Muutamia väitteitä mistä löytys moista lootaa, wikipediasta kopsattuna. Ei aavistustakaan mitenkä eroo volvossa käytetyistä vai eroaako mitenkään.
Toyotassa on erilainen peräosa ja olisiko tuo viimeinen akselin pätkäkin erilainen? Öljypohja on erilainen ja tuskinpa tuo "bell housing" myöskään on sama. Ei siis mene heittämällä paikoilleen.
Toyotan laatikko:
http://www.makcotransmissionparts.com/mm5/graphics/Catalog-pdf/A40.pdfJos tilalle on tulossa Volvosta peräisin oleva laatikko, on niissäkin eroja.
Auton nopeusmittari voi ottaa tiedon vaihteiston peräosasta. Vain vanhoissa on tuollaista peräosaa.
Kaikkein uusimmissa, joissa on ulostulossa kuulalaakeri, on myös erilainen akseli eikä peräosaa voi vaihtaa. Jos laatikossa on perässä kuulalaakeri on akselin päässä mutteri eikä pulttia ja laipan lisäksi pieni peltinen suojus suojelemassa öljytiivistettä.
Välimallin laatikkoon saanee tuon nopeusmittarillisen perän vaihdettua. Eli liukulaakeroitu peräosa, muttei mekaanista nopeusmittaria. Se on vielä tehtävissä edullisesti ja samalla saa vaihdettua laakerin ja öljytiivisteen uuteen.
Laatikon sisällä on eroja vaikka kuinka, mutta ei näitä purkaa kannata.
AW-71L kuulalaakeroituna siinäpä oma suositus, mutta vain jos sopii eli sähköisellä nopeusmittarilla varustettuun autoon.
---
Luovuttajaksi riittävän tuore 940 B230FT tai B230FK koneella.