KL-varaosat  Race.fi

Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic

  • 1333 Vastauksia
  • 669906 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Greycap

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1180
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #1200 : 05.11.2017, 21:45:59 »
Androidiin on olemassa varmaan jokainen mahdollinen kuviteltavissa oleva softalisäosa mutta yksi puuttuu, tai ainakaan minä en ole sitä vielä löytänyt. Se oli vakiona Sonyissa Z-sarjan loppuun asti mutta katosi X-sarjan mukana kun Sonyn oma Xperia Keyboard vaihdettiin Swiftkeyn tekeleeseen. Joten sen suuremmitta pulinoitta...

Haussa näppäimistö jota voi käyttää kuten ns. perinteistä kännykkää. Näppäimiä ne perinteiset 3x4, kakkosnäppäimessä ABC, kolmosessa DEF jne, ja T9-tekstinsyöttöominaisuus olemassa. Ihme jos ei ole moista.

Poissa Mustalaa

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 88
  • www.vrcf.fi
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #1201 : 05.11.2017, 22:44:06 »
Androidiin on olemassa varmaan jokainen mahdollinen kuviteltavissa oleva softalisäosa mutta yksi puuttuu, tai ainakaan minä en ole sitä vielä löytänyt. Se oli vakiona Sonyissa Z-sarjan loppuun asti mutta katosi X-sarjan mukana kun Sonyn oma Xperia Keyboard vaihdettiin Swiftkeyn tekeleeseen. Joten sen suuremmitta pulinoitta...

Haussa näppäimistö jota voi käyttää kuten ns. perinteistä kännykkää. Näppäimiä ne perinteiset 3x4, kakkosnäppäimessä ABC, kolmosessa DEF jne, ja T9-tekstinsyöttöominaisuus olemassa. Ihme jos ei ole moista.

Veikkaan, että tässä toiveessa käyttää tommosta perinteistä näppäimistöä on syynä osittain sen suuri koko ja sitä myötä helpompi käyttö kosketusnäytöllä? Jos on halukas opettelemaan jotain uutta tolla saralla, niin vahva suositus MessagEase-näppikselle. Vie tovin oppia kirjoittamaan nopeasti, mutta jahka sen oppii niin on pirun hyvä. En ole varma osaako toi ehdottaa Androidissa sanoja, IOSissa ei. Löytyy Googlelle ja Applelle. Minä tuon otin iPhonessa käyttöön kun meni hermot qwerty-näppiksiin ja hankaluuteen osua, sittemmin lykkäsin vielä kuuttakymppiä lähenevälle äidille, piti hänkin.
Oli V70 D5 aut 2005


Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #1202 : 18.11.2017, 20:33:14 »
Olisko hyviä vinkkejä mitä tämä puhelin perseilee? Näppäimistö käyttäytyy oudosti muuallakin, kuin foorumilla. Kun kääntää luurin pystyyn niin näppäimistö on ok.

On kokeiltu uudellenkäynnistystä ja vaikka motä poppakonsteja. Vika alkoi yllättäen, luuri Lumia 950




Poissa tuomaril

  • Valvoja
  • Turbo
  • *
  • Viestejä: 2901
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #1203 : 18.11.2017, 21:02:34 »
En noista Windows Phoneista tiedä, koska olen nuo romut kiertänyt kaukaa, mutta eihän sulla ole "one hand" tila päällä näppäimistössä? :idiot2:

Poissa razori

  • Kankea kahvimestari - SER-kierrätys
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2911
  • "Noku mä haluan"
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #1204 : 18.11.2017, 21:24:37 »
Yhden käden tilaa tässä ei saa pysyvästi päälle. Se on pikemminkin sellainen toiminto, että se tuo näyttöä "alemmaksi" vain hetkellisesti kunnes palautuu normaaliksi. Jahka googleen sai asetetuksi oikean määrän oikeita sanapareja niin löytyi yksi tulos joka viittasi tällaiseen;







En todellakaan tiedä miten moinen tila on mennyt päälle, mutta nyt näppäimistö on taas "normaali"

Poissa TTT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 17
  • www.vrcf.fi
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #1205 : 02.12.2017, 16:43:46 »
Tuli hommattua Samsung Note8, kun teen työssä paljon lyhyitä muistiinpanoja. Uutena en sentään raaskinut ostaa, mutta käytettynä hinta oli ihan passeli. Puhelin kumminkin uudenveroinen ja mukaan tuli vähän muutakin tarviketta.

Täytyy sanoa että on kyllä kaikin puolin loistava luuri  S*. Ja kynä on hyvä varuste kunhan sitä oppii käyttämään. Muistiinpanoja toki pääsee tekemään, Whatsappien kirjoitus onnistuu, samoin valokuvien editointi ja paljon muuta.  Luuri on kyl vähän isokokoinen mutta hyvin mahtuu suojakuorenkin kanssa farkkujen etutaskuun.
Pre Volvo owner

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #1206 : 02.12.2017, 19:26:31 »
Tässä nyt viikonpäivät käyttänyt Lumia 950:stä, kun Sonysta läks takalasi irti.

