RallyBaron  Samppasport

1800 ES '73

  • 227 Vastauksia
  • 83453 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #135 : 12.12.2013, 10:00:29 »
(Kuva poistettu lainauksesta.)

ei noi galaxytkään rumat olis....

Tuossa noi galaxyt istuu lokareihin nähden ilmeisen hyvin ja voisi olettaa että mitään spacereitakaan ei ole käytetty. Ehkä ne voisi tilata galaxyn mitoilla, eli ET20. Sitten vaan toivoo että ne mahtuu pyörimään ja kääntymään ilman raapimisia. Renkaiksi pitänee ottaa joku eksoottinen 215/55 16 että ne on tasapainoisen näköiset. Vierintäkehä olisi hyvin lähellä alkuperäistä 185/70 15 rengastakin.

Alkuperäinen ratti pitää vielä mitata, mutta veikkaisin että tuo 15" voisi olla sopiva ratin koko.


Autolla ajoin viimeksi eilen, tallista pihalle ja hyvin toimii. Piti päästä käyttistä rassaamaan ja tänään se vielä operaatio jatkuu, eli taas pääsee ajeleen pyhimyksellä monta metriä :D Heti kun aika antaa myöte, alkaakin purkuhommat ja sitten tietää mitä kaikkia kiinnitystarpeita yms pikkutilpehööriä pitää laittaa tilaukseen isojen osien lisäksi. Projekti siis jatkunee hyvinkin pian.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa AnttiR

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 569
  • www.vrcf.fi
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #136 : 12.12.2013, 15:13:55 »
Laita auton alle vanteet jonka mitat on tiedossa ja sen jälkeen esim www.willtheyfit.com laskuria käyttämällä saat vanteille mieleiset mitat pyöriteltyä.
-Volvo 850 T-5R -95
-Volvo 242 -81

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #137 : 12.12.2013, 21:46:00 »
Laita auton alle vanteet jonka mitat on tiedossa ja sen jälkeen esim www.willtheyfit.com laskuria käyttämällä saat vanteille mieleiset mitat pyöriteltyä.

No itellä ei oo muita vanteita kuin pari hassua peltivannetta ja sitten nuo allaolevat, joista en tiedä oikein mitään mittoja. Sen verran konttailin auton alla että tilaa siellä on. Tuo galaxyn mitta lienee ihan ok. Tosin JuhaU:lla näyttäisi olevan 17" x 7 ET1 vanteet. Eli voisi kai olla pienemmälläkin ET:llä kuin 20.

Alkuperäinen ratti on 16",  uusi voisi olla ehkä tuo 15" ettei nyt liian pieneksi mene  ;D
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #138 : 12.12.2013, 21:54:00 »
Jos mallivannetta kaipaat, niin nakkaa viestiä. Virgoja löytyy lainaksi.  :)

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1135
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #139 : 30.12.2013, 21:00:23 »
Nuo Minilitet sopii kyllä ku nenä päähän jos haluaa vähä klassisempaa lookkia.
Olikos jopa samaiset vanteet eräässä valkosessa P1800:ssa...  ::)

Tuossa mainittiin et15 tai 12, kun vanteen leveys 5.5".
http://www.volvoforums.org.uk/showthread.php?t=168813
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00, S70 2.4 -99 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #140 : 07.01.2014, 13:34:42 »
Purkaminen aloitettu, kohtapuoliin pääsee tilailemaan uutta tavaraa vanhan tilalle. Tankinkin sain pois ja se on täysin kunnossa, eli uutta maalia vaan pintaan putsauksen jälkeen. Nyt saanee hetken hengitellä bensahöyryjä pois ennen sitä operaatiota. Meinasin tehdä nuo peltihommat ensin pois ja se on mukavampaa kun saa työnnellä auton tarvittaessa pihalle, eli akselistot putoaa pois vasta kun on rusketus poistettu.

Tällä hetkellä rapsuttelen bitumeita pois lattialta, ne lähteekin aika helposti, ovat kuin lasia. Osa on kyllä jämysti kiinni ja kaivannee kuumailmapuhallinta. Alta löytyy joku harmaa pinta kun on pintaväri vedetty bitumien päälle.

Autoa on ilmeisesti tunkattu joskus takajalkatilojen pelleistä, kun kummallakin puolella oli pieni painuma. Pieksin ne takaisin alkuperäistä lähentelevään muotoonsa uudella hienolla pomppaamattomalla muovivasaralla (biltema)


Nuo turvavyön varoittimet aion kyllä laittaa takaisin toimintaan, samoin kuten muutkin kirotut piipparit ja rämisijät  :2funny: Kojelaudan alusen sähköhässäkkäkin helpottaa heti kun saan revittyä kaiutinjohdot pois, ne kattaakin noin puolet näkyvistä johdoista, onhan takana sentään ollut jopa kolme paria kajareita  ::)

Vilkkuviiksen toimintaakin ihmettelin ja pääosin toimimattomuus johtunee hurjasta sonnan määrästä, joka on puskenut pitkien vastinliuskan sen verran etäälle, ettei kontaktia tule kunnolla. Vilkkujen sekä pitkien releet pitää kyllä uusia ja jos jollain on tietoa mistä niitä alumiinipintaisia saattaisi löytyä, niin olisin kiitollinen.

