RallyBaron  Samppasport

Päästöhuijaukset (VW & muut)

  • 484 Vastauksia
  • 134533 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Itsok

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 770
  • www.vrcf.fi
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #120 : 30.09.2015, 18:28:11 »
Hm....  Nyt et kyllä ole hajullakaan siitä pakoputkesta tulevan kaman määrästä!  :o

Kuvitellaan, että minulla on ahdettu vinokone, jonka ahdot ovat ns. nollat sylinteristä mitattuna.

2319cm3/2=11595cm3 ~1,1595L   (puolet sylintereistä tekee kierroksella imutahdin)

Kuvitellaan, että koneen keskikierrosluku on minulla 3500rpm ja kiihdytän sataseen sen 8 sekuntia.

1,1595 * 3500 = 4 058,25 Litraa

Ja sen 8 sekunnin aikana noita litroja tulee 8 * 4 058,25 = 32 466L mikä tekee vain 32 kuutiometriä normaalipaineessa pelkästään imetystä ilmasta, tähän ei ole lisätty palamistuotteita eikä lämpölaajenemista.

Kaipa niihin palamiskaasujen ntp määrään pääsisi näppärimmin käsiksi kun mittaa poltetun polttoaineen määrän...

Mutta tuossa laskussa taitaa nyt olla kerrannaisvirhe. 3500rpm == ~58 kierrosta sekuntissa

-> 538L, no joo toi on pelkkä sylinteireiden syrjäyttämä tilavuus tuossa ajassa, mut kuitenkin.
Vai mitattiinko merikontin kiihtyvyys kalenterilla eikä sekunttikellolla? :D

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #121 : 30.09.2015, 20:17:47 »
Kaipa niihin palamiskaasujen ntp määrään pääsisi näppärimmin käsiksi kun mittaa poltetun polttoaineen määrän...

Mutta tuossa laskussa taitaa nyt olla kerrannaisvirhe. 3500rpm == ~58 kierrosta sekuntissa

-> 538L, no joo toi on pelkkä sylinteireiden syrjäyttämä tilavuus tuossa ajassa, mut kuitenkin.
Vai mitattiinko merikontin kiihtyvyys kalenterilla eikä sekunttikellolla? :D

Ehkä freudilainen lipsahdus?

Pussilla viittasin tietenkin yleensä johonkin mihin ne kerätään, en alepan pussiin. Eikös jossakin autossa ollut kylmäkäynnistyspäästöille keräin takakontissa ja moottorin lämmettyä ne syötettiin imuilmaan sekaan?

Jep voi tietysti kerätä pussiin, mutta pussin kerääntynyt satsi on keskiarvo ajosyklistä. Kun pakokaasuja analysoidaan on-line ajotilanteesta,  voidaan helpommin kaivaa ne todelliset ongelmatilanteet esiin.

Totta, ajattelin tosiaan summaa enkä yksittäisiä tilanteita syklissä (tai ajossa yleensä).

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #122 : 30.09.2015, 20:23:43 »
Tietääkö kukaan, miten tuossa rullilla ajetaan? Nimittäin päästöt ovat raskaasti myös kuljettajakohtaiset.

Vai pitääkö tässä ruveta ajamaan e-drive kortit ihmisille? Mulle tulisi melko raskas verovelka..

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #123 : 30.09.2015, 20:36:58 »
Tietääkö kukaan, miten tuossa rullilla ajetaan? Nimittäin päästöt ovat raskaasti myös kuljettajakohtaiset.

Vai pitääkö tässä ruveta ajamaan e-drive kortit ihmisille? Mulle tulisi melko raskas verovelka..

Slerbis, hommaa Boschin autoteknillinen käsikirja, saa varmaan kirjastostakin. Siinä on sellainen Kalle Päätalo tyylinen pläjäys autotekniikkaa.
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #124 : 30.09.2015, 20:38:40 »


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2395
  • www.vrcf.fi

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #126 : 30.09.2015, 21:37:21 »
Alan tapa Euroopassa.

http://www.ts.fi/uutiset/talous/818675/Huijaaminen+on+syvaan+juurtunutta+autoalalla

Kenties tämän takia eurooppa on niin vahvasti dieselöitynyt. No onhan täällä tietysti kalliimmat polttoaineetkin. Ehkä dieseleillä ostettiin aikaa kun hybridihommat oli vaiheessa. Väittivät muuten jossain uutisessa että raskas puoli on osoittanut että hituspäästöt saadaan kyllä erittäin tehokkaasti kuriin jos tahtoa on. Varmaankin pantu kova kovaa vasten niin on venkoilu loppunut. En ole perehtynyt.
« Viimeksi muokattu: 30.09.2015, 21:39:03 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6027
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #127 : 30.09.2015, 22:17:25 »
Slerbis, hommaa Boschin autoteknillinen käsikirja, saa varmaan kirjastostakin. Siinä on sellainen Kalle Päätalo tyylinen pläjäys autotekniikkaa.
ATTK S*
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #128 : 30.09.2015, 22:28:22 »
yle kirjoittaa:
"Monilla näistä moottoreista on ajettu jo useita vuosia ja valtaisia kilometrimääriä. VW-konserni joutuu nyt miettimään myös tilanteita, joissa tällaisen auton korjaus maksaa auton arvoa enemmän. Yhtenä vaihtoehtona voikin olla, että valmistaja ostaa autot omistajiltaan pois."

Elämme historiallisia aikoja

Edit: mitenkähän muuten jos on pönttö tyhjä ja egr eliminoitu ja tulee kutsu "päästönesto päivitykseen" :2funny: Eikai siitä oikein voi kieltäytyäkään kun Trafi valvoo operaation etenemistä. Pöntöt täyteen ja egr päälle varmaan sit ::)
« Viimeksi muokattu: 30.09.2015, 23:26:32 kirjoittanut mulugren »
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #129 : 30.09.2015, 22:40:26 »
ATTK S*

Huijarien tuotoksia ;D Niin pienipränttinenkin se virsikirja ettei siitä enää selvää saa. Ainakin se 90 luvun painos
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #130 : 01.10.2015, 09:47:34 »
http://www.iltalehti.fi/ulkomaat/2015100120447533_ul.shtml

Lainaus
Volkswagenia uhkaavat jättisakot myös Australiassa

Torstai 1.10.2015 klo 08.35

Yhtiölle voidaan määrätä jopa 690 000 euron sakot jokaisesta autoihin asennetusta huijauslaitteistosta.

Jänniä aikoja.....    :o


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #131 : 01.10.2015, 11:06:41 »
Hm....  Nyt et kyllä ole hajullakaan siitä pakoputkesta tulevan kaman määrästä!  :o

Kuvitellaan, että minulla on ahdettu vinokone, jonka ahdot ovat ns. nollat sylinteristä mitattuna.

2319cm3/2=11595cm3 ~1,1595L   (puolet sylintereistä tekee kierroksella imutahdin)

Kuvitellaan, että koneen keskikierrosluku on minulla 3500rpm ja kiihdytän sataseen sen 8 sekuntia.

1,1595 * 3500 = 4 058,25 Litraa

Ja sen 8 sekunnin aikana noita litroja tulee 8 * 4 058,25 = 32 466L mikä tekee vain 32 kuutiometriä normaalipaineessa pelkästään imetystä ilmasta, tähän ei ole lisätty palamistuotteita eikä lämpölaajenemista.


Jos pakoputkestasi tulee ulos 32 kuutiometriä ilmaa kahdeksassa sekunnissa, ja pakoputken halkaisija on pienimmillään 10 cm, tarkoittaa se sitä, että ilman nopeus patkoputkessasi on yli 500 m/s ??

Toki näin ei voi kaasun nopeutta laskea, koska kaasu painuu kokoon, mutta ilmeisesti yli äänennopeutta menee kevyesti joka tapauksessa. Hienoa :)

Kuka olikaan  hajulla ja kuka ei?

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13570
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #133 : 01.10.2015, 14:06:10 »
lisää http://www.taloussanomat.fi/autot/2015/09/30/nyt-narahti-mercedes-vaaristelysta-450-euron-vuosikulut-autoilijalle/201512715/304 ja se bemmikin siellä

 :2funny:

Lähteenä "real world consumptionille" on spritmonitor.de

Nyt kyllä yllätti, että eu-normikulutukseen ei tavanautoilijat pääse, etenkään kun painotetaan VAPAIDEN RAJOITUSTEN Saksaa.

Ajatteleminen = kiellettyä?

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13570
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #134 : 01.10.2015, 14:42:02 »
:2funny:

Lähteenä "real world consumptionille" on spritmonitor.de

Nyt kyllä yllätti, että eu-normikulutukseen ei tavanautoilijat pääse, etenkään kun painotetaan VAPAIDEN RAJOITUSTEN Saksaa.

Ajatteleminen = kiellettyä?
Vähemmänhän sen pitäs kuluttaa... aivan kuten trafin mukaan jos päästöt pinenee niin kulutus nousee.
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

 

Proturbo  Autodiagnoosi