Niinno, ei kai sitä saunaa tarvita kun antaa testiin käsitellyn yksilön, joten eiväthän ne teillä liikkuvat laillisia ole jos päästörajat eivät täyty.
Tavallaan fiksummin tehty kuin volkkarilla joka on asentanut jokaiseen tuon huijaussoftan.
pah, testeihin jos toimittaa tuunatun yksilön niin käry käy varmasti. Se on se kaikkein alkeellisin virhe. Siksi sellaisia uutisia ei ole näkynyt eikä näy. Siksi VW kyhäsi tuon softansa jonka tunkivat miljooniin autoihin eikä vain testikappaleisiin. Itse en ole nähnyt yhtään ainutta uutista jossa kerrottaisiin jonkun automallin reputtaneen uusintatestissä tai pistokokeessa. Näitä VW TDI:täkin testailtiin moneen kertaan ja vuosien ajan ja ihmettelivät tuloksia.
Onhan kaikissa viranomaisvaatimuksissa porsaanreikiä ihan kuin on vaikkapa verotuksessa. Ei niiden hyödyntäminen todellakaan ole laitonta. On olemassa raja, sallitut keinot ja kielletyt keinot. Sen jälkeen vain toimitaan niin että saadaan se hyväksyntä. Minusta on suuri vääryys että nyt mediassa mollataan valmistajia jotka ovat vain tehneet työtä käskettyä. Tällainen terrori tekee toimintaympäristön mahdottomaksi ja yhden uunon takia koko ala saa kärsiä ja selitellä ihan laillistakin bisnestään. Jopa muutkin alat (televisiot jne) saavat selitellä. Moraali ja etiikka on sitten asia erikseen mutta niistä syistä näitä mersuja sun muita ei käräjille raahata. Niistä asioista tuomion antaa kuluttaja ostopäätöksillään.
Mutta tämä VW juttu taas kerran aukikelattuna:
niiden auto tunnisti testin ja muutti toimintaa. Tiellä autolla ei edes teoriassa voinut päästä testitulosten lukemiin kun autoa tiellä ajettaessa takapyörät yleensä pyörii ja rattia käännellään jne. Tässä ylittyi se raja. Tällainen hölmöily tuli kuin taivaan lahjana useille tahoille sillä nyt ensimmäistä kertaa löytyi niin pöljä porsas ettei se edes mahdu siitä reiästä:-) Sattui vieläpä niin että tämä porsas on oikea kuningasporsas, alan suurin ja kaunein joka on pumpannut mallia markkinoille miljoonittain.
Uusimmassa tekniikan maailmassa muuten kerrottiin että näitä NOx katalysaattoreita täytyy regeneroita/tyhjentää kerran minuutissa rikastamalla seosta. En ihmettele että VW ei ole voinut käyttää tuota pönttöä normaalisti muualla kuin testipenkissä.. Winterkorn oli tuotekehityksen vetäjä viime vuosikymmenen loppuun ja ihme olisi jollei ole tiennyt tästä synkästä salaisuudesta. Kun valheen toistaa tarpeeksi monta kertaa siitä tulee totta (Joseph Goebbels).