KL-varaosat  Race.fi

Rudin pappasleeper, 740 GL+MS+Turbo+E85 *kuvia lisätty 5.5.2015*

  • 30 Vastauksia
  • 13331 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vanha uskollinen 740 tuli muutettua käyttöautosta harrasteautoksi syksyllä 2009. Alkuun muutama kuva laitteesta:

Tunnelmakuva autosta, ennen leikkauspöydälle siirtämistä:


Auton nykytila 2015:


Muutama projektiaikainen kuva tekniikasta:











Talven 2009-2010 aikana auto koki muutoksen tekniikan osalta. Seuraavassa listaus auton tämänhetkisestä kokoonpanosta:

Kone:
B19A(T) alakerta, laakeroitu
B19A(T) männät, puristus ??
531 kansi, kanavat siistitty, säätölevyt uusittu + venttiilit hiottu ja säädetty
V-nokka
T3/4 kiina-ahdin, hukkaportillinen, hukkaportin aukko suurennettu ahtopaineiden kurissa pysymiseksi
Kiinamallinen rosteripakosarja, laippa käännätetty ammattihitsarilla
Kiinacooleri, iso 3" lähdöillä, cooleri asennettu "ylösalaisin"  alas keulalle
3" DP
2,5" putki kahdella vaimentajalla
Megasquirt, Piirilevy by Pecan, MS-I Extra Hires, VAG hukkakipinäpuola, 6-1 triggeri hall-anturilla, Delphi 988 cc suuttimet, laajakaistalambda (JAW)
Dawe's device rajapaineventtiili

Voimansiirto ja alusta:
-Getrag 265
-SRE -618 asetelma
-Nestekytkin
-Jarrut vaihdettu eteen, isoimmat 740 vakiojarrut GLT:stä, jarruremontin yhteydessä uusittu etujarrujen jarruputket ja letkut, letkut, levyt ja entisöity satulat
-Paksumpi kallistuksenvakaaja edessä 21 mm, 740 GLT:stä
-GE-motorsport alustasarja

Kori:
Väri valkoinen 192
Tethys 17" vanteet, 25 + 30 mm adaptereilla
« Viimeksi muokattu: 10.07.2019, 09:39:13 kirjoittanut Rudi »

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 668
  • PRV is lifestyle <3
Vs: Rudin pappasleeper, 740 GL+MS+Turbo+E85
« Vastaus #1 : 11.12.2010, 14:14:41 »
Onhan siittä ollu aikasemminkin puhetta mutta kuinkas toi kiinalainen hyrrä herää vakioon kolmosrakettiin verrattuna?
745,745,765,945,XC70,Raksapaku

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: Rudin pappasleeper, 740 GL+MS+Turbo+E85
« Vastaus #2 : 14.12.2010, 16:22:45 »
Onhan siittä ollu aikasemminkin puhetta mutta kuinkas toi kiinalainen hyrrä herää vakioon kolmosrakettiin verrattuna?

Itellä kokemusta kolmogarretista B19ET:ssä ja mielestäni tämä kiinapuhallin herää ehkä aavistuksen hitaammin, mutta toisaalta voi olla, että tunne johtuu suuremman ahtopaineen tuomasta suuremmasta potkusta?? Isoja eroja ei näissä kyllä heräämisessä ole.

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: Rudin pappasleeper, 740 GL+MS+Turbo+E85
« Vastaus #3 : 15.12.2010, 07:52:38 »

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa late86

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 23
  • www.vrcf.fi
940 93' B2XXXX

Poissa tomimikael

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 982
  • En gång IFK, alltid IFK
Vs: Rudin pappasleeper, 740 GL+MS+Turbo+E85
« Vastaus #5 : 15.12.2010, 19:46:30 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)


Ja sitten karkasi mopo...   Näyttää hyvältä!! S*

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: Rudin pappasleeper, 740 GL+MS+Turbo+E85(+M62)
« Vastaus #6 : 15.12.2010, 20:18:56 »
Juu, viime kesänä suurin harmittava asia koneessa oli alaväännön puute, joten jospa tuolla saataisiin lääkettä siihen puutteeseen ja vielä toivottavasti kesäksi ajoon. Ainoa asia mikä jarruttaa nyt on pitkä matka tallille ja tallilla oleva lämpötilanpuute. :) Onneksi on paikka missä pystyy tekemään palasia ton ahtimen kiinnitykseen.

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: Rudin pappasleeper, 740 GL+MS+Turbo+E85(+M62)
« Vastaus #7 : 25.12.2010, 22:19:01 »
Kuinkahan alhaalta tuo m62 antaa buustia? Täytyy ehottomasti pistää seurantaan tämä topic.  :)
Itellä on tulossa turbon kaveriks vähä pienempi remmiahdin Toyotasta, tarkotus ois nimenomaan että se antais mahdollisimman paljon painetta sinne n.3000 kierrokseen asti ja sit kytkettäis pois.


Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa Acke

  • Global Moderator
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 4403
Vs: Rudin pappasleeper, 740 GL+MS+Turbo+E85(+M62)
« Vastaus #8 : 21.09.2011, 13:35:38 »
...toivottavasti kesäksi ajoon.
Mites tälle kuuluu? Kesken vielä?

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: Rudin pappasleeper, 740 GL+MS+Turbo+E85(+M62)
« Vastaus #9 : 07.11.2011, 02:20:21 »
Juu tukevasti kesken, moottoripyöräillessä meni kesä ja parisen viikkoa oli auto tässä syssyllä ajossa. Lähinnä suurimmat saavutukset oli vuosikatsastus.

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: Rudin pappasleeper, 740 GL+MS+Turbo+E85
« Vastaus #10 : 25.04.2015, 18:35:40 »
Erittäin pitkästä aikaa taas rassattu tätä. Kytkimeen vaihdettu nestehilut. Enää ilmaus ja pääsee toivottavasti taas ajelemaan. Taitaa tosin olla vuosikatsastus jo neljättä vuotta pitkänä.

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: Rudin pappasleeper, 740 GL+MS+Turbo+E85
« Vastaus #11 : 04.05.2015, 20:03:04 »
Ja huomenaamulla käydään sitten kokeilemassa katsastusta. Mikäli leimasetä lyö leiman paperiin, niin sitten voisi ruuvailla alle odottelevat Tethys -vanteet spacereilla, jotka hain tänään postista. Sitten voisi ehkä kehdata ottaa yhden kuvankin pitkästä aikaa. :)

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa donidee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 151
  • www.vrcf.fi
Vs: Rudin pappasleeper, 740 GL+MS+Turbo+E85
« Vastaus #12 : 04.05.2015, 23:37:44 »
Pistähän heti sitten tilannepäivitystä miten käypi. Ja toivottavasti kuvaa tethyksillä ;)

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: Rudin pappasleeper, 740 GL+MS+Turbo+E85
« Vastaus #13 : 05.05.2015, 09:32:33 »
Leimattu tänään aamulla huomautuksitta!  :o Ihmettelin vain, kun kestää ja kestää, niin katsuri tulee sitten paikalle ja sanoo, että vähän ihmettelin noita moottorimuutoksia, kun puuttui toinen sivu rekisteriotteesta. :) En huomannut asiaa ollenkaan kun vein papereita ja kun nykyään toimittavat ne nitomattomana postitse, niin ei tullut vahingossakaan mukaan. Onhan se voinut vähän ihmetystä herättää, että tuoko tällaista tosiaan joku vuosileimalle ilman, että on ollenkaan muutoskatsastanut.  ;D

Eilen tuli entrattua myös kardaanin ravistukset pois. Se olikin helppo homma, tehtaan keltaiset kohdistusmerkit kohdalleen. Lisäksi olin asentanut Hardy-kiekon väärälle puolelle yhden aluslevyn hämärissä touhutessani. Miten ollakaan, että oli ollut vielä sopiva aluslevy auton alla, etten ollut huomannut edes puuttuvaa aluslevyä. Ei ihme, että ravisti. Samalla vaihtui Hardy-kiekko M5 malliseen.

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Poissa Demi

  • Savisukeltaja
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1075
  • voi olla tai sit ei ole
Vs: Rudin pappasleeper, 740 GL+MS+Turbo+E85
« Vastaus #14 : 05.05.2015, 16:20:49 »
 -H- hatunnoston arvoinen suoritus kiva kiusata bemmi miehiä kun ulkoota vakion näköinen.
kiitoos ja anteeks.

 

Ateho  Elekma