Lee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 27
  • 13-oikein
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #589 : 12.08.2012, 14:24:24 »
Jaa, sitten mä olen aikas jakomielinen persoona isäntänä  ???, koska edesmenneet koirani olivat toistensa vastakohtia, samaan aikaan toinen, se rohkea, itsevarma, itsepäinen ja mitähän vielä..."Suomen paimenkoira"-uros  S*  meni päin ilotulitusraketteja, taivaallekin jos olisi päässyt perässä, ja toinen, saku-narttu, meni metsään piiloon päinvastaiseen suuntaan. Uros ei välittänyt ukkosesta mitään, mutta narttu oli ihan selvästi ahdistunut.

Nykyisistä sakuista uros ei välitä ukkosesta, mutta narttu pelkää, myös niitä raketteja. Jos olen esim. päikkäreillä ukkosen aikaan, hyppää narttu joskus viereen sänkyyn. Molemmat ovat jonkin verran arkoja yleensäkin.
 
et kai vaan silitä ja lohduta kun kaveri tulee hädissään sänkyyn?
koira on sitten saanut palkkion siitä että "pelkää" ukkosta.
volvo s-70 -99

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #590 : 12.08.2012, 15:28:03 »
Meidän pöhköpuudeli pelkäsi ukkosta kun ekan kerran sen kuuli. Sama reaktio laukaukselle.

Emäntä pelkää ukkosta kaiken lisäksi.  No, seuraavalla ukonilmalla menin katsomaan salamointia ja otin koiran mukaan ja olin itse innoissani. Koiruus huomasi, ettei tuossa ole mitään pelottavaa ja seuraavalla kerralla sama juttu ja sitä seuraavalla kerralla pöhkis oli niinkuin ei mitään outoa tapahtuisi.

Toki herää unesta vieläkin mutta jatkaa samantein unia kunhan on varmistunut äänestä.

Laukaus-äänestä nykyisin tulee pikemminkin reaktio etsiä jotakin, noutaja kun on....


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Mennis

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 37
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #591 : 12.08.2012, 16:44:16 »
Jos isäntä pelkää, niin pelkää koirakin! Ja päinvastoin!


Meillä pelätään ukkosta sen takia koska minä pelkään sitä niin paljon.. miehen kanssa jos koira on ei se pelkää sillon koska mies ei pelkää ukkosta.

en oo kyl koskaan pelännyt sillon jos koira on pelännyt.. koska ei sillon saa pelätä..  oma koira vierastaa/pelkää vieraita miehiä. mutta olen sitä niitten kanssa kyllä yrittäny kaikkeni.. olemme täällä korvessa asuneet kohta 2 vuotta ja "naapurimme" sai koskea koiraan vasta kun olimme asuneet täällä 1½ vuotta kyseessä siis mies. miehellä on myös oma koira ja osaa pelata koirien kanssa mutta ei tuo anna koskea jos ei tunne hyvin jne.. kovasti se on yrittäny tehä tuttavuutta mutta ei ole antanut silittää kun nyt keväällä ensimmäisen kerran..

koira myös vaistoaa ihmisesta onko omistaja iloinen jonkun ihmisen nöhdessään vaiko karttaako ja koira on silloin puollustus kannalla jos ei itse pidä ihmisestä..

Tulipas taas pitkät rimpsut... :idiot2: ;D ;D
Elukka ku elukka kelpaa.

Poissa -jadi-

  • Hors d'âge
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1617
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #592 : 12.08.2012, 17:36:04 »
et kai vaan silitä ja lohduta kun kaveri tulee hädissään sänkyyn?
koira on sitten saanut palkkion siitä että "pelkää" ukkosta.

Kerran sattunut tänä kesänä, kun pamautti tuohon ihan lähelle, itsekin kyllä heräsin  :o.
Taisin tokaista koiralle, että siihenkö tulit. En muista koskaan "kiittäneeni", mutta laitanpa itseni tarkkailuun.
-"Kyllä sä oot sitte kultane, kun järjestät ns. tuntemattomille uskomattoman hyvän mielen."
- KIITOS!
-----
Слава Україні!    https://www.youtube.com/watch?v=izquEYtqXZo

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8918
  • Teiden tukko
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #593 : 13.08.2012, 04:18:01 »
Laitetaas tääkin nyt tänne vaikkei olekkaan oma vaan tyttären koira.
(Kuva poistettu lainauksesta.)

Ihana.  S*
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Tonskulii

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1430
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #594 : 22.08.2012, 00:23:33 »
Ei ny kuvia, mut just juttelen pikkuserkun kans, ja saattais olla erittäin mahdollista et meitsille olis tulos Siperianhuskypentu ens vuoden alkupuolella S*
EX: 850 2.5 10V -95 10/09 - 7/10
EX: C70 2.5T -99 7/10 - 10/10
NYK: 855 2.0 T-5 10/10 -->

Poissa Tessa

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2628
  • Hiihtoliitto tai joku mikä pervoilukerho vaan?
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #595 : 02.09.2012, 22:33:07 »
Mustasta pikkumiähestä on kuulema osa minun... :)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Mustasta pikkumiähestä onkin käytännössä sitten kaikki muu minun paitsi jalostusoikeus, mikä sovitusti jää kasvattajalle mahdollista myöhempää käyttöä varten. :P Heppu on vähän kasvanutkin ja olisi jo öbaut luovutusiässä, mutta yhteisellä sopimuksella pysyy kasvattajallaan vielä syyslomaan asti, jolloin käyn hakemassa kaverin uuteen laumaansa. :)

VRCF TDI Club #3
TAYSin vempat

Poissa Slowman

  • Mr. Kanttari
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4085
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #596 : 03.09.2012, 05:07:04 »
Mustasta pikkumiähestä onkin käytännössä sitten kaikki muu minun paitsi jalostusoikeus, mikä sovitusti jää kasvattajalle mahdollista myöhempää käyttöä varten. :P Heppu on vähän kasvanutkin ja olisi jo öbaut luovutusiässä, mutta yhteisellä sopimuksella pysyy kasvattajallaan vielä syyslomaan asti, jolloin käyn hakemassa kaverin uuteen laumaansa. :)

(Kuva poistettu lainauksesta.)

Jeee!  S*
Forester XT -06    Symmetrical AWD
760 Turbo -90 Ikuisuusprojekti
V70R -98 Paali vai mahdollisuus?

Poissa vokelius

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 130
  • www.vrcf.fi
    • vokeliuss
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #597 : 03.09.2012, 19:24:31 »
« Viimeksi muokattu: 03.09.2012, 19:27:46 kirjoittanut vokelius »

Niko_S

  • Vieras
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #598 : 04.09.2012, 22:20:21 »


Siinä meidän kulta-poika, 6-vuotias novascotiannoutaja uros nimeltään Milo  S*.

Ps. Huono kännykkä kuva, mutta ei se komeaa poikaa pahenna...  :)

Ps 2. Hänen isänsä on 5:n! maan muotovalio Artur Sirius Pro, ja emäkin on käynyt näyttelyissä.
         Meidän Miloa ei kuitenkaan ole näyttelyissä käytetty, vaan on villi ja vapaa  :D.
« Viimeksi muokattu: 04.09.2012, 22:24:42 kirjoittanut Niko_S »

Poissa nakki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 72
  • www.vrcf.fi
Vs: VRCF:n koirat
« Vastaus #599 : 05.09.2012, 13:55:54 »


Tässä on mettäkaverini dreeveri poika nimeltään nakki.ikää koiralle on kertynyt 2v.

 

RallyBaron  Samppasport