Carcom Oy  Ateho

Sisätilanlämmittimet Defa/Calix jne. jne.

  • 62 Vastauksia
  • 32734 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puppet

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2005
  • Näpräilijä
Vs: Sisätilanlämmittimistä. Defa/Calix jne. jne.
« Vastaus #30 : 01.02.2011, 19:06:13 »
Mulla on Volvossa ollu nyt iskän joku vanha 90-lukulainen DEFA. Sen kun laittaa kaheks tuntia 2:lle, autossa on jälkiasenteisen lämpömittarin mukaan parhaillaan 28 astetta lämmintä, kun ulkona on alle 10 astetta pakkasta.  ELK
240 B230FT, 940 FB, V90 D4 AWD inscription

Poissa Modifier

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 826
  • XC90 T8 TwinEngine
Vs: Sisätilanlämmittimistä. Defa/Calix jne. jne.
« Vastaus #31 : 01.02.2011, 19:12:30 »
Sama juttu itelläkin. Tänä aamunakin puhalsi autom.ilmastointi viileää, että sai auton jäähdytettyä pyyntinä olleeseen 21C.
Näissä sisätilalämppäreissä ainakin tuntuu sanonta "vanhassa vara parempi" pitävän hyvin paikkansa.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1628
  • It's Hip To Be Square
Vs: Sisätilanlämmittimistä. Defa/Calix jne. jne.
« Vastaus #32 : 01.02.2011, 20:28:49 »
Kaukalomatot, ei kerry kosteutta...
Ei jos ne kaukalot muistaa myös tyhjennellä eikä muutenkaan kanna lunta kengänpohjissa sisään. Tahtoo vain usein sitä lunta vähän kertyä ja mitä alempana lämmintä ilmaa pyöritetään, sitä tehokkaammin sulaa ja höyrystyy... Siinä yksi syy miksi en ajaessakaan pidä puhallusta jaloilla, kun en sitä tarvitse.

Mitäs hallaa tämä liikaa lämmittäminen sitten tekee?
Kosteata ilmaahan tuo tuolla tietysti kierrättää, mutta sitä varten säännöllisesti lämmittelen autoa ikkuna / ovi raollaan jolloin ilma vaihtuu ja pääsee kiertämään.
Joskus on tullut mietittyä tuon ilmankosteuden vaikutusta esim. ovien sisäosiin pitkässä juoksussa... veden tiivistyminen peltien sisäpuolille + laseilta sulavien vesien pääseminen elähtäneiden tiivisteiden ohi oven sisään. Tapahtuuhan sitä tavan käytössäkin, mutta kuitenkin. Ikkunoiden raotus on ihan hyvä konsti kosteuden vähentämiseksi.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Sisätilanlämmittimistä. Defa/Calix jne. jne.
« Vastaus #33 : 01.02.2011, 21:25:38 »
Nää on niin makuasioita.... :D

Mulla on molemmissa Volvoissa halpahallista haetut 1300W ptc-vastukselliset lämppärit. Autokatoksen ansiosta ei yleensä tarvi laseja sulatella puhaltimella, mutta näillä pikkupakkasilla riittää mainiosti kun pitää sillä puolikkaalla teholla. Autossa on joku ~10 astetta tunnin-parin lämppäyksen jälkeen.

Minulle tuo riittää lähtölämpötilaksi mainiosti ja suotta sitä omalla sähköllä enempää lämmittääkään, kyllä kone sitten tuottaa hukkalämpöä syylärin kautta hukattavaksi astikin... :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa Silverfang

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 329
  • EX: S60 2.4i -02
Vs: Sisätilanlämmittimistä. Defa/Calix jne. jne.
« Vastaus #34 : 01.02.2011, 22:26:22 »
Näky Hämeellä olevan tarjouksessa volvon oma sisätilanlämppäri 1400w 75e.

Kellään kokemuksia? Teho vaikuttaa ainakin riittämättömältä.....

Volvo ei itse noita tee, oliskohan Ca-Ca-Calixin lämppäri?? Niitä Volvo näyttäis suosivan ja mikä ettei kun on ruotsissa tehtyjä. Toimiskohan paremmin kun kilpailija  :o Tuntuu olevan uusissa erilaisia watteja kun vanhoissa  :D


OT: Säteilylämppäreiden erinomaisuus on nähty ja koettu... harakoiden iloksi menee ne watit.

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Sisätilanlämmittimistä. Defa/Calix jne. jne.
« Vastaus #35 : 01.02.2011, 22:32:53 »
OT: Säteilylämppäreiden erinomaisuus on nähty ja koettu... harakoiden iloksi menee ne watit.
Ei mulla kasipätkässä menny.

