Jaahas, jospa tännekin tilannetta päivittäisi, vaikkei edellisestä kerrasta ole vielä vuottakaan
Keväällä tuli vielä puuhailtua, mutta kesä oli aika hiljaista. Olisinkohan yhden vai kaksikin viikonloppua ollut tämän kimpussa. Kesällä kun on keliä tehdä ulkonakin, Volvoja tällähetkellä ~13kpl niin puuhaa on kyllä riittänyt
Takahiekkapelti ja munapussit tuli hitsailtua keväällä kiinni. Kontin lattian liitin hiekkapeltiin ihan vain peltisoirolla ja koko matkalta hitsaamalla. Olisihan tuon voinut pistehitsatakkin, mutta noin se nyt on ja saa kelvata.
Seuraavaksi siirryin toisen pyöränkotelon kimppuun. Nuo ulommat puolikkaat tilasin joskus skandixilta, niin ei tarvitse suorasta naputella. Kävi vaan pieni virhe kiinni laittaessa, jäi himpun liian ylös. Takakaarta sovittaessa sai sormet pokkausten väliin. Ongelma ratkesi hyödyntämällä ylimääräistä korjauspalaa
Sisempää puoliskoa olin aloitellut jo silloin ~3vuotta sitten. Ne paikkaukset aiheuttivat lähinnä pahoinvointia, joten laikka laulamaan. Tein samalla valmiin sapluunan, niin saa toiselle puolelle identtisen. Takapihalle kun vilkaisee, niin sapluunalle on käyttöä jatkossakin
Purkuauton hattuhyllystä lainasin kulman, niin sai siististi korjattua. Samalla vetelin sinkkiä pintaan, toimittaa väliaikasen maalin virkaa ja samalla suojaa ne paikat joita myöhemmin mahdoton maalata.
Toiselle puolelle sama resepti. Tällä puolella oli vielä jopa mätää, lattiapellin ja palkin välissä ihanan rapeaa. Pellin leikkelin pois, "palkin" fiksasin ja maalasin. Päälle soiro sinkkipeltiä.
Ylemmässä kuvassa näkyy myös kotelon pääliosan korjaus, pahasti vaiheessa kylläkin. Siellä oli tuo joka peltiin edennyt mätä
Repsikan puolelle tuo kotelon puolikas sujahtikin varsin mallikkaasti. Työtä helpotti roimasti, kun laittoi ulkokaaren lukkopihdeillä sisäkaaren päälle. Sai millilleen oikeaan kohtaan.
Kotelot kun oli tehty, pääsi niputtamaan takakylkiä. Päittäin hitsaamalla tuli vedettyä. Kuskin puolelle oli myös kaaren ja oviaukon väliin korjauspala, repsikan puolelle tekasin sen paikan sinkitystä pellistä.
Lasien karmeja tuli myös yksi ilta korjailtua. Osa paikoista kuvissa vielä keskeneräisiä, pitää joskus kuvailla lisää ja vaihdella kuvia.
Jäljellä ei olisi ihan hirmuisesti. Tuulilasin karmi vielä vaiheessa, takavalojen reijät kutistamatta ja pientä viimeistyä ympäri autoa. Yleisilmeeltään mennään näillä paikkeilla
Kesällä tuli myös hetken mielijohteesta ostettua tähän tuleva tekniikka. Vanhakunnon B21A, R-sport hiluilla
Hakureissulle kertyi kilometrejä noin 1300km, ei sentään ihan suorinta reittiä. Voinee laittaa vähän lomareissun piikkiin. Hyvin mahtui konttiin kaasupullon kaveriksi
Kiitokset jari-ii
Eiköhän siinä ollut suunnilleen kaikki, voi olla että pitää päivänvalolla vielä käydä läpi
Jatketaan taas, tämän vuorokauden puolella pitäisi vielä valtion leipiin astua