Autodiagnoosi  Carcom Oy

760 Turbo (T)6

  • 137 Vastauksia
  • 58102 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #120 : 19.10.2014, 00:26:46 »
0,8mm rakotulkeista puhuttiin ainakin ylempänä. Lienee niitä tai suht lähelle?

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #121 : 07.12.2014, 20:06:13 »
Iltaa tännekkin motivaatiota on yritetty etsiä tallin nurkista ja on sitä jotain tehtykkin pakosarja valmis tukirautoja lukuunottamatta ja kone alkaa olla kasassa nyt kysymys kuuluukin "ventiilikopan kannen" kiristys momentti pulteille? itse laitoin nyt 25nm onko liian tiukka tai löysä? Liimaa tuli laitettua kevyt pinta yläkanteen ja kannen ulkoreunoille. Osia pitäisi hankkia muuta rahat finaalissa ja vero mätkyt ei kyllä jeesannut sitä ongelmaa.



-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7620
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #122 : 07.12.2014, 23:45:27 »
25Nm on hieman liikaa, pultti on kuitenkin M7. Oiskohan Volvon kirja antanut 17-19Nm(?).
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #123 : 08.12.2014, 08:15:37 »
17nm
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #124 : 10.12.2014, 17:58:36 »
17nm

Kiitoksia tästä tiedosta nyt on pultit löysätty oikeeseen momenttiin. Moottori on nyt nostettu koe sovitukseen saa katseltua ahtimen asennon ja mittailtua plenunin koon.

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #125 : 11.12.2014, 17:35:24 »
Nyt tällänen visanen ja fiksu kysymys. Mikä jakopäähihna tähän pitää laittaa 152-hampainen vai 148-hampainen? Onko jotain merkitystä olen laskeskellut noita nokkien, kampuran ja vesipumpun hampaita vaikuttaako ne?


-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #126 : 11.12.2014, 17:47:15 »
Luulis(in) että pyörien hammasluku vaikuttaa vain toisiin pyöriin, hihnan kiristimeen. Ts liian pitkällä hihnalla ei kiristimessä riitä jousto ja lyhyellä pohjaa/liian kireä
No kun halvalla sai.

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #127 : 11.12.2014, 17:49:43 »
Luulis(in) että pyörien hammasluku vaikuttaa vain toisiin pyöriin, hihnan kiristimeen. Ts liian pitkällä hihnalla ei kiristimessä riitä jousto ja lyhyellä pohjaa/liian kireä

Niin joo olishan tohon voinu lisätä noi hammas luvut jos nyt oon laskenu oikein ni nokat 46-hammasta molemmat kampura 26-hammasta ja vesipumppu kumpi 21 vai 15-hampainen?

Täst on nyt hetki ku oon ton koneen purkanu ni saa nähä miten jakopään kanssa käy  :idiot2:

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #128 : 12.12.2014, 10:29:57 »
Eikö nokkapyörässä pitäis olla tasan 2xenemmän hampaita ku kampuran hammaspyörässä,vai oonko ymmärtäny väärin?

Poissa miikel

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1017
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #129 : 13.12.2014, 09:18:11 »
Eikö nokkapyörässä pitäis olla tasan 2xenemmän hampaita ku kampuran hammaspyörässä,vai oonko ymmärtäny väärin?

Näinhän sitä voi olettaa, jos meinaa että nokka on oikeassa ajoituksessa muutakin kuin kerran päivässä ;D

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #130 : 13.12.2014, 11:15:29 »
Jakopää läjässä nyt vielä apulaitteita ympärille ja kone läjäs. Nyt alkaa moottoritilan putsaus johdot ym "turha" piiloon/pois kuvia en ole laitellut kun on toista konetta tullu käytettyä tai puhelinta kaipa niitä jossain vaiheessa tulee.

-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #131 : 14.12.2014, 19:43:15 »
Iltaa tännekkin eli nyt olis loksut ja puskuri irroiteltu autosta ja mallailtu 960:in lokareita ja puskurii  tuli huomattuu että puskurin kannakkeet/törmäys iskarit jäi purkuautoon eli semmoset jostain pitäisi haalia lokarit istu ihan ok nopealla vilkaisulla. Konehan nyt on siirretty takas pukkiin ja mietiskelin että pitäisiköhän siihen hiukan väriä vaikka pensselöidä hopeeta kuitenkin olisi sitten "siisti". Taka-akselisto pitäis nostella sisään ja purkaa vaihtaa puslat ym. Akseliston kanssa on nyt taas mieli muuttunut eli 960:sen multilinkki on tulossa uretaani puslia yrittänyt katsella mutta taitaa olla aika kiven alla mitähän rallyrace ottaa jos siellä teettäisi onko jollain kokemusta? Jäykkä akselisto siirtyy myyntiin kaikkineen hiluineen tais olla 1031 ja 160tkm ajettu.









-Tero
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #132 : 18.08.2015, 09:58:06 »
MOTIVAATIO KATO KOKEILLAAS JOS TÄÄ LÄHTIS VAIKKA PALASINA JOLLEKKIN KENELLÄ ON MOTIVAATIOTA MYYNNISSÄ SIIS KAIKKI.
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

Poissa boost

  • Yhteistyökumppani
  • Grand Luxe Touring
  • *
  • Viestejä: 1054
  • Lensu Power Shop
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #133 : 18.08.2015, 15:22:27 »
Perus settiä.
1/4 mile 257km/h(ZF  gs6-53dz)
Nopeampi kuin Timo.
Lensupowershop.fi

Poissa Ter_No

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 192
  • www.vrcf.fi
Vs: 760 Turbo (T)6
« Vastaus #134 : 18.12.2015, 15:18:53 »
Varoitus: tähän aiheeseen ei ole vastattu yli 60 päivään. Jollet ole varma että haluat lukea juuri tätä, harkitse uuden aiheen aloittamista.

Päivää tänne pitkästä aikaan nyt on aikaa hieman kulunut ja osat joita Volvosta jäi/on ei mennyt kaupaksi ehkä hyvä niin taas on saatu vähän motivaatiota takaisin näihin auto hommiin ja tallikin tuli muutettua tuossa marraskuun puolella nyt Volvo lepäilee uudessa tallissa ja odottaa "uusia" osia joita nyt ei tunnu löytyvän ainakaan tarvikkeena Biliasta en ole vielä kysynyt (960 Multilinkin lähes kaikki puslat) eBay:stä ei tunnu löytyvän "järkevään" hintaan pitää alkaa soittelee ja kyselee firmoista jotka uretaani puslia sorvaa. Toiseen autoon pitää tehdä vähän "talvi" huoltoa ym ym pientä kaipa tämä tästä toivotaan että Volvo liikkuu 2017 kesällä omin voimin.

Parit kuvat talli muutoksesta.





Kiitos ja anteeks

-Tero

Ps. Punaisen oven takana valmistuu 242
- 760 (t)6 projekti          -89 -
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=39464.0

- Toyota Supra R mkIII  - 92 -

 

KL-varaosat  Race.fi