Kulkukoira  Proturbo

Päästöhuijaukset (VW & muut)

  • 484 Vastauksia
  • 134554 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #150 : 03.10.2015, 12:24:31 »

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #151 : 03.10.2015, 15:10:52 »
Ei tämä huijjaaminen jää pelkästään VAGinan synniksi.

http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2015/10/02/kuluttaja-lehti-loysi-lisaa-sahkosyoppoja-televisioita/201512844/66

Taitaa olla enemmän ns. "maan tapa".   :'(


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #152 : 03.10.2015, 15:27:06 »
Ei tämä huijjaaminen jää pelkästään VAGinan synniksi.

http://www.digitoday.fi/vimpaimet/2015/10/02/kuluttaja-lehti-loysi-lisaa-sahkosyoppoja-televisioita/201512844/66

Taitaa olla enemmän ns. "maan tapa".   :'(

Digitoday: "Samsungin ei epäillä rikkoneen lakia. ComplianTV:n projektijohtaja Rudolf Heinz sanoi kuitenkin Guardianille, että Samsung täyttää lain kirjaimen, mutta ei sen henkeä."

Lievä ero VAG dieselhuijaukseen.. Pidetään katse pallossa vaikka germaanit kuinka yrittävät vanhaa oli-siinä-muitakin konstia ;) Se ei enää toimi
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #153 : 03.10.2015, 16:05:52 »
Tänään Hesarin pääkirjoituksessa tuomitaan jo diesel kuolemaan. Sanotaan mm. että valmistajat väittävät, että teknisin ratkaisuin päästörajoihin voi päästä ja että uskoo ken tahtoo.

Aika alhaista syyttelyä pääkirjoituksessa, kun samaisessa Volkkarin käräyttäneessä testissä kuitenkin selvisi puhtain paperein jo myynnissä olevia dieseleitä muilta merkeiltä, kuten BMW X5 ureapuhdistuksella.

Päätoimittajaryhmä siis ei ollut tietoinen tästä, tai raflaavuuden vuoksi sulkivat silmät tosiasioilta ja tiedossa olevilta testituloksilta.

Tekisi mieli kirjoittaa vastine Hesariin, mutta eipä taida jaksaa.

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #154 : 03.10.2015, 18:31:21 »
Joo siis eikö raskaalla puolella ole nimenomaan saatu erittäin hyviä tuloksia päästötalkoissa. Jossain oli mainittu arvoja jotka olisivat tiukkoja hlö autoillekin. Että mikä vaikeus hlö autojen kanssa muka jos asiaankuuluvat vermeet laitetaan
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #155 : 03.10.2015, 19:15:59 »
Joo siis eikö raskaalla puolella ole nimenomaan saatu erittäin hyviä tuloksia päästötalkoissa. Jossain oli mainittu arvoja jotka olisivat tiukkoja hlö autoillekin. Että mikä vaikeus hlö autojen kanssa muka jos asiaankuuluvat vermeet laitetaan

Eikös raskaissa ja työkoneissa oo näitä urea systeemeitä enemmänkin? Henkilöautoissa tulee varmaan jo tila vastaan ureasäiliön suhteen ja tavan autonkäyttäjälle "vaikeus" käyttää kahta säiliötä. Suunnittelijat viitti alkaa sitä survomaan helppo täyttöiseen paikkaan.
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #156 : 03.10.2015, 19:20:21 »
Eikös raskaissa ja työkoneissa oo näitä urea systeemeitä enemmänkin? Henkilöautoissa tulee varmaan jo tila vastaan ureasäiliön suhteen ja tavan autonkäyttäjälle "vaikeus" käyttää kahta säiliötä. Suunnittelijat viitti alkaa sitä survomaan helppo täyttöiseen paikkaan.

Ureapönttöjen täyttö on ollut arkipäivää monelle dieselkuskille jo vuosia. Hyvin ne mahtuu eikä ole ylen kallistakaan se litku
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Arponen

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 506
  • www.vrcf.fi
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #157 : 03.10.2015, 20:35:45 »
En sitä sanonukkaan, itseasiassa ennen luulin sen olevan kallista ennenko näin että sitä oli meilläpäin ihan rajamarketissakin myynnissä. Nyt kun kävi miettimään niin eipä tuo sen kulutus mitään kovin suurta ainakaan koneviestin mukaan ole ollut esim. traktoreissa ja pyöräkoneissa.
Uudempien autojen päästöjuttuihin hyvin vähän perehtyneenä mietin vaan että onko sitten ihan henkilöautoja mihin on tehty ureasuihkutus? Jätetään laskuista pois "mukamaasturit" ja muut tilaihmeet.
Volvo 740 '88 -ÖRRi
Volvo XC70 D5 '10
Valmet 359D
Shineray stixe 250

Poissa Jule

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • 264GLE + 245GL + B10M
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #158 : 03.10.2015, 20:48:11 »
Jotain henkilöautoja on ainakin joissa on 10l ureapönttö jossain takakontinkupeessa ja se täytetään aina määräaikaishuollon yhteydessä, eli jos se noin menee, niin ei sitä ureaa ihan hirveitä määriä kyllä mene..

Voihan se tietysti olla että tuollaista systeemiä käytetään jossain euro5 härvelissä jolloin urean tarvekin on huomattavasti pienempi. Tai sitten sitä ei käytetä kuin jos sattuu testiin :)

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #159 : 03.10.2015, 20:59:24 »
En sitä sanonukkaan, itseasiassa ennen luulin sen olevan kallista ennenko näin että sitä oli meilläpäin ihan rajamarketissakin myynnissä. Nyt kun kävi miettimään niin eipä tuo sen kulutus mitään kovin suurta ainakaan koneviestin mukaan ole ollut esim. traktoreissa ja pyöräkoneissa.
Uudempien autojen päästöjuttuihin hyvin vähän perehtyneenä mietin vaan että onko sitten ihan henkilöautoja mihin on tehty ureasuihkutus? Jätetään laskuista pois "mukamaasturit" ja muut tilaihmeet.

