Kulkukoira  Proturbo

V70 -99 Uusi käyttis perheesee.

  • 86 Vastauksia
  • 24549 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #60 : 08.05.2013, 13:06:10 »
Ei oo taskussa sitä vertaa, että raskis investoida.

Mitä kappale maksaa Sinisellä? 300€?

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #61 : 08.05.2013, 13:19:57 »
Mitä kappale maksaa Sinisellä? 300€?
450e.
Jäitä housuun!

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #62 : 08.05.2013, 14:24:24 »
450e.

Onko toi hinta tarkastettu? Mulla sellanen mielikuva, et maksais ainakin 5 alkavia summia?
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa Elk

  • Paalimaan vartija
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2589
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #63 : 08.05.2013, 14:35:04 »
Onko toi hinta tarkastettu? Mulla sellanen mielikuva, et maksais ainakin 5 alkavia summia?
Osanumerolla varaosa.fi:stä katoin. Ja on ihan aito ja alkuperänen. :) Ja tietysti uusi.
Jäitä housuun!

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #64 : 08.05.2013, 14:37:46 »
Suhteutettuna uhrattuun rahamäärään, niin mä kyllä ostaisin yhden vanteen lisää...

Tietysti jos on tilaa säilyttää, niin myymällä yhden on jo maksanut noi kaikki ja vähän jäi vielä rahaakin.

Poissa ToniJH

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1953
  • Volvo V70 2.4D
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #65 : 08.05.2013, 15:13:12 »
Ihan kivat massit saisit noista kun pistäsit myyntiin, kyllä sitä joku harrastelija aina ostaa aidot uudet vaikka ois vaan kolme kpl
- Nyk: Volvo V70 2.4D 2004 - - EX: - Volvo V70 D5 2002 - EX: - Volvo V70 2001 -EX: - Volvo V70 1998 -

Liikenteessä vanha – mutta yhä vain toimiva – kikka on hankkia auto, jonka ratissa lukee Volvo. Automerkin nimessä v on vasemmalla, o oikealla

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #66 : 08.05.2013, 17:41:26 »
Ihan kivat massit saisit noista kun pistäsit myyntiin, kyllä sitä joku harrastelija aina ostaa aidot uudet vaikka ois vaan kolme kpl

Joo olishan tossa tilin paikka, mutta toisaalta itsekkin jonkin moisena harrastajana arvostan noita OEM juttuja, niin se tekee tästä vähän haastavan tilanteen.

Sillä olishan aidot pegasukset nyt paljon kovempi juttu vm. -74 2-satkussa ku replikat.

Toisaalta myös oikea mkII V70 R nostattaa autokuumetta tosasin väliajoin. Niitä kun rupeaa jo saamaan sopivaan hintaan. Ja kaikissa ei ainakaan näytä olevan 2-sarjaa alkuperäsiä vanteita..............

Vaikea paikka kaiken kaikkiaan. Vanne toimittajakaan ei ole esittänyt vielä omaa vastinettaan asiaan, joten ei kai tässä auto ku odotella ja seurata tilannetta. ::)
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #67 : 14.05.2013, 18:55:36 »
No niinhän tossa vanne episodissa sit kävi, et vanteet jäi mulle käteen ja toimittaja lupasi vielä muutaman kympin hyvityksen koko rumpasta.  ;)

No pitänee laittaa viesti tiskille, et mihin hintaan sieltä tollasen vanteen sais hankittua........ eiköhän se 1 pidä nyt sit kuitenki ostaa, niin saa koko sarjan kasaan.  :-\

Tulipa tossa viime keskiviikkona teetettyä ilmastaintihuoltokin. No toimishan se ilamastointi varmaan n.30-60min. Tuo ilmastointihuollonyhteydessä tehtävä alipainetesti on yhtä pätevä kuin ilmapallo verkonpainona. No seuraavaks metsästettiin väriaineita ja kun sitä ei helpolla löytynyt, niin typetettiin vähän järjestelmää. No kyllähän sieltä sit hiukan sellaista näyrtymistä kuuluis ja seuraavaks suhinaa. T´Kuivainhan siellä näyttää olevan pehko. Taitaa olla aika tyypillistä?

Kukakohan insinööri tohon on oikeen keksiny sen toisen putken kiinnityksen?! Siis ei mitään järkeä, jos multa kysytään. Eihän tollasia litosvehkeitä keneltäkään tallista varmaan löydy. Pitää viedä auto näköjään oikeen ilmastointi korjaamoon. Järkyttävä hintahaarukka myös näemmä kuivaimissa. Tiskillä kuivain ois maksanu 108€ ja tarvikkeena ton saa n.30€:n hintaan.
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa adrock

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1457
    • That´s me!
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #68 : 14.05.2013, 23:41:44 »
No niinhän tossa vanne episodissa sit kävi, et vanteet jäi mulle käteen ja toimittaja lupasi vielä muutaman kympin hyvityksen koko rumpasta.  ;)

No pitänee laittaa viesti tiskille, et mihin hintaan sieltä tollasen vanteen sais hankittua........ eiköhän se 1 pidä nyt sit kuitenki ostaa, niin saa koko sarjan kasaan.  :-\

Tulipa tossa viime keskiviikkona teetettyä ilmastaintihuoltokin. No toimishan se ilamastointi varmaan n.30-60min. Tuo ilmastointihuollonyhteydessä tehtävä alipainetesti on yhtä pätevä kuin ilmapallo verkonpainona. No seuraavaks metsästettiin väriaineita ja kun sitä ei helpolla löytynyt, niin typetettiin vähän järjestelmää. No kyllähän sieltä sit hiukan sellaista näyrtymistä kuuluis ja seuraavaks suhinaa. T´Kuivainhan siellä näyttää olevan pehko. Taitaa olla aika tyypillistä?

Kukakohan insinööri tohon on oikeen keksiny sen toisen putken kiinnityksen?! Siis ei mitään järkeä, jos multa kysytään. Eihän tollasia litosvehkeitä keneltäkään tallista varmaan löydy. Pitää viedä auto näköjään oikeen ilmastointi korjaamoon. Järkyttävä hintahaarukka myös näemmä kuivaimissa. Tiskillä kuivain ois maksanu 108€ ja tarvikkeena ton saa n.30€:n hintaan.

Turun autoilmastoinnista tuumattiin pari vuotta sitten, että tuo kuivain on aika heikko lenkki näissä. Muistaakseni maksoin joku 300€ kuivaimen vaihdosta ja täytöstä. Kuitti on kyllä jemmassa. Ja sittenhän siellä on se höyrystin sisällä, senkin uusimisesta kokemusta maksajana  :-\

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #69 : 15.05.2013, 07:02:06 »
Turun autoilmastoinnista tuumattiin pari vuotta sitten, että tuo kuivain on aika heikko lenkki näissä. Muistaakseni maksoin joku 300€ kuivaimen vaihdosta ja täytöstä. Kuitti on kyllä jemmassa. Ja sittenhän siellä on se höyrystin sisällä, senkin uusimisesta kokemusta maksajana  :-\

Joo kyllähän tuo kuivaimenpuhkiruostuminen näissä on ilmeisesti ihan hormaalia.  :D Tälläsen käsityksen sain, kun kysyin asiaa yhdeltä entiseltä volvo mekaanikolta. Tässä vaan harmittaa se, että meni se eka ilmastointihuolto (100€ ihan hukkaan) ja otsoonikerrostakin tuli pilattua taas melkoisesti päästämällä tuo 750g kylmäainetta lähes suoraan taivaalle. Mut se on sellasta näiden vanhojen vessojen kanssa välillä................... S*
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa Hiltsu

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2369
  • Volvo V70 2.5TDI 1999
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #70 : 15.05.2013, 13:06:44 »
Mitenkäs sulla näky toi ilmastoinnin toimimattomuus? Itsellä kun pössäyttää toisinaan höyryt sisälle, niin mietin että johtuuko kuivaimesta...

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #71 : 15.05.2013, 14:12:55 »
Mitenkäs sulla näky toi ilmastoinnin toimimattomuus? Itsellä kun pössäyttää toisinaan höyryt sisälle, niin mietin että johtuuko kuivaimesta...

Mullahan oli niinkin helppo, että se ei toiminut ollenkaan. Ja ilmastointihuollon jälkeen tosiaan n.30-60min maximissaan.

Mulla siis järjestelmä vuotaa kylmäaineet pihalle, eikä sen jälkeen lähde ilmastoinnin kompura tietenkään enää edes päälle.

Tuohon ilman höyrystymiseen kabiiniin en osaa sanoa kyllä muuta, kuin että tuskin ainakaan johtuu vuotavasta ilmastoinnista. Mikäli veikata pitää, niin veikkaisin kondenssiveden tyhjennysputken olevan tukossa yms. ja kondenssivesi pääse kennolle mistä se höyrystyy "tuuletus putkiin".
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

Poissa -TICI-

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 41
  • The Groke
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #72 : 16.05.2013, 19:34:03 »
No niinhän tossa vanne episodissa sit kävi, et vanteet jäi mulle käteen ja toimittaja lupasi vielä muutaman kympin hyvityksen koko rumpasta.  ;)

Uskon, että sä itket itsesi uneen...  :D

Poissa pomo

  • Group A
  • ********
  • Viestejä: 8227
  • KOFF ROCK!!
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #73 : 16.05.2013, 21:59:11 »
No pitänee laittaa viesti tiskille, et mihin hintaan sieltä tollasen vanteen sais hankittua........ eiköhän se 1 pidä nyt sit kuitenki ostaa, niin saa koko sarjan kasaan.  :-\
Onkos tähän asiaan tullu mitään lisätietoa? Onko tiskillä kalliskin?  :pomo:

Poissa MST-82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 109
  • www.vrcf.fi
Vs: V70 -99 Uusi käyttis perheesee.
« Vastaus #74 : 20.05.2013, 13:12:48 »
Onkos tähän asiaan tullu mitään lisätietoa? Onko tiskillä kalliskin?  :pomo:

Empä ole vieläkään saanut hintaa tolle vanteelle............................


Joo, kylmäkonekorjaamossa vaihdettiin kuivain ja paineistettiin järjestelmä. No eihän se sit kuitenkaan toiminut, kun aineet saatiin sisälle. Kompuran kytkin kulunut niin paljon, että magneetti ei sitä enää jaksanut vetää kiinni. Ilmeisesti aika tyypillinen vika näissä? Siinä sitten jo kävi mielessä kopmpuran uusiminen  :'( Onneks volvojen parissa pelannut kaveri tiesi kertoa, että näissä on siellä kompuran kytkimen akselilla on säätö prikat ja nämä poistamalla saadaan kytkin lähemmäs magneettia.

Ei siinä sit muu auttanut, kuin ottaa kompura löysään ja purkaa se pääty ja sieltähän tosiaan löytyi tälläset:




Prikat kun heitti mäkeen ja niputti kompuran paikeellen, niin johan alkoi hikilaskemaan hytissä.  ;)

Mahtaako noita kykinlevyjä saada tohon kompuran päätyyn mistään uusia, vai meneekö aina koko murikka (kompura)vaihtoon? oli meinaan todella kulunut tuo vanha kytkin levy.
Onhan noita Volvoja ollu, mut nyt alla on V.A.G ( vw-touran -08 BKD+DSG) 242 odottaa pressun alla museointia, tai sit jotain ihan muuta.........

 

Autodiagnoosi  Carcom Oy