Carcom Oy  Ateho

Talvirenkaat

  • 1983 Vastauksia
  • 585121 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa jogiin

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3760
  • 195hv/406Nm
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1245 : 11.11.2015, 14:30:41 »
No hei. Jos kerran Hakkapeliitta 8 on parempi kuin Hakkapeliitta 7 niin tottahan se Hakkapeliitta 10 on vielä pari pykälää parempi?

Parin tunnin päästä näkee mitä onnistuin itse ostamaan kakkosnelosen alle. Ei ne ainakaan huonommat voi olla kuin edelliset.
Se on varma että tulee kuulemaan jos jonku näköstä selitystä ku ei pito riitäkkään mihinkään  :2funny: Varmaan nypityttää nastatki pois että saa pitoa niihin  :facepalm:

Volvo 945 Classic -98 (Lahna)
Volvo 945 turbo -96 (Lahnan seuraaja)
Wäärin Wirittäjä #4

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1246 : 13.11.2015, 20:31:35 »
Paljonkohan Vannetukku on maksanut iltasanomille tästä testistä...
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1447151867308.html
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1247 : 13.11.2015, 21:12:50 »
Ai niin että koska rengas on suomalaisvoimin suunniteltu, suomalaisvoimin nastoitettu ja Kiinassa tehtyä tuntematonta merkkiä niin pakkohan sen on olla sysipaska verrattuna toiseen joka on suomalaisvoimin suunniteltu, suomalaisvoimin nastoitettu ja Venäjällä tehtyä tunnettua merkkiä? Sanoisinko että ei välttämättä.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1248 : 13.11.2015, 21:26:56 »
Ai niin että koska rengas on suomalaisvoimin suunniteltu, suomalaisvoimin nastoitettu ja Kiinassa tehtyä tuntematonta merkkiä niin pakkohan sen on olla sysipaska verrattuna toiseen joka on suomalaisvoimin suunniteltu, suomalaisvoimin nastoitettu ja Venäjällä tehtyä tunnettua merkkiä? Sanoisinko että ei välttämättä.

Mä en ymmärrä tätä newer heard merkin ylistystä ja sen vertaus noksuun, joka on valmistettu Venäjällä? Toinen on testattu useissa testeissä ja menestynyt. Toinen on testattu omassa maksetussa testissä mistä ei ole mitään mitattu dataa (Lainaten mikania). Pelkästään taulukko jota voi käyttää vessapaperina.

Edellinen Vannetukun mainostama testimenestyjä nankang oli loistavasti TM:n testin PASKIN rengas.

Eli tähänkin pätee, että eurolla saa euron tuotteen.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1249 : 13.11.2015, 21:45:26 »
Itse renkaasta en osaa sanoa mitään, mutta vannetukku on ainakin onnistunut tämän homman kanssa. Nuo rinkulit meinaan myy ja hyvin.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2283
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1250 : 13.11.2015, 21:50:48 »
Toisille vaan on oltava Nokian renkaat ja Mobilin öljyt. Näin se on aina ollut ja mikään ei sitä koskaan tule muuttamaan.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1251 : 13.11.2015, 21:53:42 »
Mä en ymmärrä tätä newer heard merkin ylistystä ja sen vertaus noksuun, joka on valmistettu Venäjällä? Toinen on testattu useissa testeissä ja menestynyt. Toinen on testattu omassa maksetussa testissä mistä ei ole mitään mitattu dataa (Lainaten mikania). Pelkästään taulukko jota voi käyttää vessapaperina.

Edellinen Vannetukun mainostama testimenestyjä nankang oli loistavasti TM:n testin PASKIN rengas.

Eli tähänkin pätee, että eurolla saa euron tuotteen.
En alkais lynkkaamaan ihan suoralta kädeltä. Mutta kyllä itsekkin haluaisin ensin kunnon kokemuksia.
Itsellä nyt kokeilussa Master Nordic 3, kun sopivasti sai vanteineen. Ei vielä huonoo sanottavaa.

Mutta kait näihinkin voisi päteä sanonta naisista. Huonollakin voi olla hyvä tavara.  ;)

Ajokokemusta on sen verran reilusti että en alkaisi sorsimaan viiden kärjen ulkopuolella olevia. Sun pointin "testivoittajien" suosimisessa ymmärrän, ajat paljon.  :P
Hemmetisti paskemmillakin on on pärjätty. Saldo kolareihin yms. nolla(0).

