Futurez  Kulkukoira

Volvo 740 Turbo - päiväkirja?

  • 71 Vastauksia
  • 32940 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Alexir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Nobody's perfect and i'm nobody 8)
Vs: Volvo 740 Turbo - päiväkirja?
« Vastaus #30 : 22.10.2014, 22:57:46 »
Supsutuksen syytä ruvettu tutkimaan ja hutkimaan, turbo lähti ensimmäisenä irti jonka jälkeen pakosarja - kaikki pultit/mutterit lähti nätisti irti ja mikään ei hajonnut  S* eikös pakosarjan pinnapultit ole aikas herkkiä hajoamaan? no anyway kaikki ehjiä, mutta ajattelin silti uusia kaiken. riittääkö 8.8 lujuusluokka?

Alkuvaiheessa.. Anteeksipyyntö jo nyt huonoista kuvista  :'( :'(



Jotain katosi!

Huh se olikin pöydällä..


Jotain muutakin katosi!

Sekin löytyi pöydältä!!

Ja hetkenpäästä maalattunakin :O


Pakosarjan irroituksen ohella tuli huomattua "heikot" pakosarjan tiivisteet (huom allaoleva tiivisteläpyskä)


Ja silleen se kait jäikin..



Jatketaan kun keretään ja jaksetaan. Pakosarjaan siis tulossa uudet tiivisteet, sarja oli ehjä iman halkeamia.
Pesin konehuonetta bräkleenillä ja teräsharjalla, tiivistepinnat myöskin tullut putsattua ja hiomapaperilla hipaistua.
Olisiko jotain mitä nyt kanattaisi tässä samalla ohessa tehdä kun ahdin on irti ja pakosarja irti? isompaa ahdinta tietenkin, 19T kun löytyisi (tai edes parempi kuin 13C)  S*
Isommat suuttimetkin kelpaisi.. (Kauppiaat hoxhox!)

Onko öljynpaluu alumiinia? Kävi hieman heikosti sille (Tai käynyt jo aiemmin), halkesi turbon päästä... Pysyisi varmaan mutta kannattaisiko migillä täppi laittaa (Niinkuin ollutkin) ?

Talvirenkaat piti ostaa volvoon mutta mieli muuttui  :pomo:
http://i.imgur.com/6oiRdfl.jpg

Alexi kiittää ja kuittaa jos jaksoit lukea, ehdotelkaa jotain!  :hello: :hello:
« Viimeksi muokattu: 22.10.2014, 23:01:07 kirjoittanut Alexir »
Kaikkea ollut ja mennyt.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: Volvo 740 Turbo - päiväkirja?
« Vastaus #31 : 22.10.2014, 23:30:36 »
Pesin konehuonetta bräkleenillä ja teräsharjalla
Tää on joku uus tyyli?  :o

Lainaus
Onko öljynpaluu alumiinia?
Ei ole. Pinnapulteilla on taipumus hajota yleensä vasta kiristäessä ja usein se kateava onkin se viimeinen pinnapultti. Älä kysy mistä tiedän... 8.8 riittää hyvin. Pakosarjan tiivisteet Volvolta, niin ei tarvi ensviikolla vaihtaa taas. Kyllä se siitä.

Poissa Alexir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Nobody's perfect and i'm nobody 8)
Vs: Volvo 740 Turbo - päiväkirja?
« Vastaus #32 : 22.10.2014, 23:49:40 »
Tää on joku uus tyyli?  :o
Ei ole. Pinnapulteilla on taipumus hajota yleensä vasta kiristäessä ja usein se kateava onkin se viimeinen pinnapultti. Älä kysy mistä tiedän... 8.8 riittää hyvin. Pakosarjan tiivisteet Volvolta, niin ei tarvi ensviikolla vaihtaa taas. Kyllä se siitä.
,
No tarkennetaan lohkoon ja koneeseen ylipäätänsä sitten  :2funny:

Kokeillaan nyt tuolla, jos ei kestä niin sitten vaihdetaan taas  :P

Onneksi ei ole kiire  :pomo:
Kaikkea ollut ja mennyt.

