Proturbo  Autodiagnoosi

Pyyhkijänsulat

  • 342 Vastauksia
  • 125462 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #180 : 10.12.2016, 14:34:27 »
Mä taistelin pitkään ton kuskin puolen pyyhkijän kanssa kun jätti aina raitaa, oli siinä mikä sulka tahansa. Varrenkin vaihdoin ja ei ollu mitään vaikutusta. Nyt viimeisimpänä kokeilin vaihtaa astetta lyhyemmän sulan ja alkoi homma pelittää!
« Viimeksi muokattu: 10.12.2016, 15:08:48 kirjoittanut magrilli »
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #181 : 11.12.2016, 20:55:24 »
Mä taistelin pitkään ton kuskin puolen pyyhkijän kanssa kun jätti aina raitaa, oli siinä mikä sulka tahansa. Varrenkin vaihdoin ja ei ollu mitään vaikutusta. Nyt viimeisimpänä kokeilin vaihtaa astetta lyhyemmän sulan ja alkoi homma pelittää!

Onko muuten lasi vaihdettu ja jos on ni mikä lasi?
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #182 : 11.12.2016, 22:36:08 »
Onko muuten lasi vaihdettu ja jos on ni mikä lasi?

Viime vuoden loppu puolella tai ihan alku vuodesta lasi vaihdettu uuteen, en muista ihan tarkkaan nyt.

Lasihan on tässä muuten ihan normaali, lukuunottamatta tuota sadetunnistinta mikä mulla on siinä.
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #183 : 12.12.2016, 20:19:53 »
Viime vuoden loppu puolella tai ihan alku vuodesta lasi vaihdettu uuteen, en muista ihan tarkkaan nyt.

Lasihan on tässä muuten ihan normaali, lukuunottamatta tuota sadetunnistinta mikä mulla on siinä.

Tarvikelasi vaiko Volvo OEM? Itse laitoin nuukuuttani tarvikelasin jokunen vuosi sitten niin joku pinnoite siitä uupuu tai sitten hionta erilainen verrattuna orggis lasiin. Se oli heti uudesta jotenkin nihkeä ja kumman tuntuinen. Tämän lasin kanssa on tullut tavaksi tärpätillä hinkata lasi muutama kerta vuodessa..
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #184 : 12.12.2016, 20:51:42 »
Tarvikelasi vaiko Volvo OEM? Itse laitoin nuukuuttani tarvikelasin jokunen vuosi sitten niin joku pinnoite siitä uupuu tai sitten hionta erilainen verrattuna orggis lasiin. Se oli heti uudesta jotenkin nihkeä ja kumman tuntuinen. Tämän lasin kanssa on tullut tavaksi tärpätillä hinkata lasi muutama kerta vuodessa..

Mulla on lasivakuutus niin eiköhän ne huollossa ihan orkkis lasin vaihtanu :)
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #185 : 12.12.2016, 21:41:58 »
Ite huomannu ihan sama minkä perkeleen merkkisen sitä ottaa pyyhkimään KUNHAN on suht tuore eikä seissyt hyllyssä.  :nohnoh
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #186 : 13.12.2016, 06:56:28 »
Mulla on lasivakuutus niin eiköhän ne huollossa ihan orkkis lasin vaihtanu :)
Jos merkkihuolto kyseessä, niin todennäköisesti 8)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #187 : 13.12.2016, 09:49:01 »
Jos merkkihuolto kyseessä, niin todennäköisesti 8)

Paikka missä vaihtoivat lasin on tossa Tuusulassa semmonen paikka kun Carglass. Ei ollu kyllä puhetta sillon minkälainen lasi siihen laitetaan  ;) Mutta tosiaan lyhyemmällä sulalla alkoi heti pyyhkimään niin kuin pitikin!
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #188 : 13.12.2016, 10:46:52 »
Paikka missä vaihtoivat lasin on tossa Tuusulassa semmonen paikka kun Carglass. Ei ollu kyllä puhetta sillon minkälainen lasi siihen laitetaan  ;) Mutta tosiaan lyhyemmällä sulalla alkoi heti pyyhkimään niin kuin pitikin!

