Minun Amazonini ylilämpö- ja kiehuntaongelmat vaivasivat ajoittain alkup. B18 ja täysremontin jälkeisen B20:n (kone pesty, uudet; syylarin kennosto, vesipumppu, termari) kanssa.
Usein koneen lämmitessä ajossa tai tyhjäkäynnillä lämpö nousi keittämiseen asti. Ensiapuna
auttoi ylävesiletkun puristelu jolloin termari ilm. aukesi ja jäähtyminen alkoi. Jututtaessani (15 v. sitten) hyvin kokenutta Volvo-asentajaa hän neuvoi ilmaamaan jäähd.järjestelmän vähintään perusteellisesti.
Tarkkoja ohjeita en enää muista, mutta oma maallikkoharrastelijan systeemini on: Moottorin käydessä( j-järjestelmä täytettynä) täysin lämpimänä n.2000 kier./min, lämppärin kierto auki, paisuntasäiliö ylös- korkki avattuna, tarvitt. nestettä lisäten, puristellen ylävesiletkua 5-15 min. kunnes ilmakuplia ei enää lainkaan tule p-säiliöön.
Asentajan mukaan Amaan jää herkästi ilmakuplia, jotka häiritsevät temostaatin ja vesipumpun kohdalla nesteen kiertoon lähtöä. Ilmavaivat olivat siis meillä onkelmana, koska alku-ylilämpiäminen loppui tyystin. Tässä vain yksi syy-, seuraus-, ja ratkaisuesimerkki.