Meillä talliautossa joka on jokapäiväisessä ajossa on ollut A-T-N kokoama ms1v3, eikös se näin ollut Ari? Muistaakseni otettiin protopartsilta purkin puolelta valmis johtosarja, anturiliittimet,suuttimet ym. heebelit tinattiin itse. Tässä gm-anturit, hukkakipinä boschin puolalla.
Nyt joulunseutuun tulee kaksi vuotta asennuksesta, kohdeajoneuvo -91 b200f koneinen liki 550tkm ajettu 245. Kulutus pienimmillään matka-ajossa 7.1l/100 eikä se ollut mitään varsinaista ”pisaralla pisimmälle” ajoa. Itse säädettiin niin että toinen ajaa ja toinen näpyttelee, perussäätöihin ei olla sen jälkeen kajottu. Tovi sitten poika sääti kylmäkäynnistyskarttoja hiukan paremmaksi.
Muutamaa muuta vinokokoonpanoa ahdettuna on ajettu ms2v3.0, eikä niissäkään ole murheita ollut. Jos tykkää itse tehdä ja perehtyä niin setin saa asennettua varsin edullisesti. Mutta jos ei halua, pysty tai muuten vaan ei ole kiinnostunut tekniikasta niin silloin voi olla viisaampi tehdä jotakin muuta.
Moottori ei tiedä sitä minkä merkkisellä purkilla bensan ja tulen saantia ohjataan, kaikki toimii ja kestää loppuun saakka. Jos asennuksen tekee huolella niin ei näissä ole sen enemmän ongelmia kuin muissakaan. Sehän on tietysti purkin vika jos asentaja töpeksii.....