Alinta teemaa lähdetään siis jatkojalostamaan, ostin tänään sinistä maalia. Valkoista oli ennestään ja punaiset raidat saa teipillä tehtyä. Maalikauppias antoi kohteliaasti alennusta, kun kerroin millaiseen projektiin sitä tarvitaan. Samalla sain pari mainostarraa tuomaan "rallilookia", kiitokset hänelle.
Yksi vanhempi rata-autoilija kävi taannoin katsomassa ja ehdotti, että tätä pitäisi päästä Ahvenistolle joskus kokeilemaan! Alustahan on vähän mallia Acropolis-ralli edelleen, tosin keulaa saa nyttemmin laskettua. Taakse piti jotain madallusta kehitellä, eikä noihin 850:n tolppiin oikein käyneet mitkään saatavilla olleet jouset.
Uutta ja vanhaa sekaisinTekniikan luovuttajassa oli Bilsteinin kaasuiskarit ja niihin mahtui kierreholkit ID=51mm. Ei muuta kuin varovasti vanhat lautaset pois ja holkit tilalle. Jousiksi löysin vanhasta kilpurista (RS2000) jääneet etujouset, aika näyttää onko jäykkyys siellä päinkään. Pidempi 180mm ja laskelmieni mukaan noin 230 lbs. Lyhyempi 100mm ja 750 lbs? Kummassakaan ei ole selviä merkintöjä tallessa. Toisena vaihtoehtona olisi noissa etutolpissa olleet jouset, 265mm pitkät ja 450 lbs. Lienee jo liian jäykät? Muovista sorvattu keskitysrengas pitää jouset kohdakkain ja estää päiden hankaamisen kierreosaan.
Lisää negatiivista camberiaSamalla yläpäähän vähän vahviketta ja säätömahdollisuus. Ei ole enää sitä särkyvää kumia tuossa kokoonpanossa. Jos joku sattuu pitämään Volvoa traktorin sukulaisena, niin tähän se pätee, ainakin ihan vähän vain. Unibolit oli nimittäin traktoriliikkeessä 5-kertaa edullisemmat, joskin aika järeät...
Toinen yläpää on vielä tehtävä ja ommeltava nahkapussukat niin saa auton taas takaisin pyörilleen. Tuo ajatuksen voimalla ohjautuva, lihasvoimaa käyttävä, CNC-kone ei ehtinyt/jaksanut yhden illan aikaan tehdä molempiin noita soikeita reikiä.