Poissa Alexir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Nobody's perfect and i'm nobody 8)
Vs: Volvo 740 Turbo - päiväkirja?
« Vastaus #33 : 24.10.2014, 18:02:03 »
Pakosarja kiinni, kävin hakemassa kummiskin pakosarjaan ihan oikeat tiivisteet enkä leikellyt omia  :P


Jatketaan...  :hello:
Kaikkea ollut ja mennyt.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Volvo 740 Turbo - päiväkirja?
« Vastaus #34 : 24.10.2014, 21:35:40 »
Sarjan ja ahtimen väliin sitten kannattaa lisätä tiiviste, saa volvolta ja joku vuosi sitten oli hintaa 5€ ja hilut. 8642450 oli joku tuotenumero siinä, on etuvedon tilke mutta istahtaa tuohon suorilta ja loppuu se sarjan ja ahtimen välistä supsuttaminen kylmänä.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Alexir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Nobody's perfect and i'm nobody 8)
Vs: Volvo 740 Turbo - päiväkirja?
« Vastaus #35 : 25.10.2014, 21:39:05 »
Selvä   :P

Välijäähdyttimen vaihto mielessä, onko mikään mätänetin kiinalaisista modelpassare/pienellä työllä passare?

Ja isommat suuttimet... onko 630cc liikaa?
Kaikkea ollut ja mennyt.

Poissa Juusoo

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 705
Vs: Volvo 740 Turbo - päiväkirja?
« Vastaus #36 : 26.10.2014, 18:41:44 »
Bilteman 600x300x76 sopii aika helpolla, ilmastoituunkin varmaan saa sopimaan. Ei ne 630cc/min suuttimet liikaa ole kunhan niille tehdään oikea lastu myös! Vaihda myös 3" Imm samalla koska muuten menee todella rikkaalla... Vähän tarpeettoman isot suuttimet vaan vakioturbolle, riittää ne vakiotkin siihen 1 baariin asti ja siitä enempää ei oo oikeastaan mitään hyötyä vakioturbolla painetta nostaa, tehoa ei tuu nimeksikään mutta pakopainetta ja lämpöä kylläkin... Mutta jos isompi ahdin tulossa niin ovat ihan passelin kokoiset, sellaset mullakin oli vanhassa 940 turbossa.
-93 mkiv supra singleturbo 6spd 1057hv/1129nm

Poissa Alexir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Nobody's perfect and i'm nobody 8)
Vs: Volvo 740 Turbo - päiväkirja?
« Vastaus #37 : 02.11.2014, 21:28:28 »
Ainiin, auto tuli kasaan tuossa viimeviikon lopulla  8)
Ei enää supsuta tai mitään, kuin eri auto nyt  :D

Kytkin vähä loppumisen merkkejä osoittamassa... tiedä sitten kehtaisiko tuolla mennä talven yli vielä vai vaihtaa jo nyt suosiolla?

Ahdot nyt 1,1 joten tuskin lisää tehoa ahtoja nostamalla enää saisi, isommat suuttimet seuraavan ostoslistalla, tosin koko vain vähän hakusessa vielä  :idiot2:

Konehuoneesta parit fotot (huono laatu ikävä kyllä)  8)


Kaikkea ollut ja mennyt.

Poissa Alexir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Nobody's perfect and i'm nobody 8)
Vs: Volvo 740 Turbo - päiväkirja?
« Vastaus #38 : 07.11.2014, 16:22:51 »
Peräöljynvaihto, helppo homma. vai onko?

Ensiksi kokeilin avata öljyntäyttöruuvia - aukesi, nihkeästi tosin. Voittajafiilis.
Sitten kokeilin avata öljynpoistoproppua, ei ei ei ei. Ei mitenkään. pultti meni ihan pyöreäksi (pulttipyssyllä koitin avata...) jonka johdosta viilasin siihen hahlon josta voisin taittaa auki mutta kun ei saa niin ei saa..

Onkohan tämä tosiaankin G80? Toimii juuri kuten kaikissa tarkistusvideoissa, sutii kahella, ilmassa kun pyöräyttää renkaita niin lukitsee toisen (Voin kuvata havainnolistavan videonkin)
Mitään 1041 tjsp. lätkää en tosin löytänyt  :o

harkitsin koko perälätkän avaamista jotta  voisin poistaa/lukita sen painon liikeen perästä joka "avaa" lukon..? saisi samalla öljyt ulos  :D
Alimman perälätkän pultin kun avasi niin öljyä ei ainakaan tippunut yhtään. (jossain luki että sieltäkin saisi öljyt pois?)

Ainut teksti mitä löysin koko perästä 1023610 3340-1 ?


öljyntyhjennysproppu


täyttöproppu


perästä pari havainnolistavaa kuvaa

« Viimeksi muokattu: 07.11.2014, 16:33:17 kirjoittanut Alexir »
Kaikkea ollut ja mennyt.

Poissa järviin

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 584
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo - päiväkirja?
« Vastaus #39 : 07.11.2014, 16:35:55 »
Hitsaa iso mutteri siihen öljynpoistoproppuun, niin aukeaa.

Poissa Juike

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 245
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 Turbo - päiväkirja?
« Vastaus #40 : 07.11.2014, 20:39:04 »
Jommassa kummassa akseliputkessa pitäis olla tiukan töhnän alla tarra jossa lukee välitys ja perän malli. Voi olla kadonnutkin, itellä löytyny aina massan tms alta.

Poissa Alexir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Nobody's perfect and i'm nobody 8)
Vs: Volvo 740 Turbo - päiväkirja?
« Vastaus #41 : 10.11.2014, 22:49:52 »
Tutkitaan ja hutkitaan.

Auto rupesi valuttamaan turbon irroituksen jälkeen öljyä, ensin vähän ja sitten vähän enemmän...  >:(

Asiaa rupesin tutkimaan kun olin pari L lisännyt... Halvempi korjata kuin ostaa lisää öljyä  ::)

Turbon öljynpaluu syyllinen, alapäässä oleva tiiviste (o-renkaan tapainen) on rikki. Voihan vietävä.
Kelpaako siihen o-rengas, kannataako edes kokeilla?
Vai kannattaako katsoa saako jostain vastaavanlaista kumipalasta?
Vai eikö köyhällä ole varaa ostaa halpaa ja hyvää erikseen vaan pitäisi ostaa suosiolle se hyvä suoraan volvolta?

V*ttu. tässähän meinaa usko laskea kun joutuu muulla kuin volvolla ajamaan  :D

Peräöljytkin vielä vaihtamatta.  >:(
Hitsi tosin haettu jo talliin (MIG) joten askel otettu jo. 12mm kierteellä oleva pultti ja hitshits?

Kiittikuitti.  :hello:
Kaikkea ollut ja mennyt.

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 740 Turbo - päiväkirja?
« Vastaus #42 : 10.11.2014, 23:03:01 »
Vähän silaria kaveriksi sitten vielä uuteen öljynpaluun o-renkaaseen, tai sellainen kanttinenhan se on.

Ihan mutteri kannattaa hitsata ::) Isompi kuin 12 niin saat kunnolla kuumaa roppuun. Vedä mutterista vielä sisältä sinkit ja kierteet pois ja kiillota
roppu että vissiin tarttuu.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2282
Vs: Volvo 740 Turbo - päiväkirja?
« Vastaus #43 : 11.11.2014, 22:23:17 »
Suosittelen kans laittamaan ihan sen oikean tiivisteen. Vaihtaa vaikka samalla molempiin päihin, varaosanumerot löytyy näppärästi tuolta mitä maksaa sinisellä-topicista.

Roppuun kun hitsaa mutterin niin kannattaa sitten antaa jäähtyä kaikessa rauhassa ennen avaamisyritystä. Mieluiten vaikka vielä vähän nitkutella edestakaisin kun saa liikkumaan eikä heti täysillä auki.
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Alexir

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • Nobody's perfect and i'm nobody 8)
Vs: Volvo 740 Turbo - päiväkirja?
« Vastaus #44 : 11.11.2014, 23:19:45 »
Eli o-rengas idea kannattaa unohtaa?  :o

peräöljyn vaihto pitää suorittaa kun saa koneen taas ajokuntoon  :pomo:

Mitä mieltä autosta muuten ollaan yleisesti?  :hello:
Kaikkea ollut ja mennyt.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron