Carcom Oy  Ateho

BMW/Volvo

  • 72 Vastauksia
  • 34867 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #30 : 25.02.2012, 16:06:53 »
Ei kai sulla ole linkkitankojen molemmissa päissä uniballeja?
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #31 : 26.02.2012, 21:48:29 »
Ei kai sulla ole linkkitankojen molemmissa päissä uniballeja?

Ei ole rungon puoleisessa päässä on umpikumi pusla joka on alun perin 240 volvon banhardin pusla.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #32 : 15.03.2012, 20:35:52 »
Linkkijä on nyt vähän säädelty ja mittailtu ne nyt toimii sitten miten toimii kesällä näkee sitten paremmin. Korin kimpussa on nyt sitten oltu aika ahkeraan ja kuvia on lisätty galleriaan http://holeheadracing.kuvat.fi/kuvat/BMW%20Projekti/
Ensi viikolla olisi toiveissa saada auto kokonaan väriin ja loput korin osat paikalleen
« Viimeksi muokattu: 16.03.2012, 22:40:53 kirjoittanut JuHaU »

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #33 : 24.03.2012, 20:23:22 »
Nyt olisi kori maalattu ja ensi viikolla pitäisi ruvetaa sovittamaan moottoria ja vaihde laatikkoa paikalleen. Onneks ei meinaa edes tulla kiire neljän viikon päästä pitäisi olla eka kisa ajettu ja auto on vielä aika pahasti kesken. Pieniä osa puutteitakin on vielä kuten nopean ohjauksen osat ja vesi linjat taakse. Nyt sitten pitää aloittaa kilpa juoksu aikaa vastaan taas ja katsoa kuinka käy. Kuvia on lisätty galleriaan.

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #34 : 17.01.2013, 21:42:39 »
Pitääpäs tähän projektiin vetästä pikku yhteen veto kun jäi erinäisistä syistä tänne kirjoittelematta rakennuksen loppuvaiheessa. Elikkä bemari saatiin nippuun kesällä volvon vino koneella joka jätettiin maltillisiin 303hv ja 396nm tehoihin. Tehoa ja vääntöä oli välillä enemmänkin mutta se ei ollut hyvä ajaa jyrkästi nousevalla vääntökäyrällä. Bemarilla on nyt muutama kilpailu ajettu ja muutama pyttykin on saatu hyllyyn muistoksi. Muistoihin jäi myös auton rakennus ajalta 2001 toyota avensis mikä vaihtui iskareihin, Vaimo sillä ei saanut vaihdettua mitään ja asuntokin meni. Nämä pikku seikat vaikuttivat hieman motivaatioon ja näiden sivujen päivitys hieman häiriintyi kun eihän mulla ollut enää tietokonettakaan. Kuvia auton rakennuksesta kuitenkin löytyy sivulta http://holeheadracing.kuvat.fi/kuvat/BMW+Projekti/

Seuraava päivitys pitäisi autoon tehdä vaihdelaatikon osalta ja vaihtaa 262 cr getrag vinokoneen jälkeen. Getragkiin on tarkoitus sovittaa volvon kytkin koppa välilaipalla ja samalla joutuu vaihtamaan perävälityksen 4.3 koska tässä laatikossa on suora vitonen ja vanhassa 260getragissa se oli ylivaihde. Melkein kaikki tarvittavat osat minulta jo löytyy mut pitää ajella ensin talven kisat ja toivoa et vanha laatikko kestäisi ne vielä. Videoita voi halukkaat käydä katselemassa talven testeistä täältä http://www.youtube.com/user/Tero454?feature=mhee

Poissa tikkku

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 237
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #35 : 19.02.2013, 18:43:13 »
asiallinen projekti  :P

pisti naurattamaan kun itsellä on menossa e36:sen tekniikka 7kantti volvoon (taisiis on jo)
näkyyhän tuo swappi käyvän toistekkin päin  :2funny:
740 M50B25

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #36 : 04.03.2013, 17:01:44 »
Kyllä se volvon tekniikka aika helposti kävi bemariin ja on myös osoittautunut aika toimintavarmaksi. Kävin myös viikonloppuna kokeilemassa rokkirallia pitkästä aikaa ja hyvin tuntui toimivan koko kalusto. linkit päivän tapahtumiin

alkuerä https://www.youtube.com/watch?v=Noo1ZAmOQ8w

Semifinaali https://www.youtube.com/watch?v=i4ByCTVgijU

A-finaali https://www.youtube.com/watch?v=GkX1Lih5Qzc

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #37 : 04.03.2013, 17:17:07 »
kevyen näköisesti kulkee pemari volvon koneella -H-
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #38 : 07.03.2013, 12:38:00 »
Mitä tässä on etuja siihen nähen että on Volvon kone eikä M50B25. Onko koneessa paljoki voimaa? Eikä pemarin koneesta sais melko helposti sitä potkua kans jos laittas ahtimen ja mekaruutan?

Poissa Likonen

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1035
    • Lateo.kuvat.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #39 : 07.03.2013, 13:11:00 »
Mitä tässä on etuja siihen nähen että on Volvon kone eikä M50B25. Onko koneessa paljoki voimaa? Eikä pemarin koneesta sais melko helposti sitä potkua kans jos laittas ahtimen ja mekaruutan?

