Taidan käyttää sen pois ja putsailla suoriltaan. En löytäny oikein mitään purku/huolto-ohjeita haulla. Olisko mitään vihjeitä? Jos pumpun kannen ottaa pois niin tuleeko sieltä mitään silmille?
Kävin eilenillalla tutkimassa autoa nosturilla. Ei oikeen mitään valittamista löytyny. Eberi on tarttunu edellisen omistajan mukaan, varmaan ihan vahingossa.. alatukivarret on vaihdettu joku aika sitte. Tiedä onko vetaritkin vaihdettu kun niissäkin on kummassakin virheetön maalipinta ja volvon tarrat vielä jäljellä. Pitäisi ehkä käyttää peli kulmien säädössä ja tunnustella sen jälkeen veteleekö mihinkään. Oireet tosin on varsin yhtenevät jonkun hajonneen puslan oireisiin, eli kiihdyttäessä mennään hiukka oikealle ja jarrussa vasemmalle. Apurungon kumityynyt on aika pehmosen oloiset, liekö vika niissä.
Putkisto on koko matkalta hyvässä kunnossa, pohjasta ei löytynyt mitään isku/osumajälkiä. Takajouset vaihdettu viime vuosien aikana, iskaritkin vielä hyväkuntoiset näköiset. Eikä vuoda.
Oikealla puolen etujarru ahistaa pikkusen, täytyy herkistellä kaikki jahka joku päivä tulee taas parempi ilma. Ja kiriä seisontajarrua.
Pitihän sen EGR:n kanssakin kikkailla eilen. Otin kellolta alipaineet pois ja ajattelin että josko ei tunnistais. Pajalla käytellessä ei mitään vikaa, heti ajoon lähtiessä sytty valo. Laitoin alipaineet takas kiinni, valo sammu parin kilsan jälkeen. Tuon laitteen pitää siis tunnistaa että EGR:ssä on virtausta. Miten se tunnistaa sen?
EDIT: Ilmeisesti tunnistaa EGR:n käytön ilmamassamittarin kautta, eli kun EGR aukeaa niin virtausarvo tipahtaa. Sen takia järjestelmä älyää senkin kun EGR:n kytkee takas toimintaan ja sammuttaa valon sitten.
Kukahan noita EGR-softamuutoksia pystyy tekemään?