Olen käsittänyt että joillain yhteistyökumppaneilla ne merkkiliikkeet tosiaan yleensä vaihdattaa. Ei kyllä ole omakohtaista kokemusta.

Eikö Volvo laseissa ole Volvo leimat niin siitähän sen näkee. Enpä muuten ole koskaan ajatellutkaan että mitä vakuutusehdoissa lukee alkuperäisosista. Volvia taitaa ainakin mainostaa että käyttävät vain alkuperäisosia. Luulisi että jos joku peltikorjaus tehdään "jossain" pajalla vakuutusyhtiön piikkiin niin lienekö aina käyttävät alkuperäislaseja(?)
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #189 : 13.12.2016, 11:02:12 »
Olen käsittänyt että joillain yhteistyökumppaneilla ne merkkiliikkeet tosiaan yleensä vaihdattaa. Ei kyllä ole omakohtaista kokemusta.

Eikö Volvo laseissa ole Volvo leimat niin siitähän sen näkee. Enpä muuten ole koskaan ajatellutkaan että mitä vakuutusehdoissa lukee alkuperäisosista. Volvia taitaa ainakin mainostaa että käyttävät vain alkuperäisosia. Luulisi että jos joku peltikorjaus tehdään "jossain" pajalla vakuutusyhtiön piikkiin niin lienekö aina käyttävät alkuperäislaseja(?)

Pitää kattoo kun töihin ajelee, että löytyykö tota leimaa lasista
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

Poissa völvöxc60

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4140
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #190 : 13.12.2016, 11:32:31 »
Olen käsittänyt että joillain yhteistyökumppaneilla ne merkkiliikkeet tosiaan yleensä vaihdattaa. Ei kyllä ole omakohtaista kokemusta.

Eikö Volvo laseissa ole Volvo leimat niin siitähän sen näkee. Enpä muuten ole koskaan ajatellutkaan että mitä vakuutusehdoissa lukee alkuperäisosista. Volvia taitaa ainakin mainostaa että käyttävät vain alkuperäisosia. Luulisi että jos joku peltikorjaus tehdään "jossain" pajalla vakuutusyhtiön piikkiin niin lienekö aina käyttävät alkuperäislaseja(?)
Volvia tosiaan mainostaa, että käyttää alkuperäisiä osia. Veikkaan, että ei ole Volvon "oma" lasi, jos ei merkkiliikkeessä ole vaihdettu. Tosin ei sitä kai ole pakko edes laittaa ns. alkuperäistä lasia ::)
Sähköistä autoilua vuodesta 2020

Poissa FASTDOHC

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1275
  • -TPPR- Volvoilua vuodesta 2011
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #191 : 13.12.2016, 11:43:50 »
Ite olen käyttäny bilteman perus rungollisia jo vuodesta 2004 ja olen todennut ne hinta/laatu suhteeltaan parhaimmaksi.
Perustelut: Sulka maksaa n.5-9€/kpl ja on ainakin minulla toimineet aina sen vuoden ja sitten vaihtoon.

Pari kertaa olen kokeillut jotain kalliimpaa merkkiä ja totenut ne jo parin kuukauden jälkeen paskoiksi ja vaihtoon.

Samoinkun olen jonkun "uuden" auton saanut vaihdossa ja niissä on ollut boschia yms yms.. niin ovat olleet kyllä surkeita, mutta sitähän nyt ei tiedä kuinka vanhoja ne on olleet.

Mut suosin ainoastaan bilteman perussulkia. Niitä on omassa käyttiksessä, kesärassissa, vaimon autossa ja meidän asuntoautossa, toimii  O0
NYKYÄÄN: -06 V50 2.4. + -TeamPinsiönParoniRacing- 740 V8  + -03 Fiat Ducato 2.8JTD Asuntoauto + kesä/lauluautona -85 Chevrolet Caprice stw cid355 ja th350.