Tankin uimuria ihmettelin myös ja vastusmittarilla napoja yritin mittailla, mitään lineaarista tulosta ei siitäkään saanut, vaan välillä hävisi kokonaan ja näytti muutenkin mitä sattuu. Se lienee paskana vai onkohan mittaustapani jotenkin väärä? Mittari näyttää tankin ollessa täysi ja siitä kun vähän vajentuu, putoaa taas tyhjäksi, eli päättelin vian olevan uimurissa.

Muutama paikattava kohtakin löytyi lattiaverhoilun alta. On ilmeisesti akku posahtanut jossain vaiheessa ja hapot tehneet tehtävänsä. Ei tosin ihan perinteinen suomalainen suolannussima yksilö  :D



Hiukan vikaakin löytyi, kuskinoven ikkunannostin on kulunut loppuun ja uusia ei kaupoista löytynyt. Olisiko kenelläkään tietoa mistä voisi moista osaa kysellä? Kuvankin otin, ja laitan kyllä näkyville heti kun puhelimeen löytyy oikeanlainen johto.
Kuskin lukko on näköjään avattu ruuvimeisselillä joskus ja haitat kiinni toisissaan, onneksi on toimiva sarja jo hankittuna.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #141 : 07.01.2014, 13:43:27 »
Englannin Ebayssä on melko hyvin käytettyä osaa tarjolla. Siellä olisi kuskin oven sisuskalutkin paljon vähemmän käytettyjä, mitä muualla maailmassa ;)

Mä olen yrittänyt löytää sieltä oven lukkolaitetta, mutta kaikkea muuta kyllä on, mutta ei sitä lukkoa.
« Viimeksi muokattu: 07.01.2014, 14:19:27 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #142 : 07.01.2014, 13:57:00 »
Englannin Ebayssä on melko hyvin käytettyä osaa tarjolla. Siellä olisi kuskin oven sisuskalutkin paljon vähhemmän käytettyjä, mitä muualla maailmassa ;)

Mä olen yrittänyt löytää sieltä oven lukkolaitetta, mutta kaikkea muuta kyllä on, mutta ei sitä lukkoa.

Osaa 673275?

Jaa niin, tuli mieleen vielä muitakin epäkohtia, eli saako noihin saranoihin vaihdettua tappeja? on pikkuisen väljän oloinen kuskin ovessa. Takalasiluukun saranoissa on molemmissa myös melkoinen väljentymä, niitä saranoita vissiin saa vielä uutenakin, mutta olisihan se mukavaa ettei ihan kaikkea tarttisi ostaa uutena vaan jotain voisi myös korjata...
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12509
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #143 : 07.01.2014, 14:02:44 »
UK:sta tuli mieleen Wheeler dealer -sarja. Siinä oli joku vuosi takaperin P1800 Volvo. Siihen mm. vaihtoivat bensatankkia ja bensamittaria antureineen. Molemmat taisi olla uusia Volvon logolla olevia. Mittarinkin ostivat samasta paikkaa, käytetyn kylläkin. Aikalailla OT, mutta siellä suunnalla tuntuu olevan vanhempiinkin autoihin osia. Muihinkin kuin britti vehkeisiin.
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #144 : 15.01.2014, 10:21:53 »
Tuohon pohjan maalaukseen toiminee hyvin nuo automaalit.netin tarjoamat paketitkin, meinasin sen tavallisen automaalipaketin tilata ja lisäksi troton epoksipohjamaalin. Noiden lisäksi hiukan satiinimustaa noita muita hilppeitä varten. Paikallista toki mieluusti suosisin, mutta heillä pelkkä maali maksaa 120€/l, tuolta saa aloittelijalle kaiken tarvitseman hilppeen alle satkulla. Ruiskuksi haen sen motonetin 1,5 desin ruiskun. Onneksi nuo kaikki jää mattojen alle piiloon  :D

Tuosta paketista varmaan jää maalia mitä voi sitten käyttää pohjaan ja konehuoneeseenkin kun aika on kypsä niiden maalaukseen.

Nyt alkaa olemaan osalista selvä ja tilauksen laitan menemään VP-autopartsille illalla, samaan syssyyn laitan tilauksen Moto-Litan 15" ratin. Huomenna tiivistän ja lämmitän tallin, niin voi sitten jumppailla vähän mallivanteita auton alle ja arpoa ET-luvun niille MiniLiten 16x7 vanteille.

Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #145 : 17.01.2014, 10:34:36 »
Nyt on osatilaukset tehty vanteita lukuunottamatta. VP:ltä sisustaa ja alustaa ja kaikkea muuta tilpehööriä, automaalit.netistä maaleja ja tykötarpeita sekä Moto-Litalta puuratti.

Ja projektihan edistyi eilen ihan hyvin, sain bitumit pois, maaliakin poistelin pahimmista pakoista, on se vaan tuo somalilaikka kätevä ja nopea, eikä raavi pellistä turhia pois.

Tämän verran sitä bitumia sieltä poistui. Pitänee korvata uudella kunhan on pellit paikattu ja maalattu.


Tiukkoihin nurkkiin ei taipunut, mutta pitää metsästää sopiva työkalu niihin kohtiin. Jokunen pieni reikä löytyi lisää, muttei mitään katastrofaalista.


Puhaltimenkin sain purettua pois, vaikka se imutorven alla oleva pultti aiheuttikin joukon kirosanoja. Ehjän näköinenhän se tuo lämpöelementtikin on, mutta meinasin silti koeponnistuttaa jollain jäähdytysveijarilla ihan varmuuden vuoksi ja ettei tarvitse ihan heti purkaa uudestaan sen takia.




Ne Juuttirätit mitkä on kai jotain äänieristeitä, sain myös revittyä tulipellin sisäpuolelta. Uusia vastaavia tuskin tulee vaan korvataan jollain fiksummalla matolla.


Akkukotelon reikä olikin tiedossa, nyt se näkyy sisäpuoleltakin. Piti ruiskun ohjausboksi siirtää pois alta ja samalla poistin myös CD-soittimen piuhoineen. Vähenikin kojelaudan alusen johtomäärä noin puoleen.


Homma jatkuu ensi viikolla, kun pidän parit kesälomapäivät pois, ehkä silloin pääsee jo laittelemaan uutta peltiäkin.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7611
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #146 : 17.01.2014, 21:17:13 »
Nurkkiin ja muuallekin vois sopia hyvin pistehiekkapuhalluspistooli, joka kerää hiekan talteen. Esim. http://biltema.fi/fi/Tyokalut/Paineilma/Tyokalut/Hiekkapuhallus/Pistehiekkapuhallin-17354/
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #147 : 17.01.2014, 21:24:49 »
Nurkkiin ja muuallekin vois sopia hyvin pistehiekkapuhalluspistooli, joka kerää hiekan talteen. Esim. http://biltema.fi/fi/Tyokalut/Paineilma/Tyokalut/Hiekkapuhallus/Pistehiekkapuhallin-17354/

Mulla tuosta onkin se vanhempi versio, eli hiekka menee tonne pussiin suoraan. Vähän heikonlaisesti se on toiminut, mutta voisi sitä noihin teräviin nurkkiin kyllä kokeilla. Hain biltemasta pieniä somalilaikkoja yms pikkukivaa, sen lisäksi on toki dremelin kopio, jolla voi myös vinguttaa pienimpiä kohtia.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

Poissa Jukkaw

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 161
  • www.vrcf.fi
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #148 : 17.01.2014, 22:41:25 »
Itte ainakin huomannut noita maaleja, massoja ja ruosteita hinkatessa, että äkäisin ja kestävin on sellainen rälläkkään tuleva teräsharja laikka, missä on vähän kierteelle väännetyt harjat. Ja vielä se suora malli, niin sillä ajelee hyvin juurikin noita ysikymppi kulmassa olevia kulmia, kun pääsee ihan sinne pohjalle asti.

Poissa A.J.H

  • Hallituksen jäsen
  • Global Moderator
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1154
  • vrcf Original
Vs: 1800 ES '73
« Vastaus #149 : 18.01.2014, 07:38:43 »
Itte ainakin huomannut noita maaleja, massoja ja ruosteita hinkatessa, että äkäisin ja kestävin on sellainen rälläkkään tuleva teräsharja laikka, missä on vähän kierteelle väännetyt harjat. Ja vielä se suora malli, niin sillä ajelee hyvin juurikin noita ysikymppi kulmassa olevia kulmia, kun pääsee ihan sinne pohjalle asti.

Sitä en ookkaan vielä kokeillut, pitääkin kokeilla ja samalla hakea ehkä pari kuonokoppaa. Maistuu hengitys vieläkin ruosteelle  ;D

VP:ltä lähentelivät ja ovat ihan kivat tarjoukset laskeneet tilaukseen, pari osaa heiltä kuulemma puuttuu, ja toimitusaika niille pari kuukautta, mutta sepä ei taida haitata.
Ford Escort '83 1,6, myyty. 240 sedan '87 B200E, myyty. 940 sedan '95 230FK aut, kattokerho. 940 wagon '95 B230FT aut, myyty. V90 '98 B6304 aut, myyty. BMW 318d '03 paalissa. S80 '03 D5 aut myyty. 740 '90 B230F Raatokiito, Pajero '89, Mercedes 1313 '76 Elmeri. XC90 '08 D5 aut executive.
1800ES '73 harrasteautona kimpassa isäpuolen kanssa

 

Elekma  Autoracing