Ajattelin ensin, kun Huikkosterilta tuon Lumian sain lainaan, että ostaisin pois ja korjaisin (kameran optiikka irti). Harmitus on suuri.
Puhelin tuntuu hyvältä ja minusta laadukkaalta käsissä. Ei ole liukas rimpula ja nappienkin tuntuma on helvetin hyvä. Näyttö on todella hyvä ja itse käyttöjärjestelmän olemus on sitä "premiumia", mikään ei vilku tai vilise silmissä. Kamera on todella hyvä (toimiessaan).

Mutta kuinka raakile tuo on... Ihan täynnä bugeja, käyttis on raskas (w10) ja suunnittelu/toteutus ihan puolitiessään. Vain yksi selain joka on minulle mahdoton käyttää (skaalautuu ihan päin vittua eikä puhelin oikein ymmärrä minun sormia). Vissiin Microsoftilla jäänyt kokonaan testaamatta tuo tuote, ennen markkinoille päästämistä.


Joten Sonyyn (Xperia Z5) tilasin varaosat, jotka ovat maanneet jossain postin takahuoneessa jo viikon. Vaikken kaikessa Androitissa tykkääkkään, niin on se vain paljon viimeistellympi tuote.


qwerty -puhelinta odotellessa pitänee uhrata ajatus qwerty -kotelolle. On tosin niin paksu jo, että alkaa menemään Communicatoristakin ohi.



Minä ja minun vaikea elämä tämän teknologian kanssa. :2funny:

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #1207 : 08.12.2017, 08:48:00 »

qwerty -puhelinta odotellessa pitänee uhrata ajatus qwerty -kotelolle. On tosin niin paksu jo, että alkaa menemään Communicatoristakin ohi.


Tästä kun (uusi Nokia") tekisi uuden modernin version


tai tästä


Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #1208 : 08.12.2017, 08:55:05 »
Mikäs se oli sen yks nokian puhelin joka oli kiinni asennossa normaali pystypuhelin mut sen numeronäppiksen pysty taittamaan sen näytön yli toiselle puolelle jonka jälkeen siinä oli poikittainen splitti qwerty  :2funny:

Uus puhelin tuli eilen (Blackview BV8000Pro) mutta kappas kun en tullut ottaneeksi huomioon sellasta pikkuseikkaa et siinäpä onkin nano sim, tarvii käydä töitten jälkeen jossain Elisa shopissa hakemassa uus, en ala leikkaileen...

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #1209 : 08.12.2017, 12:08:31 »
Mikäs se oli sen yks nokian puhelin joka oli kiinni asennossa normaali pystypuhelin mut sen numeronäppiksen pysty taittamaan sen näytön yli toiselle puolelle jonka jälkeen siinä oli poikittainen splitti qwerty  :2funny:


Tämäkö? https://zdnet1.cbsistatic.com/hub/i/r/2014/08/26/0814bea3-2cf6-11e4-9e6a-00505685119a/resize/1170x878/62c343e620ee14a1dda86dfe5d4084fd/i-6800-1.jpeg

Poissa Mattson

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 552
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #1210 : 08.12.2017, 12:12:07 »
Just de   O0

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12501
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #1212 : 08.12.2017, 12:28:53 »
Tästä kun (uusi Nokia") tekisi uuden modernin version
(Kuva poistettu lainauksesta.)

tai tästä

(Kuva poistettu lainauksesta.)
Tämmöinen olisi aika pähee. Viimeinen qwerty näppis luuri Nokialta
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa v6omega

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 367
  • www.vrcf.fi
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #1213 : 08.12.2017, 13:02:01 »
Tämmöinen olisi aika pähee. Viimeinen qwerty näppis luuri Nokialta


Jep, tuohon N950 puhelimeen on myöhemmin tullut saataville myös epävirallinen Android versio




Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: Älypuhelimet, tabletit ym. laitteet -topic
« Vastaus #1214 : 08.12.2017, 13:09:02 »
Minä uskaltaisin edelleen väittää, että tuommoiselle liukuqwertylle olisi oma ostajakuntansa, jos asiat on hoidettu hyvin.

En enään muista, kuinka monta sanaa oli ammattikoulun opinnäytetyössä (tuhansia) ja sen tein ihan kokonaan Nokia 9500 Communicatorilla. Yksikään kosketusnäytöllinen puhelin ei semmoseen taivu minun käsissä ilman ulkoista näppäimistöä.

Kokouksissa yms. missä on "pakollista kirjoitettavaa", on qwerty yliveto. Tottakai kaikilla on tarvittaessa läppäri mukana, mutta tämänkik tekstin olisi qwertyllä kirjoittanut nopeammin ilman virhelyöntejä.

Tämäkin sony. Yrityskäyttöä silmälläpitäen (helppo rinnastaa oma käyttö tuohon) on tässäkin liikaa kaikkea karkkia. Toki ohjelmat voi poistella ja animoinnit yms. säätää mieleisekseen, mutta kaupasta ostettuna on enemmän lelutingelitangeli, kuin premium/bisnes mallin älypuhelin.

W10 oli premiumin tuntuinen, mutta toisaalta taas ihan liian rajoittunut ja kankea. Hiukan kuin Nokian Symbian aikanaan, mutta vielä huonompi.

 

Kulkukoira  Proturbo