EDELLISET VOLVONI: ex.-96 855 2.4 10v -> ex.-98 S80 T6 -> ex.-98 V70 2.5 20v -> ex.-95 855 T5-R -> ex.-96 855R -> ex.-95 964 3.0 24v -> ex.-92 245 2.3 -> ex.-00 V70 tdi -> ex.-99 V70 tdi -> ex.-02 XC70 2.4T -> ex.-96 Volvo 965 (V90) 2.5 24v

Poissa mulugren

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4010
  • It is speed! Speed of hand, speed of mind
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #192 : 13.12.2016, 19:45:34 »
Volvia tosiaan mainostaa, että käyttää alkuperäisiä osia. Veikkaan, että ei ole Volvon "oma" lasi, jos ei merkkiliikkeessä ole vaihdettu. Tosin ei sitä kai ole pakko edes laittaa ns. alkuperäistä lasia ::)

Ei ole pakko mutta jotenkin tuon oman tarvikelasin pinta tuntuu severta kummalliselle et seuraava lasi on kyl mulla alkuperäinen. En tiedä mikä siinä on tai mikä siitä puuttuu mut jotenkin se on nihkeempi. Lasin muuten vaihdatutin saint gobain edustajalla. Olin siinä uskossa että tietenkin sellainen tulee mullekin ja taisin kiireessä saada sen käsityksen että heillä muita laitetakaan ja siksi sinne eksyin mutta p*skat.. Joku mikä lie lasi oli laitettu ja kuulemma ois erikseen pitäny pyytää jos haluaa "niitä kalliita". Oli vähän hölmö olo että miksi taas näin. No eipä tuosta nyt lasikauppiasta voi syyttää kun olihan se halvempi mutta ei niin hirveen paljoa kalliimmaksi olis kyllä tullut laitatuttaa Volvo lasi Volvolla. Oisko pari satkua tms. Tästä voi päätellä että lasikauppias kääräisi todennäköisesti paremmat tilit laittamalla mulle halppislasin
"We are either kings or pawns of men" ~Napoleon Bonaparte

Poissa Juice

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 134
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #193 : 13.12.2016, 21:43:42 »
Ite olen käyttäny bilteman perus rungollisia jo vuodesta 2004 ja olen todennut ne hinta/laatu suhteeltaan parhaimmaksi.
Perustelut: Sulka maksaa n.5-9€/kpl ja on ainakin minulla toimineet aina sen vuoden ja sitten vaihtoon.

Pari kertaa olen kokeillut jotain kalliimpaa merkkiä ja totenut ne jo parin kuukauden jälkeen paskoiksi ja vaihtoon.

Samoinkun olen jonkun "uuden" auton saanut vaihdossa ja niissä on ollut boschia yms yms.. niin ovat olleet kyllä surkeita, mutta sitähän nyt ei tiedä kuinka vanhoja ne on olleet.

Mut suosin ainoastaan bilteman perussulkia. Niitä on omassa käyttiksessä, kesärassissa, vaimon autossa ja meidän asuntoautossa, toimii  O0

Komppaan tätä nyt kun vaihdoin bilteman perus pyyhkijänsulat biltsun aerodynamic:in tilalle O0
Rungottomien valmistaja on ilmeisesti vaihtunut kun nykyisten kumi on kristuksen kovaa että hyppivät ja vinkuvat lasilla jo melko uusina.
« Viimeksi muokattu: 13.12.2016, 21:46:29 kirjoittanut Juice »
Volvo V70 Classic  2.4 20V aut. -00
Ford Focus 1.6 aut. -00

Poissa magrilli

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 502
  • www.vrcf.fi
Vs: Pyyhkijänsulat
« Vastaus #194 : 13.12.2016, 23:23:00 »
Komppaan tätä nyt kun vaihdoin bilteman perus pyyhkijänsulat biltsun aerodynamic:in tilalle O0
Rungottomien valmistaja on ilmeisesti vaihtunut kun nykyisten kumi on kristuksen kovaa että hyppivät ja vinkuvat lasilla jo melko uusina.

Tuli huomattua joo kans tämä ilmiö. Aivan järkyttävää meteliä pitävät ja hyppii lasilla miten sattuu. Boschit kun vaihto niin tuli hiljaisuus ja raidat oli poissa  :)
Audi S3 2.0 TFSI Quattro 2018

 

Carcom Oy  Ateho