Poissa Pekko-poika

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 641
  • Fook Mii and Fook Yu!
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1252 : 13.11.2015, 21:56:27 »
Toisille vaan on oltava Nokian renkaat ja Mobilin öljyt. Näin se on aina ollut ja mikään ei sitä koskaan tule muuttamaan.
Suurinpiirtein näin.
Vaikka varmasti edullisemmalla ja "huonommallakin" vaihtoehdolla pärjäis. Mutta onneks itse kullakin on valinnan mahdollisuus :)
Keltainen
Sininen

Kouvolan köröttelijät.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1253 : 13.11.2015, 22:02:10 »
Ajokokemusta on sen verran reilusti että en alkaisi sorsimaan viiden kärjen ulkopuolella olevia. Sun pointin "testivoittajien" suosimisessa ymmärrän, ajat paljon.  :P
Hemmetisti paskemmillakin on on pärjätty. Saldo kolareihin yms. nolla(0).

Mä en arvosta testivoittajia, vaan hyviä renkaita. Olenhan haukkunut täälläkin ja muualla nuo hakkapeliitta 8:t ja jollaiset ostin vielä tuohon kakkosautoon, kun sain halvalla. Toisaalta mun ajot ei katso kellonaikaa tai keliä joten niiden pitää olla kunnossa. Toinen jos ajot suuntautuu Hangon ja Inarin väliin, niin siinä on toinen syy miksi renkaat on viimeinen asia mistä tingin.

Ja hei ensimmäisessä autossa oli neljä kautta ekoturbon et10:t uusionastarenkaat  ;). Kohtuu hyvin tuollainen 75 heppainen takavetoinen starletti pysyi niilläkin tiellä ja hyvää oppia sai ajamisesta. Sen jälkeen on käyty läpi Nokian hakkapeliitta 10:stä kaikki mallit tähän päivään saakka vähintään yhden sarjan kohdalla. Goodyear:ltä kolme mallia ja contilta pari mallia, kun kyse nastarenkaista. Enään en nokian renkaita kovin helpolla osta, jos en halvalla saa. Jollottavat rasittavasti ainakin tuossa ford:ssa, mutta ajavat asiansa.

Piruuttani ostan vielä keväällä jotkut "halpiskitkat" välikelinrenkaiksi noiden R2:t nokialaisten tilalle, että pääsen antamaan palautetta.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1254 : 13.11.2015, 22:26:56 »
Mä en arvosta testivoittajia, vaan hyviä renkaita. Olenhan haukkunut täälläkin ja muualla nuo hakkapeliitta 8:t ja jollaiset ostin vielä tuohon kakkosautoon, kun sain halvalla. Toisaalta mun ajot ei katso kellonaikaa tai keliä joten niiden pitää olla kunnossa. Toinen jos ajot suuntautuu Hangon ja Inarin väliin, niin siinä on toinen syy miksi renkaat on viimeinen asia mistä tingin.

Ja hei ensimmäisessä autossa oli neljä kautta ekoturbon et10:t uusionastarenkaat  ;). Kohtuu hyvin tuollainen 75 heppainen takavetoinen starletti pysyi niilläkin tiellä ja hyvää oppia sai ajamisesta. Sen jälkeen on käyty läpi Nokian hakkapeliitta 10:stä kaikki mallit tähän päivään saakka vähintään yhden sarjan kohdalla. Goodyear:ltä kolme mallia ja contilta pari mallia, kun kyse nastarenkaista. Enään en nokian renkaita kovin helpolla osta, jos en halvalla saa. Jollottavat rasittavasti ainakin tuossa ford:ssa, mutta ajavat asiansa.

Piruuttani ostan vielä keväällä jotkut "halpiskitkat" välikelinrenkaiksi noiden R2:t nokialaisten tilalle, että pääsen antamaan palautetta.
Mä oon alottanu Noksun NR 08:lla. Ne oli tosi hyvät sillon.  ;)

Yhen talven oon ajanu tehokkaalla autolla jenkkien M+S renkailla. Tautinen lumipito. Pesi monet muut kokemuksella.

Mutta, kuten mainittu on. Tarpeen mukaan.  :)

Poissa Tome-

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1681
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1255 : 13.11.2015, 22:28:44 »
Ekat 600km alla Trianglen kumeilla. Koko sama kuin aiemmissa, joten siinä ei poikkeamaa. Kokemuksia myöhemmin, kunhan saa ensin tonnin täyteen (huomenna).
Menneitä ja nykyisiä Volvoja ~aikajärjestyksessä:
144 '72, 242 '79, 240 '85, 240 '86, 740 '85, 740 '89, 850 '96/97, 940 '95, S70 '99, S80 '07, V70 '05, 850 '95/96, V70 '00, V70 '07, V70 '05, V70 '07, XC90 '13 / 854R '96/ 855 T-5R '95 / XC60 T8 Inscription '19

Niko_S

  • Vieras
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1256 : 14.11.2015, 01:23:32 »
Itseäkin kiinnostaisi tietää noiden Triangle Ice -Linkien pidempi käyttökokemus.

Tekniikan Maailmakin kun yleensä ottaa testiinsä ainoastaan yhden kiinalaisen.


Itse olen pienemmän budjetin kanssa ostanut 745:een Nordmanin renkaat.
Nyt alkaa 3. talvikausi Nordman 4:lla ja nastoja puuttuu sarjasta korkeintaan 10 kpl, pintaa vielä 6 mm, ja ajettu noin 20 - 25 tkm.
Kumikin on vielä yllättävän pehmeää. 2 rengasta ovat tosin lameilleiltaan pehmeämmät.

Kuitenkin tullut vaihdettua renkaiden paikkaa edestä taakse.
Ensimmäisenä talvikautena tuli renkailla ajettua noin 11 tkm, ja suositellun 9000 km kohdalla vaihdoin akselilla edestä taakse.

Seuraavana talvena tuli paljon vähemmän kilometrejä, niin saivat olla niin päin mitä olivat irroittaessa.

Tänään kun vaihdoin nuo nastat alle, niin vaihtoivat akselia viime talvesta.

Viime talvena tosin oli aika tiukka paikka noilla renkailla, kun veli lainasi Volvoa, ja jäi yöllä jumiin hankeen yhden pienen hiekkatien jyrkän mäen alle.
Seuraavana päivänä lähdin hakemaan Volvoa sieltä kaverin auton ja vinssin kanssa, niin mäki oli niin luminen ja jäinen, että kesti tunti tai kaksi, että saatiin Volvo 100 metriä pitkän ja jyrkän mäen laelle.
Muutaman kerran takarenkaat sutivat, ja kumi haisi, kun kelattiin ylöspäin, koska pitoa ei ollut juuri yhtään.
Yllättävän vähän nuo Nordman 4:et siitä rääkistä kuluivat.

 



Poissa JL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 229
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1257 : 14.11.2015, 01:32:35 »
Toisille vaan on oltava Nokian renkaat ja Mobilin öljyt. Näin se on aina ollut ja mikään ei sitä koskaan tule muuttamaan.

 :D
Renkaista sen verran, että olen aina ollut nastoitettujen ystävä ja tulevanakin talvena alla rutisevat nastarenkaat - merkkiä en muista, jotkut mustat ja (melko)pyöreät.
Mobilin öljyjä en ole aikoihin käyttänyt, viimeiset 24tkm on mennyt öljyittä  ;)

s73

  • Vieras
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1258 : 14.11.2015, 07:51:14 »
Paljonkohan Vannetukku on maksanut iltasanomille tästä testistä...
http://www.iltasanomat.fi/autot/art-1447151867308.html
Ööö... kaksituhatta  kilometriä rauhallista ajoa nastojen takia?  :idiot2: :idiot2:
Aiemmin olen kuullut 500 kilometristä.

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: Talvirenkaat
« Vastaus #1259 : 17.11.2015, 18:29:07 »
Heittäkääs kokemuksia kummat vanteet on talvella paremmat 17 vai 18 tuumaset? Tietenkin mielipidekysymys varmaan suurilta osin, mutta jos on jotain ihan faktaa heittää pöytään niin vielä parempi!  8) Tämän talven ajattelin vielä noilla volvon alkuperäisillä 16" ajella, mutta sen jälkeen ois tarkotus vaihdella sitten.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

 

Autoracing  KL-varaosat