Varmaan etuja on ainakin luotettavuus, moottorin yksinkertaisuus ja etenkin keveys +moottorin koko jolla saadaan säädettyä painopistettä paremmin kuin isolla M50 koneella. Voimakysymykseen löytynee vastaus kun selaa kokonaista 4viestiä ylöspäin. Saishan siitä m50 koneestakin voimaa mutta mihin rallihommissa mitään järjettömiä huipputehoja tarvitsee? Ja sellanen ahdettu m50 rupee olemaan jo aika jäätävän painoinen ja kokoinen paketti.

Siltikin osittain aika poikkeuksellinen konevalinta, mutta hyvin tuntuu toimivan ja kulkevan joten projekti lienee onnistunut  O0 Ilmeisesti näyttää aika hyvin tulevan sijoituksia  8) Onhan se kunnioitettavaa että ajetaan montaa eri lajia ja silti auto ja kuski taipuu koviin suorituksiin  P>
Vw Amarok DC BiTdi 4motion -13. Käyttis
240 GL -86 8V .Turpoprokkis

Poissa 00JONE00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #40 : 08.03.2013, 03:42:27 »
Kyllä se volvon tekniikka aika helposti kävi bemariin ja on myös osoittautunut aika toimintavarmaksi. Kävin myös viikonloppuna kokeilemassa rokkirallia pitkästä aikaa ja hyvin tuntui toimivan koko kalusto. linkit päivän tapahtumiin

alkuerä https://www.youtube.com/watch?v=Noo1ZAmOQ8w

Semifinaali https://www.youtube.com/watch?v=i4ByCTVgijU

A-finaali https://www.youtube.com/watch?v=GkX1Lih5Qzc

Onnee Terolle voitosta!!! Niin vaan jäi "hopeellee" c kadetilla vaik kuin on löylyy!  ;D  ;D  ;D

Poissa Kari Takaeilola

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 77
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #41 : 08.03.2013, 11:57:12 »
Joo videot katoinki aikasemmin ja liukkaastihan tuo liikku :D Ilmeisesti M50 on meleko kierroskone ku vinokone vääntää koko kierrosalueelta

Poissa tero 84

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 160
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #42 : 14.03.2013, 00:00:08 »
Tässä projektissa kone oli ensin siihen vain valittiin sitten sopiva kori missä se saadaan riittävän taakse ilman tuliseinän siirtoa. Tuli seinää ei siirretty sen takia että voidaan ajaa myös rallisprinttiä. Bemarin kutosesta olis varmaan saanut enemmän voimaa mut sitten olisi jäänyt aika paljon huonompi paino jakauma kun kone tulee niin paljon etuakselin etu puolelle. Nyt painojakauma on noin 50/50 voi olla et taka akselilla on hieman enemmän painoa kuskin kanssa. Lisäksi toi volvon kone on kestänyt todella hyvin kasassa kun se ei kierrä kuin 6500rpm ja jäällä ajo kierrokset on noin 4000-5800rpm et ei joudu kovin tiukalle.

Poissa Joni145

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 319
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #43 : 14.03.2013, 14:16:46 »
Joo videot katoinki aikasemmin ja liukkaastihan tuo liikku :D Ilmeisesti M50 on meleko kierroskone ku vinokone vääntää koko kierrosalueelta


Näin ne isot pojat on kehunu, että volvossa väännöt paremmalla alueella ja sit tosin tuo painojakauma. mm rallicrossissa paljon two valve evo koneita ja 16v vinokoneita. evo koneesta en itse osaa sanoa onko kuinka paljon (lue vähän) yhteistä on perus vinokoneen kanssa.
145 B20a+M41 -73, 244 B19e+M47 -80, PV B18+M40 -64 projekti. PV 544 JM B22+M40, 142 jm B230+M40 Plus muutama varaosa-auto.

Poissa 00JONE00

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 57
  • www.vrcf.fi
Vs: BMW/Volvo
« Vastaus #44 : 15.03.2013, 16:12:14 »
Tässä projektissa kone oli ensin siihen vain valittiin sitten sopiva kori missä se saadaan riittävän taakse ilman tuliseinän siirtoa. Tuli seinää ei siirretty sen takia että voidaan ajaa myös rallisprinttiä. Bemarin kutosesta olis varmaan saanut enemmän voimaa mut sitten olisi jäänyt aika paljon huonompi paino jakauma kun kone tulee niin paljon etuakselin etu puolelle. Nyt painojakauma on noin 50/50 voi olla et taka akselilla on hieman enemmän painoa kuskin kanssa. Lisäksi toi volvon kone on kestänyt todella hyvin kasassa kun se ei kierrä kuin 6500rpm ja jäällä ajo kierrokset on noin 4000-5800rpm et ei joudu kovin tiukalle.

Saaks sen verran udella et minkä verran pemari painaa? Se meijän superin sedani e36 paino jotain 1180kg ja oisko ollu etupyörät 300kg kpl. noin 45 litraa tankissa ja vakio tankki.

 

Samppasport  Futurez