Kulkukoira  Proturbo

TTL 960 Turbo. Edistyy hiljalleen.

  • 188 Vastauksia
  • 56480 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #150 : 11.02.2017, 21:33:46 »
Osien keräily jatkunut edelleen.
Tilanne tällä hetkellä kääntynyt moottorin osalta purkamisesta kasaukseen.

Kansi kävi tammikuussa koneistuksessa. Siispä moottorin kasaus alkaa kannesta, venttiilien niputuksella.


Lohko on parhaillaan koneistuksessa. Sen valmistuttua voi ruveta suunnittelemaan jatkoa.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #151 : 18.02.2017, 11:55:57 »
Kanteen kasasin venttiilit paikoilleen.
Viikolla sain lohkon koneistuksesta. Moottoriin on nyt kaikki osat mitä tarvitaan.


Kasauksen aloitan kunhan saan käytettyä osia vielä tasapainotuksessa.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #152 : 06.03.2017, 17:38:18 »
Osat painotettu ja konetta vähän kasailtu.
Tinamoottorin kuvia foorumi pullollaaan vaan laitetaan huvikseen muutama kuva   ;D




Volvo 960 2.5 -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Moottori paikoillaan.
« Vastaus #153 : 26.03.2017, 22:11:14 »
Pienoista edistystä. Moottori ja voimansiirto paikoillaan. Kytkimeksi -765 ja kl racingin jousittamaton 4 lapainen. Nyt vaan aiemmin tehtyjen osien hahmottelua paikoilleen vieläkö passaa kaikki pakettina. Imusarjaa pitää vielä hitsailla.


Volvo 960 2.5 -95

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #154 : 06.04.2017, 21:04:21 »
Imusarja hitsattu kasaan. Loput puuttuvat osat niputettu paikoilleen alkuviikosta. Keskiviikkona pyörittelin öljynpaineet startilla koneeseen ja koe paineistin bensalinjat hyppyjohdolla.

Tänään Joren kanssa kokeeksi kone megan purkkiin kiinni ja näpyttelemään. Muutaman pyöräytyksen jälkeen huomattiin ettei bensapumput pyöri. Päävirtareleen ohjaus oli irti. Tämä maihin ja sehän molempien ihmeeksi pärähti tulille!  ;D Eikä kovinkaan vakavamielisesti vielä ollu tarkoitus käynnistellä. Ahtimen öljylinja vuoti, mitä siinä jo vähä entrailtiinkin. Jostaki tihku myös hitusen jäähdytysnestettä. Pitänee tutkailla mistä vuotaa.

Onko muita hyviä ideoita maadoittaa tuota päävirtarelettä, kuin megan bensapumpun ohjauksen kanssa? Jos laittaa samaan niin flekti ei pysy/mene päälle sammuksissa. Tiiä sitte haittaako moinen kun sen tietää.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #155 : 07.04.2017, 11:13:10 »
Komeeta työskentelyä ja komee auto.
Olen miettinyt omaan 960 samantyyppisiä pakoputkenulostuloja kuin sulla, mut en ole ollut varma et sopiiko 4kpl röörejä, mut tuon perän nähneenä, niin kyllä sopii  O0

Seurataan edistymistä.
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #156 : 10.04.2017, 16:48:03 »
Kiitoksia kehuista!
Silloin ulostuloja tehessä oli mielessä joku mersun amg tyylinen ratkaisu ja saman tapaisethan niistä tuli.  Tästä jo joku nelisen vuotta aikaa.

Saapi nähä saako nyt noita putkenpäitä etes feikkinä laitettua. Tulee jokun näköinen putki tehtyä uusiksi tuon turbohässäkän johdosta. Tuplat 2 x 2" haarautuu yhdestä 2.5" putkesta. Nyt olis suunnitteilla 3" putki ainakin johonkin asti. Saapi nähä kehtaako etes akselin ylitystä alkaa vääntämään vai laittaako sivulle.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7605
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: TTL 960 - Fifty shades of silver.
« Vastaus #157 : 10.04.2017, 17:12:30 »
Nyt olis suunnitteilla 3" putki ainakin johonkin asti. Saapi nähä kehtaako etes akselin ylitystä alkaa vääntämään vai laittaako sivulle.
Jos yhtään isompia tehoja ajattelee, niin 3,5" akselin yli asti ainakin ellei takapönttökin. Varsinkin jos hukkaporttilla ei ole screameria. Ja läpivirtaavilla pöntöillä. Putkea tehdessä kannattaa muistaa se, että nykysäännöillä melu mitataan moottorimuutoksen yhteydessä jos putkistoa on muutettu alkuperäisestä.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #158 : 10.04.2017, 17:42:28 »
Hyvä tietää.
Leimalle oli tarkotus puuhailla tuosta vanhasta 2.5" putkesta käypänen rööri katteineen.

