Autodiagnoosi  Carcom Oy

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523478 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa janne81

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4109
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #600 : 11.04.2015, 18:49:49 »
Hieno on, mutta edelleen oon sitä mieltä että tähän kävis jotkut racet alut paremmin kuin hyvin  ;)
Pääasiahan on että itse pidät.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #601 : 11.04.2015, 20:27:31 »
Hieno on, mutta edelleen oon sitä mieltä että tähän kävis jotkut racet alut paremmin kuin hyvin  ;)
Pääasiahan on että itse pidät.


Joo on mulla alumiinivanteetkin tähän.  ;D

Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Paikalla Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6353
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #602 : 11.04.2015, 20:48:36 »
Tuntuu ainakin "normi" ajossa kallistuvan ihan tarpeeksi ja muutenkin takapää tuntuu nyt tosi jämäkältä. Enään ei tunnu vaihdetta vaihtaessa siltä että akseli olisi irti....  :)
Ajellaan lisää ja seuraillaan mitä niille tapeille tapahtuu.. 

Hienoa, että toimii toivotulla tavalla :) Mielenkiintoista tosin on, että mistäköhän se antaa periksi siinä vaiheessa, kun auto kallistuu?

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #603 : 11.04.2015, 20:52:40 »
Hienoa, että toimii toivotulla tavalla :) Mielenkiintoista tosin on, että mistäköhän se antaa periksi siinä vaiheessa, kun auto kallistuu?

Ainakin tukivarsien etupään puslista... Mutta seuraillaan että rupiaako antaan periksi väärät paikat...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa sokkalanmäki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #604 : 13.04.2015, 17:44:56 »
Onks sulla ns. Bonanza ilmiön kanssa ongelmia?? Eli ku pumpus o isot tapit alkaa tasainen nyhtäminen/nykiminen tasakaasulla. ilmenee nimenomaan kovalla kytkimellä ja manuaalilla.
ite oon miettiny omaa  st projektiin laatikkoa et manuaali vai automaatti ni koittanu kokemuksia kalastella tekijöiltä

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #605 : 13.04.2015, 18:37:50 »
Onks sulla ns. Bonanza ilmiön kanssa ongelmia?? Eli ku pumpus o isot tapit alkaa tasainen nyhtäminen/nykiminen tasakaasulla. ilmenee nimenomaan kovalla kytkimellä ja manuaalilla.
ite oon miettiny omaa  st projektiin laatikkoa et manuaali vai automaatti ni koittanu kokemuksia kalastella tekijöiltä


Todellakin on, ja mulla lisänä todella tiheä välitys mikä vielä pahentaa asiaa...
Kaasupolkimen kans joutuu oleen tosi tarkkana kokoajan, välillä kun lähtee rynkyttään on polkaistava kytkintä ja isonnettava vaihdetta, että rauhottuu. En kyllä laittais tollasta pumppua käyttöautoon, ei sillä normaalisti voi ajella.. En tiedä sitten miten vaikuttaa säädöt tai kaasuvivustot asiaan...?
Oiskohan 7mm pumppu sitten parempi vaihtoehto ns. Käyttöautoon...?  ;)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa sokkalanmäki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 14
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #606 : 13.04.2015, 19:50:08 »
Taitaa olla et on molemilla pumpuilla aikas sama ongelma... ne o kikkaillu rengastuksella, moottorin kumityynyillä yms että sais manuaalina pois sitä ongelmaa.. varmaan on itelle kahottava jotai sähköohjattua automaattia tai jotai vastaavaa.
makee peli sul kyllä on :)

Poissa Hegeh

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1875
  • -Team Karvavako Racing- porukan pornmestari
    • Team Karvavako Racing
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #607 : 13.04.2015, 20:22:09 »
Elekee automaattia, kädet kuihtuu! :D
Volvo 740 T5 käyttis
Volvo 940 B230FT neljäs evoluutio
"Kaikki tuntee apinan, vaan apina ei tunne ketään"

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #608 : 13.04.2015, 21:23:00 »
Taitaa olla et on molemilla pumpuilla aikas sama ongelma... ne o kikkaillu rengastuksella, moottorin kumityynyillä yms että sais manuaalina pois sitä ongelmaa.. varmaan on itelle kahottava jotai sähköohjattua automaattia tai jotai vastaavaa.
makee peli sul kyllä on :)


Elekee automaattia, kädet kuihtuu! :D


Juu ei tule automaattia tähän. Eipä se tämmösessä niin nuukaa oo, pääasia et kaasu pohjassa toimii.
Käyttikset erikseen. Tosin nyt katsastuksen jälkeen oon ajellut kaikki ajot tällä että ei sekään mahdotonta oo, kovin kauas en silti viittis lähtä ajeleen...  :)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #609 : 15.04.2015, 21:32:25 »
Varaperä tuli "tehtyä"



Vetareitakin hyvä olla varalle...

Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa _NepandeR_

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 880
  • Team RR
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #610 : 16.04.2015, 09:15:26 »
Olit ilmeisesti joku päivä käyny Nivalassa pirttirannantiellä ulkoiluttamassa tätä... :pomo:
Team RR
Volvo V70 -09
Volvo 850 T5-R ”The Reaper”
Volvo 850 T5-R ”Tuutikki”

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #611 : 16.04.2015, 16:12:53 »
Tuo varaperä kestää kahestatoista puoleenpäivään.
Itellä kesti noin 10km... itseni lisäksi oli 4 kyytiläistä ja reilumpi kiihdytys nii se oli siinä, tappi poikki.
Samallain hitsattu kuin sulla ampu pikkurattaat palasiksi ja kuorien läpi hilut tielle.
Seuraavaan vedettiin saumaa enempi kuin koskaan ja sitte paukahti vetari poikki.

Varaperänä menee mutta siihen se jääkin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #612 : 16.04.2015, 20:27:54 »
Olit ilmeisesti joku päivä käyny Nivalassa pirttirannantiellä ulkoiluttamassa tätä... :pomo:


Onhan tuota ajeltu jokapäivä jossakin päin...  ;)


Tuo varaperä kestää kahestatoista puoleenpäivään.
Itellä kesti noin 10km... itseni lisäksi oli 4 kyytiläistä ja reilumpi kiihdytys nii se oli siinä, tappi poikki.
Samallain hitsattu kuin sulla ampu pikkurattaat palasiksi ja kuorien läpi hilut tielle.
Seuraavaan vedettiin saumaa enempi kuin koskaan ja sitte paukahti vetari poikki.

Varaperänä menee mutta siihen se jääkin.

Sepä onkin hätävaralle joka otetaan mukaan jos käydään kauempana ajamassa... Toivotaan ettei sitä tarvii paikalleen koskaan laittaa.
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa 144

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 154
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #613 : 16.04.2015, 22:47:28 »
Tuo varaperä kestää kahestatoista puoleenpäivään.
Itellä kesti noin 10km... itseni lisäksi oli 4 kyytiläistä ja reilumpi kiihdytys nii se oli siinä, tappi poikki.
Samallain hitsattu kuin sulla ampu pikkurattaat palasiksi ja kuorien läpi hilut tielle.
Seuraavaan vedettiin saumaa enempi kuin koskaan ja sitte paukahti vetari poikki.

Varaperänä menee mutta siihen se jääkin.

Kyllähän kemppi kestää kun vaan ristitappikin on liimattu kiinni.. Kaiken saa rikki pienelläkin teholla ja joskus isommalla teholla noi kestää pidempään ku katukumi lämmetessään hävittää pidon aika täysin. Mulla aikanaan oli 31 spline vetarit spoolilla ja sit sen parisenkymmentä varttimailivetoa kesti Volvon välitys.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #614 : 17.04.2015, 08:39:07 »
Kyllähän kemppi kestää kun vaan ristitappikin on liimattu kiinni.. Kaiken saa rikki pienelläkin teholla ja joskus isommalla teholla noi kestää pidempään ku katukumi lämmetessään hävittää pidon aika täysin. Mulla aikanaan oli 31 spline vetarit spoolilla ja sit sen parisenkymmentä varttimailivetoa kesti Volvon välitys.

Tuosta hitsasin pikkurattaat toisiinsa ja sitte vielä rattaat yliasti runkoon kiinni...
Oon ootellu että millon vetarit katkeaa ku niidenkin piti olla niin heikot, mutta ei oo vielä napsunu.
Tämä ei tosiaan katurenkailla niille paljon nyyttoneita välitä mutta onhan tuota ajeltu sliksilläkin...
Talvella käytin vetarit irti, eikä niissä ollu vielä minkäänlaista kiertymää. Tälle kesälle tarkoitus hommata sellaiset renkaat että uskon että voimansiirrosta löytyy ne heikot paikat...  ::)
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron