Kulkukoira  Proturbo

740 OM606

  • 1213 Vastauksia
  • 523482 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #510 : 22.07.2014, 22:06:43 »
Kyllä ne ahtolämmöt meinaa väkisin nousta. Mulla vartin päässä 75astetta ja olen kokeillu jo paria eri kiinalaista cooleria ja ei muutu mihinkään.
Seuraavaksi voisi kokeilla jotain laadukasta ja kallista kennoa...

Luuliskait tuosta jotain apua tulevan jos cooleria kasvattaa yli kolmanneksen... Koko on nyt 450x300x76 ja maskin takana on tilaa coolerin korotukselle n.200mm. Kokeillaan...

960.ssä en ole ahtolämpöjä saanut nousemaan juuri yli ulkoilman edes 1km täyskaasuvedolla vaikka ulkolämpötila oli 25 astetta. Toki paineita vain maks 1.8bar.

Mittaustapa on Tatechin info ikkuna jossa näkyy moottorin arvot. Imuilman lämpötila anturi on imusarjassa.
Paikalla käyttäen saa kyllä lämmöt nousemaan 40-50 asteeseen pahimmillaan.


Hienosti pysyy lämmöt kurissa! O0
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #511 : 22.07.2014, 22:16:40 »
ite värkkäsin vastaavaan projektiin 600x300x76 kuulerin.
lämpömittaria ei ollut mutta aina esim pidemmän kumenpolton jälkeen heti pelti auki ja kokoeileen nii kädenlämpöisenä oli kuulerin jälkeen.
eipä mun kamppeessa ollut yhtäpaljon tehoakaan joten liekkö vertailukelponen vaikka samat 2bar ahtoja onkin.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #512 : 23.07.2014, 11:30:26 »
Mulla on Garretin kenno ja 600x300x89mm kokonen cooleri. Maililla nousi 25c->50c imulämmöt 35s vedossa 0-310km/h ja 2.6bar ahtoa oli käytössä.Tehoa 666hv/700nm tuolloin. Aiemmin samankokosella kiinakennolla nousi 25c->70c 2.1bar ahdolla ja 525hv teholla ja maili 280km/h. Voin kyllä lämpimästi suositella tuota garretinkennoa, ei oo halpaa mut imulämpöongelmat loppuu. :)


Juu täytyy tutkailla asiaa, kokeillaan nyt eka tolla kennon isonnuksella.. Sitäkin oon miettiny et jos muokkais päädyt jouhevimmiksi, silleen että ilma virtais tasasemmin koko kennon läpi... ???  Mut katotaan nyt miltä näyttää ku painetta lisätään...
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #513 : 08.08.2014, 22:09:23 »
Ajeltukin on, eikä mitään oo vielä särkyny.

Coolerin suurennus tuli tehtyä. Jähtyykö vaiko ei...? Sepä selviää lähiaikoina.













Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #514 : 09.08.2014, 00:21:11 »
No nyt on kokoa! Jos ei jäähdy, niin on ihme..  ???

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #515 : 09.08.2014, 12:25:45 »
Alkaa olemaan jo kennoa keulassa? :D

Onko tossa nyt siis kaksi samankokoista kennoa naitettu keskenään?

Poissa aapo

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 68
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #516 : 09.08.2014, 12:44:12 »
Tosi komee toteutus 8)


Olisko mahtunu jos olisit päädyistä tehny enemmän alaspäin laajenevat, ja jouheemmat? Ymmärsiköhän tuosta mitään..

Mietin vaan että paljonkohan tuolla kennon yläpäässä tosiasiassa nyt liikkuu ilmaa. Ei varmaan juurikaan..

