Vapaasti hengittävässä vinokoneessa, 240:n korissa taitaa talvisin tuollaisen lähemmäksi 80 asteen menevän öljynlämmön saavuttamiseen mennä yli puolituntia kylmäkäynnistyksestä, sukkasiltaan ei ole ajeltu.
Kehtaan väittää, että kun koneen jäähdytysvesi on normaalilämmössä, niin siellä viinan kiehumisen lämmöissä pyörii oljykin, jossei muualla, niin kannessa viimeistään. Öljypohjassa se voi olla viileämpää.
Omassa kontissani ölppä ei haise mitenkään erilaiselle ainakaan viimeksi kun tarkistin (viime viikolla). Viikonloppuna täytyy nuuhkia oikein huolella, kun teen öljynvaihdon.
Minulla öljy ei lisäänny tippaakaan ja kone on öljypohjasta kostea muttei tiputtele alleen.
Öljyä alkaa kyllä katoamaan kun ahdoilla pysytään pidempään. Normi ajossa 10tkm matkalla lisätä täytyy n. 0,5L