Kulkukoira  Proturbo

Päästöhuijaukset (VW & muut)

  • 484 Vastauksia
  • 134545 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #135 : 01.10.2015, 16:16:25 »
Vähemmänhän sen pitäs kuluttaa... aivan kuten trafin mukaan jos päästöt pinenee niin kulutus nousee.

Nyt meni kyllä pointti ohi?

Poissa TPK1980

  • Hallituksen varajäsen - Pyykkääjä
  • Valvoja
  • Turbo+
  • *
  • Viestejä: -6027
  • RWGWGWARAHHHHWW RGGWRWRW
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #136 : 01.10.2015, 16:37:29 »

Nyt kyllä yllätti, että eu-normikulutukseen ei tavanautoilijat pääse, etenkään kun painotetaan VAPAIDEN RAJOITUSTEN Saksaa.


Jonkun omien ratasessioiden jälkeen jos tutkijat menisvät ihmettelemään mun kulutuksia. 2,8x tehtaan ilmoittama on tän hetkinen ennätys :D
E36 320i Taxi -92 -> Clio II ph. 2 1.4-16v -04 -> Clio II RS172 Ph. Quick -01 -> Mustikka -02 -> C70 B5204FS+AW50-42 -99 -> Varsovan liiton Arkkupakastin -16
Viestit saattavat sisältää huomattavia määriä sarkasmia!

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #137 : 01.10.2015, 17:28:07 »
mahdotontahan se on saada kuluttajat autoilemaan testinormien mukaisesti. ajotyyliä on yhtä monta kuin on autoilijaakin. pelkästään kuskien painossakin voi olla 200% ero (50kg naisimmeinen versus 150kg menninkäinen). lienekö koskaan tavan autoilija saa toistettua minkään tulevankaan normin profiilia. tämä VW homma -taas kerran toistettuna- on kuitenkin aivan omaa luokkaansa koska nämä huijaridieselit kirjaimellisesti kytkevät saasteenestot pois päältä havaittuaan joutuneensa testiin. jaksaa vieläkin ällistyttää tuo VW tyhmyys kun vielä USA:ssa onnettomat tekivät :facepalm:  Jos tämä olisi vain euroopassa sattunut niin asia olisi nopeasti lakaistu maton alle. Merkel olisi ollut "very angry" ja määrännyt tutkimuksia kunnes muut asiat olisivat vieneet koko maanosan huomion sopivasti toisaalle
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #138 : 01.10.2015, 19:34:52 »
:2funny:

Lähteenä "real world consumptionille" on spritmonitor.de

Nyt kyllä yllätti, että eu-normikulutukseen ei tavanautoilijat pääse, etenkään kun painotetaan VAPAIDEN RAJOITUSTEN Saksaa

Mistä löysit tuon lähteen, en huomannut sitä jutussa?

Mutta silläkin pohjalla pitää toimittajan medianlukutaito kyseenalaistaa vahvasti. Mikä pistää ihmisen kirjoittamaan normin ylittävistä AUTOMALLEISTA, kun jutussa mainituilla autoilla muutamat ajavat normilukemilla pitkän ajan keskiarvona?

Toki jokaisen automallin käyttäjien keskiarvo ylittää normin, mutta minimiä etsien se normimittauskin tehdään, joten millä perusteella jonkun ruuhkassa tonttuilevien moottorinsa hyötysuhdeoptimista mitään ymmärtämättömien keskiarvokuskien keskikulutuksen pitäisi olla autonvalmistajan vastuulla?

Hyväkulkuiset moottoripyörät kuolevat sukupuuttoon, jos keskimääräisten ajokortin haltijoiden annetaan määrätä niiden kiihtyvyys.

Kun 740 GLE oli uusi, ja nopeusvalvontaa tehtiin Lontoon ympäristössä poimimalla moottoritieltä muita selvästi enemmän ylinopeutta ajavat. Tutkia ei ollut käytännössä lainkaan, eikä ensimmäisen 10 mailin ylityksestä ollut kukaan kiinnostunut. Nopeudet eivät olleet vapaan nopeuden valtateiden tasolla, mutta selvästi yli sen mitä Pohjanmaalla mahdun käyttämään. Samoin tungosta oli toisinaan jopa enemmän kuin Tuiran asemalla.

Lontoon ruuhkat ja moottoriteiden nopeudet kompensoivat 740 GLE:n ympärivuotisen kulutuslukeman desin tarkkuudella samaan kuin Suomen talvi. Mutta kuten sanot, tämän on vahvasti nopeudesta riippuvainen. Kun lähtötilanteena on suomalainen moottoritienopeus, kaikki sen yli nostaa kulutusta jyrkästi. Varsinkin, jos tuulen läpi ollaan tunkemassa isoa Legopalikkaa.
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Paikalla Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13570
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #139 : 01.10.2015, 19:40:27 »
Nyt meni kyllä pointti ohi?
niin tuossa jossain mtv:n jutussa trafin viisas mies kertoi että kun volkkari saa korjattua autojen päästöt samalle tasolle kuin mittauksissa niin autojen kulutus nousee. toki se nousee kun pitää polkea kuin tulpatonta mopoa että kulkee mihinkään mutta päästöthän tulee nimen omaan käytetyn polttoaineen määrästä...
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #140 : 01.10.2015, 19:53:03 »
niin tuossa jossain mtv:n jutussa trafin viisas mies kertoi että kun volkkari saa korjattua autojen päästöt samalle tasolle kuin mittauksissa niin autojen kulutus nousee. toki se nousee kun pitää polkea kuin tulpatonta mopoa että kulkee mihinkään mutta päästöthän tulee nimen omaan käytetyn polttoaineen määrästä...