Mutta onhan kaikenkaikkiaan isompi aina parempi ku pienempi ;)

Poissa jaskajokunen

  • :nohnoh
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6585
  • 1% Hybridi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #517 : 09.08.2014, 13:01:59 »
Tuohan on niinku välijäähy, mutta paljon isompi  :o :tykkää:
V70 -00 HYL-sy  &  V40 -99 Wladde ja V40td -99 Eikka -99
V90-19 T8
Die weisheit: nicht hören, nicht sehen und nicht sprechen  Kylmämies

Poissa Rudi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 106
  • Kesällä 740 ja TT600R
    • www.theyoungers.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #518 : 09.08.2014, 13:22:48 »
Tosi komee toteutus 8)


Olisko mahtunu jos olisit päädyistä tehny enemmän alaspäin laajenevat, ja jouheemmat? Ymmärsiköhän tuosta mitään..

Mietin vaan että paljonkohan tuolla kennon yläpäässä tosiasiassa nyt liikkuu ilmaa. Ei varmaan juurikaan..

Mutta onhan kaikenkaikkiaan isompi aina parempi ku pienempi ;)

Ois komee jos  vetäis tonne yläosaan omat putket vielä erikseen. :)

"Ei taidolla vaan tuurilla..."

Niko_S

  • Vieras
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #519 : 09.08.2014, 14:27:28 »
Komea välijäähdytin. Miehekkään näköinen.  :)

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #520 : 09.08.2014, 15:17:21 »
Alkaa olemaan jo kennoa keulassa? :D

Onko tossa nyt siis kaksi samankokoista kennoa naitettu keskenään?

Kahdesta 450x300x76 kokoisesta tehty, kennon koko on nyt 450x500.

Tosi komee toteutus 8)


Olisko mahtunu jos olisit päädyistä tehny enemmän alaspäin laajenevat, ja jouheemmat? Ymmärsiköhän tuosta mitään..

Mietin vaan että paljonkohan tuolla kennon yläpäässä tosiasiassa nyt liikkuu ilmaa. Ei varmaan juurikaan..

Mutta onhan kaikenkaikkiaan isompi aina parempi ku pienempi ;)

Joo eihän nuo päädyt oikeen hyvät ole mutta tollanen modaus oli niin helppo tehdä ku ei tarvinu alkaa ahtoputkia tekeen uusiksi. Sekin vissiin auttais jos toinen pääty ois toisin päin niin että lähdöt ois ristiin, mutta sitte ois menny todella työlääksi ja kaikki uusiksi.

Kaippa se ilma menee läpi ylempääkin jos alapäässä tulee ahdasta....
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #521 : 09.08.2014, 15:54:29 »
Niin ja kyllähän se pelkkä kennon koon nostaminenkin auttaa, vaikkei virtausta yläosassa olisikaan. Kumminkin se lämpö johtuu suuremmalle pinta-alalle...

Hienoa jälkeä muuten. Tälläisen yhdistetyn mersu, sekä volvo harrastajan sydäntä lämmittää S*

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #522 : 17.08.2014, 12:19:33 »
Eilen tuli testailtua uudella coolerilla.
Otin useita pidempiä vetoja ja lämmöt pysyi paljon alempana kuin vanhalla coolerilla, tosin ulkolämpötilakin oli ~5 astetta kylmempi kuin edellisillä testauksilla...
Vanhalla coolerilla lämpö oli 70 astetta jo 402 metrin matkalla.


Eiliseltä muistiin jääneet korkeimmat lämmöt.

Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa -hh-

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 640
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #523 : 29.08.2014, 22:29:19 »
..
« Viimeksi muokattu: 12.04.2015, 19:47:13 kirjoittanut -hh- »
Kuvat:  http://hh4.kuvat.fi/

V70 mk3 2,4d, 740 diesel om606, Amazon diesel om604

Poissa Miuzo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1166
  • www.vrcf.fi
Vs: 740 3.0 24v diesel 557hp/838nm
« Vastaus #524 : 29.08.2014, 22:33:43 »
Missä on tykkää -painike?  ::) Erittäin hieno projekti kaikin puolin !
245 DL 87', b23 turbo
945 SE 92', b230fb turbo
V70 99', b5252s

 

Futurez  Kulkukoira