2" Scriimeri sojottaa maahan päin. Kai sitä tuonnekki jonku verra hönkyä menee.

Dp on nyt 3" vaan jos koituu ongelmaksi niin tekasen sitte 4". Voisi justiinsa mahtua ilman muita muutoksia.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8939
  • Teiden tukko
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #159 : 10.04.2017, 17:49:38 »
Hyvä tietää.
Leimalle oli tarkotus puuhailla tuosta vanhasta 2.5" putkesta käypänen rööri katteineen.

2" Scriimeri sojottaa maahan päin. Kai sitä tuonnekki jonku verra hönkyä menee.

Dp on nyt 3" vaan jos koituu ongelmaksi niin tekasen sitte 4". Voisi justiinsa mahtua ilman muita muutoksia.

Kaupunkiajossa kiva, kun scriimeri päästelee suoraan ulkoilmaan.  :D

Nyt on kyllä pakko kysyä tarkentava kysymys noista putkikoo'ista. Onko kyseessä normituumat vai putkituumat? ??? :juhau:
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7605
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #160 : 10.04.2017, 18:55:46 »
Nyt on kyllä pakko kysyä tarkentava kysymys noista putkikoo'ista. Onko kyseessä normituumat vai putkituumat? ??? :juhau:
Pakoputkissa ilmoitetaan aina ulkohalkaisija, eli normi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #161 : 10.04.2017, 20:41:31 »
Luulempa että siinä vaiheessa kun on hukkaportti auki niin paheksuntaa aiheuttaa muukin kuin pelkkä ääni. Voihan sitä ihmisten ilmoilla ajella alipaineilla.  ;)

Kute arvata saattaakin ei jokapäiväiseen ajoon ole enää tulossa. Aikasa sitä mökää varmaan kehtaa kuunnella. Sitte tekee yhdysputken kun alkaa tympästä. Nyt ei kovin pitkälle vietyjä ratkasuja ole tehty, enempi kokeilua mitä sitte muuttaa jatkossa.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Makru

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 599
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #162 : 13.04.2017, 12:08:39 »
Itseä ei ainakaan tuo scriimeri oo häirinny. Tietty jos ahdot on jotain 0,4bar ja portti aukeaa jo pienillä kierroksilla niin voi olla ärsyttävää.
Volvo 855 T5 -95
Volvo 744 T5  Holset & Eaton -86
Volvo 745 -86

Poissa TTL

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 165
  • www.vrcf.fi
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #163 : 23.04.2017, 20:54:34 »
Loppu putken nyt kummiski tein akselin yli perälle asti 3.5" sena yhdellä läpivirtaavalla ovaalivaimentimella akselin jälkeen.

Autolla ajeltu nyt muutaman viikon aikana jokunen säätöajo. Tyhjäkäynti ok, kuin myös alipainealue. Mutta ettei liika helpolla pääsis niin jostain syystä alkaa rötäämään kun mennään yli kilon paineilla. Tätä ei ole vielä selvitetty. Kunhan ylipaine alueen saa toimimaan sinne 2 kilon tienoille, niin pitänee rueta puuhaamaan tehonmittaukseen aikaa.

Mitä tuohon scriimerpipeen tulee, niin onhan se _ihan_ älytön.  :2funny: Kaikki tämän kokeneet varmasti arvasivatki ennakkoon mutta kerrottakoon niille, joilla ei kokemusta siitä. Hukkaportti kun aukeaa niin desibelit kasvaa luokkaa +50. Lisäksi hyttiin kuuluu ääni, kuin joku koittaisi tulla pohjan läpi poravasaralla, pioneerillä tms. Katuporalla. Ainut lohtu on että mökä lähtee vasta sitten kun antaa kunnolla lenkkaria.

Volvo 960 2.5 -95

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7605
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: TTL 960 Turbo. Käy pitkästä aikaa.
« Vastaus #164 : 23.04.2017, 22:21:58 »
Mitkä tulpat ja millä kärkivälillä? Omassa käytössä perus yksikärkisillä 0,5-0,55mm on osoittautunut hyväksi.
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron