Teet ihan samaa mitä tuossa lehtijutussakin; nimellä mainitset kilpailevan rengasvalmistajan joiden renkailla väität selvittävän paremmin talviolosuhteista kuin muilla.
Olen ihan samaa mieltä kanssasi että tuo juttu on epäonnistunut juuri siksi että siinä tuotesijoittelun keinolla mainostetaan tuota jutun rengasta.
Tuollainen juttu kun tehdään tuolla tavalla niin on selvää että koko toimituksen autoissa on kyseisen rengasvalmistajan renkaat eikä niistä ole maksettu mitään.
Toivottavasti olen väärässä.
Kuulemma oikealle lehtimiehelle pahin loukkaus minkä voi tehdä on epäillä hänen kirjoitamien juttujen objektiivisuutta ja että ne on tehty siksi että saadaan jotain taloudellista etua. (Muuta kuin palkkaa, siis)
Noissa linkatuissa jutuissa ei tämä rima ole korkealla ole ollut, ei taidettu nähdä koko rimaa eikä telineitäkään.
On melko erikoista että päätoimittaja antaa tällaisia juttuja tehdä, saati että laskee ne lehteen asti.
Korjataapa heti pari argumenttia. VANNETUKKU on kokoajan käyttänyt nokian hakkapeliitta 7 referenssi renkaina Triangelin Icelinkkiin. Samoin tuossa lehden jutussa mainitaan hakkapeliitta 7 ja hakkapeliitta 8. Tämän vuoksi myös Tuulilasi järjesti uuden erillisen testin, jossa vannetukku oli läsnä. Ennen sitä vannetukku esitti vaikka mitä omia vaatimuksia testiin ja teki oman testin jossain järven jäällä. Testien jälkeen vielä itki, että nopeus ei heidän mielestään ollut riittävä. Heidän ensimmäisen keltaisen taulukon testiin ei ole vieläkään saatu mitään etäisyyksiä, nopeuksia tai vastaavia määreitä. Tämän testin teki ensin heidän mukaan Artic falls, mutta Artic falls totesi ettei he tehneet testiä, vaan testi tehtiin heidän radallaan.
Tässä lyhyesti koko episodi. Sinun on turhaan pistää minun kirjoitukseeni mitään sellaista mitä ei ole. Mutta kun otit esille, niin tuulilasin mukaan molemmat nokialaiset ovat paremmat, kuin Triangelin icelinkit. Joka tapauksessa kun lukee nuo kuvaukset, niin ei anna minulle kuvaa "hyvästä" renkaasta.
"Mitatun testidatan perusteella ei voi kuin ihmetellä miten Trianglen uutuusrengasta luonnehditaan Ilta-Sanomien nettisivujen auto-osiossa hyväksi valinnaksi:
”Renkaat ovat toimineet koko ajan hyvin, veto-, sivuttais- ja jarrutuspitoa niissä on riittänyt koko ajan. Yhtään kertaa niiden takia ei ole talven aikana oltu pulassa, eikä ajokaan niillä ole ollut mitään ylivarovaista. Yhtään kertaa testijakson aikana ei ole myöskään tullut sellaista hetkeä, että renkaista olisi voinut sanoa niiden olevan surkeat. Päinvastoin, ne ovat toimineet kelissä kuin kelissä vähintään hyvin.”
http://www.tuulilasi.fi/testit/tuulilasin-odotetun-rengastestin-tulokset-kuinka-kiinalainen-kohurengas-parjasihttp://yllapito.tuulilasi.fi/sites/tuulilasi/files/user/6317/2016/03/tw-tt16-mt1101_report.pdfKäsittely jäällä
–
subjektiiviset kommentit
Nokian Hakkapeliitta 8
Ohjaus:
Hyvä vaste heti rattia käännettäessä. Ohjautuu progressiivisesti ohjauskulman kasvaessa.
Hallittavuus:
Pitotaso loistava. Pidon raja on laaja. Sekä etu että takarenkaiden pidon palautuminen rauhallinen ja looginen. Helppo
ajaa.
Kiihdytys ja jarrutus:
Jarruttaessa peräkarkaa hieman sivulle. Kiihdyttäessä ohjautuvuus säilyy.
Arvosana: 9
Nokian Hakkapeliitta 7
Ohjaus:
Erinomainen keskialue. Tarkka ja looginen ohjaus. Suuremmilla kääntökulmilla aliohjaus lisääntyy.
Hallittavuus:
Pidon raja selkeä ja korkealla. Taka-akseli seuraa hyvin eikä tee yllätyksiä. Eturenkaiden pito katoaa hiukan äkkinäisesti.
Kiihdytys ja jarrutus:
Stabiili jarrutuksissa ja kiihdytyksissä. Kiihdyttäessä ohjauksesta katoaa tarkin tunto
Arvosana: 8
Triangle IceLink
Ohjaus:
Erittäin ohut ohjaava alue keskialueella. Suuremmilla kulmilla täysin tunnoton eikä ohjaudu rattia enemmän käännettäessä
.
Hallittavuus:
Pidon raja alhainen, mutta raja selkeä. Luistot pitkiä ja laajoja, palautuu hitaasti. Sivuttaispitoa liian vähän. Kiihdytys ja jarrutus
: Kaarteessa kiihdyttäessä auto ei ohjaudu. Jarrutus ja kiihdytyspito heikko.
Arvosana: 6.5
Käsittely lumella
–
subjektiiviset kommentit
Triangle IceLink
Ohjaus:
Keskialueella tunnoton ja hidas. Vaste huono. Suuremmilla kulmilla alkaa ohjautua hiukan yllätten purevasti.
Hallittavuus:
Eturenkaiden pidon raja jyrkkä. Takarenkaat seuraavat hyvin, ei yllätä.Pito palautuu kohtalaisesti, hiukan töksähtäen.
Kiihdytys ja jarrutus
: Mutkassa kiihdyttäessä auto ohjautuu hyvin renkaiden suuntaan. Jarruttaessa levoton perä.
Arvosana: 7.5