Autodiagnoosi  Carcom Oy

Volvo 940 turbokysymyksiä

  • 2226 Vastauksia
  • 733038 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #300 : 02.04.2013, 22:20:53 »
Kysympä nyt tässä ko asia koskee kyseistä automallia ja moottorityyppinä on 230fk. Täyskaasu kiihytyksen kesken pudotin napista nelosen pois (aw71) josta johtuen ahtopaine piikkasi aika ylös ,noin 1,1bar  ja vakio ecun ansiosta kävi ropinaa. Tästä ilmiöstä johtuen sytty lamdan merkkivalo palamaan ja ei suostu poistumaan vaikka käyttää akkua irti , eli menöökö anturi rikki moisesta vahingosta vaiko mikä asian aiheuttaa ? Autolla rullattu jo 470tkm ja ilmeisen alkuperänen anturi on , eli tuskin ikinä vaihettu ,tai jos on nii on jaksettu laittaa johot melkosen hyvin jemmaan ja paikalleen takasin. Käykö tuohon moottoriin mistä hyvänsä f-tyypin moottorista lamda toimivasti paikalleen ?
Lue vikakoodit, sillä se lambda-valo on moottorin ohjauksen vikavalo! Lukuohjeet FAQ:ssa.

Ja vikakoodeja EI nollata akun kenkä irroittamalla, vaan sillä oikealla tavalla!    :nuhtelu

Ja tyhmä olen kun noin paljon ahtaa vakio ohjauksella, ei tartte muistuttaa   ;)
:nuhtelu

En muistuttanut!  ;)


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa The_OttoB

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2397
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #301 : 02.04.2013, 23:04:13 »
Mitäs väliä sillä jos nollaa vikakoodit akkuboottauksella? Adaptiivinen säätö on kuitenkin tehty väärien parametrien perusteella. Kun faktat muuttuu, muuttuu päätöksetkin. Vai onkp tässä joku muu juttu?
1000 LH-miestä puhuu autonsa lastuttamisesta ja niistä 100 saa ostettua lastun. 10 polttaa omansa. Vain yksi on nopein. Kaksitoista.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #302 : 02.04.2013, 23:42:40 »
Mitäs väliä sillä jos nollaa vikakoodit akkuboottauksella? Adaptiivinen säätö on kuitenkin tehty väärien parametrien perusteella. Kun faktat muuttuu, muuttuu päätöksetkin. Vai onkp tässä joku muu juttu?

Nuo pika-adaptaatiot tapahtuvat hetkessä koneen lämmettyä, mutta, mutta....

LTFT arvo ei muodostu hetkessä, eikä sitä korjata heti, vaan todellakin pitkän ajan funktiona. Joten vaikka joku anturi antaisikin muutaman sata kilsaa virheellistä tietoa, niin se ei sekoita tuota LTFT arvoa.
Se taasen on yksi peruste, jolla LH arpoo noita vikakoodeja.

Eli vikakoodit nollataan lukulaitteella! PISTE!  :nohnoh

Jos näin ei toimita, tulee savolainen serkus-kaksikko vituiksmen ja uusiksmen visiitille.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #303 : 03.04.2013, 22:05:04 »
Nonni , akku oli irti yönseuvvun ja sen jälestä ajettu yli 100 km vaihtelevaa ajoa , polettu kunnolla ja päinvastoin. Ei ainakaan vielä oo tullu vikavaloa palamaan.   Poistin myös ennen ajoa ahtoa nostavan keksinnön ja paine on maksimissaan 0,5bar.

Kunha se veljeskaksikko Vituiksmän ja Uusiksmän tulloo käymään nii sitte o orjentauvuttava lukemaan niitä koodeja. Tämän päivän ajojen jälestä katoin nii oli 1-1-1.


Edittiä... Tännää ne kävi kylässä ja tuloksena on  224 ja 154 koodit  navasta 6 eli sytytyksen puolelta ilmeisesti. Eli moottorin lämpötila-anturin (ECT) signaali puuttuu tai epäkelpo (224) ja EGR-systeemin virtaus liian suuri (154).

Mitä miun pitäs tehä nyt ??Jos ois joku ystävällinen ja kertos neuvvon , palkitsen sitten kehuilla  :)
« Viimeksi muokattu: 04.04.2013, 22:10:35 kirjoittanut Joona.S »

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #304 : 04.04.2013, 22:19:25 »
Hep hop up :hello:

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #305 : 05.04.2013, 07:50:04 »
Alkaa oleen normaali korjaamopuolen kamaa nää jutut mutta kato nyt vaikka lämpöanturin liitin että on hyvin kiinni ja puhdas.
Mittaa anturin vastukset, ohjeet takavedon korjaamon faq:issa

Kerran omassa antoi vastusmittauksella ok mutta parani vasta anturin vaihdolla.
Pätkäisi ilmeisesti välillä tiedon ja tuloksena nykäys.

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #306 : 05.04.2013, 11:22:38 »
No tämä vielä liityy tavallaan viritykseen. Miten on toteutettu se EGR systeemi näissä kun vaihetaan esim. pakosarjaa tms. vastaavaa. Onko se tulpattuna vaiko onko sen toiminnassa olo välttämätön kun siinä on kummissii se anturi joka mittaa pakokaasun lämpöä, virtausta ym muuta ?

Poissa Sato|

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 381
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #307 : 05.04.2013, 14:06:15 »
Itellä oli rosterisarjalla egr tukittu eikä mitään ongelmaa.
S80 D5 AWD -10 | 940 Turbo -96 | 242DL -82 | 960 16v Turbo -90

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #308 : 05.04.2013, 15:19:58 »
No se tuskin on haitaks jos tuoho tekee "sokean" tiivisteen ja jättää silleen

hevonen

  • Vieras
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #309 : 06.04.2013, 08:07:55 »
Voipi tulla vikavalo, saattaa vaatia vastuksen töpsään.
Kokeile.

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #310 : 06.04.2013, 16:44:18 »
Noniin elikkäs lisää tehoa tarvis volvoon saada tehtyä.  :)

Autossa on b230ft kone viking ecomax lastulla, kiina t3/t4 turbo, iso cooleri ja 3" putkisto. Ahtoja nyt 0.8baria ja vakiokokoonpanolla ei vissiin kannata isompia laittaa. Mitähän tohon seuraavaks kannattais tehdä? Mitä tolle pitäis tehdä että ahtoja voi turvallisesti nostaa? Isommat suuttimet ja isompaan putkeen imm?

Tällä hetkellä seokset täyskaasulla vedettäessä noin 10.5 laajakaista mukaan. Johtuuko toi seoksen rikkaus siitä ettei ilmamäärämittarista loppuu alue?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #311 : 06.04.2013, 17:12:15 »
Autossa on b230ft kone viking ecomax lastulla, kiina t3/t4 turbo, iso cooleri ja 3" putkisto. Ahtoja nyt 0.8baria ja vakiokokoonpanolla ei vissiin kannata isompia laittaa. Mitähän tohon seuraavaks kannattais tehdä? Mitä tolle pitäis tehdä että ahtoja voi turvallisesti nostaa? Isommat suuttimet ja isompaan putkeen imm?

Jep! Isompia suuttimia ja isompaa IMMua.

Tällä hetkellä seokset täyskaasulla vedettäessä noin 10.5 laajakaista mukaan. Johtuuko toi seoksen rikkaus siitä ettei ilmamäärämittarista loppuu alue?
Jos tuo paksulle meneminen tapahtuu jo jossain 3500rpm nurkilla, niin IMMu riittää vielä nipin napin 0,8 baarin paineilla, joten silloin vikapää on se laajakaista-lambdasi kapeakaista emulaatio, kuten takavetoisten puolella jo vastasinkin.  Toki syy voi johtua myös lastustakin...


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mirok

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #312 : 06.04.2013, 17:29:11 »
Itellä ft koneessa kiinni 3/4 garretti, kiinakuuleri, 630cc ruutat, e85, Tonin lastut ja immu 3" putkessa. Toimii kivasti ja seos on matka-ajossa lambda 1 ja täyskaasulla 0,8. Ahtoja on tällähetkellä 1,4 bar.
Eli Jotkut tuon kokoset suuttimet tai vähän pienemmät jos meinaa bensalla ajella ja immun siirto isompaan putkeen.  :)

Poissa niinvarmaanjoo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 66
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #313 : 06.04.2013, 18:10:02 »
Jees kiitoksia. Re85 ajaminen kyllä kiinnostaa. Tarviiko bensapuolelle mitään muutoksia kun vaihtaa viinaan?

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4448
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: Volvo 940 turbokysymyksiä
« Vastaus #314 : 06.04.2013, 18:28:35 »
Jees kiitoksia. Re85 ajaminen kyllä kiinnostaa. Tarviiko bensapuolelle mitään muutoksia kun vaihtaa viinaan?

Tohon viinahommaan on ihan oma topicci, joten jatketaan viinamodiksista siellä!  :hello:
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=932.0   


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

 

Futurez  Kulkukoira