Päästöillä tarkoitetaan kai hiilidioksidia, saasteet ovat sitten eriasia, nämä typenoksidit ovat saasteita.

Pienin polttoaineenkulutus (eli pienin hiilidioksidipäästö) ei koskaan tule pienimpien saasteiden kanssa.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #141 : 01.10.2015, 20:40:47 »
Jos pakoputkestasi tulee ulos 32 kuutiometriä ilmaa kahdeksassa sekunnissa, ja pakoputken halkaisija on pienimmillään 10 cm, tarkoittaa se sitä, että ilman nopeus patkoputkessasi on yli 500 m/s ??
Toki näin ei voi kaasun nopeutta laskea, koska kaasu painuu kokoon, mutta ilmeisesti yli äänennopeutta menee kevyesti joka tapauksessa. Hienoa :)
Kuka olikaan  hajulla ja kuka ei?

Tuossa kävi tuo 60 jakamisen unohdus, mutta anyway, kaasua tulee pirun paljon pakoputkesta.

Ja ihan mainitakseni tälläisen pienen anekdootin tuosta äänen nopeudesta, se kun on täydellisesti lämpötilan funktio.
Joten tuo 500m/s ei ole mitenkään aivan mahdoton nopeus pakokaasulle, eikä myöskään pakokaasun äänennopeudelle.
Paineenmuutosaaltohan liikkuu äänennopeudella, joten.....    :pomo:   ;)

Ylisooninen kaasunvirtaus onkin sitten ihan toinen juttu, eikä sitä tapahdu edes minkään lajin ampuma-aseissa taikka tykeissä, vaikka kuula saattaa lähteä piipusta/putkesta nopeimmillaan liki 1800m/s.


Varsinkin, jos tuulen läpi ollaan tunkemassa isoa Legopalikkaa.

Kutsuit, tulin!  -H-

 :2funny: :2funny: :2funny:

Ilmanvastus on tosiaan neliöllinen suure, joten nopeuden nostaminen verottaa tankilla ajettavaa matkaa hyvin nopeasti.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #142 : 01.10.2015, 20:51:13 »
niin tuossa jossain mtv:n jutussa trafin viisas mies kertoi että kun volkkari saa korjattua autojen päästöt samalle tasolle kuin mittauksissa niin autojen kulutus nousee. toki se nousee kun pitää polkea kuin tulpatonta mopoa että kulkee mihinkään mutta päästöthän tulee nimen omaan käytetyn polttoaineen määrästä...

NOx katalysaattoria pitää regeneroida ilmeisesti päntiönään
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #143 : 01.10.2015, 21:10:06 »
Ylisooninen kaasunvirtaus onkin sitten ihan toinen juttu, eikä sitä tapahdu edes minkään lajin ampuma-aseissa taikka tykeissä, vaikka kuula saattaa lähteä piipusta/putkesta nopeimmillaan liki 1800m/s.

Rakettimoottorista parhaimmillaan 4500m/s tjsp. Siis sitä pakokaasua
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #144 : 01.10.2015, 22:39:26 »
Mistä löysit tuon lähteen, en huomannut sitä jutussa?

Mutta silläkin pohjalla pitää toimittajan medianlukutaito kyseenalaistaa vahvasti. Mikä pistää ihmisen kirjoittamaan normin ylittävistä AUTOMALLEISTA, kun jutussa mainituilla autoilla muutamat ajavat normilukemilla pitkän ajan keskiarvona?


Sieltähän se löytyi jutun alkulähteeltä, eli T&E:n nettisivuilla olevan jutun liitteenä olevasta raportista. Kunnon hakemalla haettu kohu-uutinen.

Nykyään tulee aina luettua myös alkuperäinen lähde vähänkään tyhmän kuuloisissa jutuissa.

Poissa compinho

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 281
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #145 : 02.10.2015, 13:54:12 »
Chevy Van G30 - Sprinter 312D - S212 250CDI - Chevrolet Bel Air - SL55 AMG - Hiace D4D AWD
RC8 - Kymco Agility 50 ajokiellon varalle

Paikalla 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2285
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #146 : 02.10.2015, 14:59:26 »
Vähemmänhän sen pitäs kuluttaa... aivan kuten trafin mukaan jos päästöt pinenee niin kulutus nousee.

Tästä luin joskus Volvon kuorma-autoihin liittyvää juttua niiden testitiloista missä ajelevat rullilla noita laitteita. Kulutusta olisi kuulemma helppo pudottaa, mutta kun silloin juurikin typen oksidien osuus nousee päästöissä. Hiilidioksidiahan pienempi kulutus toki taitaa tuottaa vähemmän?
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #147 : 02.10.2015, 18:39:50 »
Tästä luin joskus Volvon kuorma-autoihin liittyvää juttua niiden testitiloista missä ajelevat rullilla noita laitteita. Kulutusta olisi kuulemma helppo pudottaa, mutta kun silloin juurikin typen oksidien osuus nousee päästöissä. Hiilidioksidiahan pienempi kulutus toki taitaa tuottaa vähemmän?

Euro 5 normin myötä kun asensivat urealaitteet kuorma-autohin sen vaikutksen näki selvästi kun konetta ei enää tarvinnut säätää noxien pelossa, kulutus putosi selvästi.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Raid

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 554
  • Entinen Volvoilija
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #149 : 03.10.2015, 11:49:31 »
Ford Mondeo Hybrid Wagon 2019

 

Carcom Oy  Ateho