Eiköhän tämä ole aika arkinen esimerkki:
http://youtu.be/1h9hWlvg6sM

"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #160 : 03.10.2015, 23:33:51 »
Eiköhän tämä ole aika arkinen esimerkki:
http://youtu.be/1h9hWlvg6sM
Helpota vähän, kun ei jaksa katsoa 14 minuuttia Passatin käyttöohjeita :pomo:
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa Rodion

  • Koeajaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 942
  • BMW X3 TwinPower Turbo
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #161 : 04.10.2015, 10:30:29 »
Helpota vähän, kun ei jaksa katsoa 14 minuuttia Passatin käyttöohjeita :pomo:

Vaikuttaa olevan yhtä vaikeaa kuin pissapojan täyttö. Sillä erotuksella, että urean loputtua auto ei enää starttaa.

Poissa sami73

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 81
  • www.vrcf.fi
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #162 : 04.10.2015, 10:36:02 »
Ainaki rekoissa syö aikalailla tuota adblue-ainetta. Työajokkini (Scania  R500) syö dieseliä 40-50 l/ 100 km. Adblueta kuluu ilmoituksen mukaan 5 % tuosta määrästä, käytännössä tuntuu että kuitenki enemmän. Yli 11 asteen pakkasessa ainetta ei kulu yhtään. Turhanpäivänen systeemi, lisää vain vikakohteita :)
V70 d5 AWD Classic -07
V70 1.6 Drive Summum -12

Poissa 740 GLE

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 120
  • Pohjoinen Besserwisser
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #163 : 04.10.2015, 13:37:14 »
Uudempien autojen päästöjuttuihin hyvin vähän perehtyneenä mietin vaan että onko sitten ihan henkilöautoja mihin on tehty ureasuihkutus?
Mercedeksen 200, 220, 250, 300, 350 CDI ja Bluetec versioiden ero on käytännössä urearuiskutuksessa. Ensimmäinen Bluetec on muistaakseni vuosimallissa 2008 ollut OM642 3-litran V6 ja jonkin aikaa on jo alun perin BlueEfficiency kauppanimellä kulkeneen nelosdieselinkin Bluetec versio ollut tarjolla. Liikkuu niin USAssa kuin muuallakin yleensä 250 Bluetecinä. Jossain vaiheessa Bluetec jätettiin V6 koneen 320 tai 350 tehoversiota vaatimattomampaan viritysasteeseen, mutta siihen ei ole mitään vahvaa todellista syytä ja nykyinen 350 Bluetec laulaa suohon ilman urearuiskua olevat edeltäjänsä, mukaanlukien maailman ainoan FIAn sertifioimaa maanopeusennätystä hallitsevan vakioauton 320 CDI. Niin toki tekee myös 280 CDI sopivalla ahto- ja syöttökartalla, mutta sehän ei sitten olekaan enää vakio. Bluetec:

https://en.wikipedia.org/wiki/BlueTec

http://techcenter.mercedes-benz.com/en/bluetec/detail.html

Olen ymmärtänyt ranskalaiset tämän tekniikan edelläkävijöiksi henkilöautoihin tuotteistuksessa? Mutta jos ylle linkitetyn wiki-sivuston käyttökohteiden maininta pitää paikkansa, siinä voi olla osasyy Klonkswagenin haluttomuuteen maksaa kilpailijalleen:

"Daimler AG has entered into an agreement with Volkswagen and Audi to share BlueTEC technology with them in order to increase the Diesel passenger-vehicle market in the United States"

Olisi ehkä kannattanut hankkia joku luotettavampi partneri USA dieselöintiin  :2funny:

Kokonaisuutena taitaa kyse olla 2.0 TDI:n heikosta kilpailykyvystä muussakin suhteessa kuin päästöjen osalta? Pienet ja kevyet Passatit näyttävät nimittäin myös kuluttavan aika paljon ainakin automaattina. Omat lukemani ovat yli puolen litran päässä taloudellisimmin E-sarjaa ajavien pitkän ajan toteutumasta, mutta meikäläisenkin Suomen talvessa ajamilla (ja Webastoimilla) lukemilla olisi Spritmonitorin Pasaatien listan keulilla aika selvällä erolla. Tässä saattaa tosin olla merkityksensä sillä, että vertaan automaattiin, josta on omaa kokemusta. Volkkareissa saattaa vielä vanhanaikaiseen tapaan manuaalivaihteinen olla sekä teoriassa että käytännössä taloudellisempi?
Pehmennetty E220 CDI Avantgarde
Olipa kerran Cee 220T CDI Avantgarde
740 GLE osa-aikaeläkkeellä

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: VW Päästöhuijaus
« Vastaus #164 : 04.10.2015, 14:50:56 »
Olisi ehkä kannattanut hankkia joku luotettavampi partneri USA dieselöintiin  :2funny:

Minusta ne valitsi aivan oikein mutta onnettomat sanoivat sopimuksen irti jo 2007 kun eivät halunneet kilpailijan teknologiaa käyttää kun heillä oli putkessa tämä oma "mahtava TDI" ja omiin NOx cat virityksiin isot satsaukset. Sitten vain selvisi varmaan jo kymmenen vuotta sitten että se NOx cat on susi. Joku jossain päätti ylimielisyyksissään sitten että ettepäin vain.. Loppu onkin autoteollisuuden historian pahin kämmi. Näinhän kirjoittaa jo saksankin lehdet
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

 

Carcom Oy  Ateho