KL-varaosat  Race.fi

volvo m47 lootan tunnistus

  • 4 Vastauksia
  • 3781 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa daze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
volvo m47 lootan tunnistus
« : 07.03.2012, 22:27:27 »
Pitäis saada selville m47 lootasta mk1 ja mk2 erot päälisin päin. kun ei viitsis purkaa joka laatikkoa. rättinivel ja tunnistimen reikä kytkinkopassa ei ainakaan vaikuta. nopeus mittarin lähtökään ei näkys vaikuttavan.

s73

  • Vieras
Vs: volvo m47 lootan tunnistus
« Vastaus #1 : 08.03.2012, 22:13:11 »
vanhempi loota 1 öljytila 1,3l ja 5vaihteen välitys 0.83 ja uudempi 5vaihe 0.82 ja öljytila 1,6l. Lähde: alfamer

Poissa 460GLE

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1134
  • Boxy is sexy!
    • 200/700/900-s osia myytävänä
Vs: volvo m47 lootan tunnistus
« Vastaus #2 : 12.03.2012, 12:47:22 »
Anturin kolo kytkinkopassa ei ainakaan sano mitään.
Noissa vanhemmissakin m47:ssä on se kohta valmiiks ohennettu, että jos laatikko on joskus ollu ruiskukoneen peräs se kolo on avattu.

Oliko näissä jotain isojakin eroja, miks kannattais esim vaihtaa mk2 lodju?
Pihassa: , XC70 2.5T AWD -06, S90 3.0 -98, V70 2.4 Classic -00 + kesäpirssit 242 TIC -84 & Camaro Z28 -91

Ex-Volvot: 460 GLE -91, 850 GLT 2.5 20V -94, 460 2.0 GL -93, V70 TDI -99, 240 2.3i -90, V70 2.4 -01, 960 16v turbo -91, V70 2.5 20v -97

Poissa daze

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 15
  • www.vrcf.fi
Vs: volvo m47 lootan tunnistus
« Vastaus #3 : 06.02.2013, 22:21:23 »
no ei usko että ois syytä vaihtaa mutta ralli hommaan sais paremmin tehtyä laatikon. kun tuo viitos vaihteen siirtäjä on ratkaistu paremmin ja saa helpommin muutettua rattaa että kestää. rattaat kestää mutta joutuu siirtäjää ohentaa niin menee poikki tuosta mk1 herkästi ja mk2 ei tarvi taas koskea ollenkaan siirtäjään.

noi öjy hommat ja välitys on hankala tutkia.

Poissa peehoi

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 122
  • If sauna, liquor or tar don't help...
    • Rasinkia katsastaen
Vs: volvo m47 lootan tunnistus
« Vastaus #4 : 07.02.2013, 14:43:12 »
F ryhmäkö?
Välitykset on luokkarissa, jos joku muu kuin F ryhmä.
Millä luokkarilla sitten ajatkaan??(tässä voin auttaa)

Laskenta menee näin: Kytkinaksilan kohdalla oleva "pääakseli" rattaineen laatikossa ja sivuaksila rattaineen...
Pääaksilan ykkösvaihteen ratas jaettuna kakkosaksilan rattaalla olevilla hammasluvuilla = vaihdevälitys, joka otetaan yleensä kolmen desimaalin tarkkuudella.
Nuo hammasluvut ja välitykset löytyy myös luokkarista, muistaakseni ja jos oikein muistan, niin M47 ei ollut luokiteltu.
Vain 4 vaihteisia on luokiteltu.....mutta F ryhmä on oma lukunsa.
M47 välitykset löytyy varmaan tältäkin foorumilta, ellei, niin google.

Tämä voidaan myös todeta astemittauksella kisan loppukatsastuksissa.
1:vaihdevälitys:perävälitys=kokonaisvälitys
4 x 360 x kokonaisvälitys=asteluku
4= pyöritetyt moottorin kierrokset
360 = kokoympyrä asteet

Terveisin yks katsuri....  *kahvia->
 -H-
Kaattämmit, Eteläpohojammaalta tullahan. B230FT 940 Classic -98

 

Samppasport  Futurez