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Vs: Sisätilanlämmittimistä. Defa/Calix jne. jne.
« Vastaus #36 : 01.02.2011, 22:37:00 »
Kyllä tuo vaimon kauppakassi (S60 2.4T) ihan riittävästi lämpiää tolla säteilijällä. Tai ainakaan ei ole mitään ongelmaa kertaakan tuon kanssa ollut, ei kovimmillakaan pakkasilla.
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Sisätilanlämmittimistä. Defa/Calix jne. jne.
« Vastaus #37 : 02.02.2011, 18:36:14 »

Joskus on tullut mietittyä tuon ilmankosteuden vaikutusta esim. ovien sisäosiin pitkässä juoksussa... veden tiivistyminen peltien sisäpuolille + laseilta sulavien vesien pääseminen elähtäneiden tiivisteiden ohi oven sisään. Tapahtuuhan sitä tavan käytössäkin, mutta kuitenkin. Ikkunoiden raotus on ihan hyvä konsti kosteuden vähentämiseksi.

Juuri siksi ovien alareunassa on aukkoja joista tämä kosteus/vesi pääsee poistumaan.

Poissa JiiV70

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 850
  • www.vrcf.fi
Vs: Sisätilanlämmittimistä. Defa/Calix jne. jne.
« Vastaus #38 : 02.02.2011, 18:38:03 »
Volvo ei itse noita tee, oliskohan Ca-Ca-Calixin lämppäri??

Voi ollakkin, ulkomuoto nimittäin viittaa aika vahvasti Calixiin.
Volvoton

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1628
  • It's Hip To Be Square
Vs: Sisätilanlämmittimistä. Defa/Calix jne. jne.
« Vastaus #39 : 02.02.2011, 21:53:34 »
Juuri siksi ovien alareunassa on aukkoja joista tämä kosteus/vesi pääsee poistumaan.
On juu, mutta harvemmin siellä erityistä tuuletusta on... Eihän sen kosteuden tarvitse nestemäisessä muodossa olla ruostuttaakseen jne. Voihan se vaikutus olla aika marginaalinen, vaan whatever...
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Sisätilanlämmittimistä. Defa/Calix jne. jne.
« Vastaus #40 : 02.02.2011, 23:21:04 »
En nyt muista onko minulla 1200W vai 1400W Defa mutta Motonetistä tarjouksesta halvalla sen pari vuotta sitten ostin. Kahden tunnin lämmityksellä pikkupakkasilla lähtee ikkunoista lumetkin ja jopa yli 20 asteessa matkustamon (kontin sivulaseihin ei riitä potku mutta mitä väliä niillä) ikkunat on sulat sekä pääosin kirkkaat eikä henki höyryä sisällä eli kyllä tuo hommansa hoitaa vaikka lämmitettävää tilavuutta riittää 240 farkun verran. Jopa takalasi aukeaa mukavasti ellei ole ihan tappavan kylmä.

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12503
Vs: Sisätilanlämmittimistä. Defa/Calix jne. jne.
« Vastaus #41 : 03.02.2011, 22:23:39 »
Itellä on 2100w termini Defa omassa autossa. Pyrin ajastamaan että joka aamu olis ehtiny 2h tohottaa. Alle -15 asteen lämpötiloissa autossa on sisällä melkein +20 astetta. -30 asteessa ei enää sulata katosta jäitä pois  :-\. Niin ja lämmitin on vänkärin jalkatilassa ylöspäin suunnattuna.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Carcha

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 208
  • B5254T2
Vs: Sisätilanlämmittimistä. Defa/Calix jne. jne.
« Vastaus #42 : 04.02.2011, 08:52:54 »
Täällä vanha calixin 1650W pömpeli jalkotilassa ylöspäin suunnattuna. Sen verran tekee kahdessa tunnissa että lasit sulaa harjauskuntoon. Ei olisi pahitteeksi jokin tehokkaampi yksilö...

XC70 2.5T -05, V50 2.4 -07

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Sisätilanlämmittimistä. Defa/Calix jne. jne.
« Vastaus #43 : 04.02.2011, 13:34:27 »
Täällä vanha calixin 1650W pömpeli jalkotilassa ylöspäin suunnattuna. Sen verran tekee kahdessa tunnissa että lasit sulaa harjauskuntoon. Ei olisi pahitteeksi jokin tehokkaampi yksilö...
Ompa heikot vastukset. Mulla Defan vanha 1800 W jalkatilassa lattialla ja 940 farkussa sulatti lumetkin pois lähes kaikki.

Poissa HammerDown

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1628
  • It's Hip To Be Square
Vs: Sisätilanlämmittimistä. Defa/Calix jne. jne.
« Vastaus #44 : 04.02.2011, 20:36:29 »
Se on kyllä tosi että vanhat lämmittimet on teholtaan omaa luokkaansa (ei sillä että ois uudemmista kokemusta).
Ne Defat mitä joskus oli sulatti lasit valehtelematta puoleen tuntiin.
Sain sielukseni vain käytetyn auton
Olet kalleimpani, sinä saatanan kone
Älä hyydy

 

Elekma  Autoracing