Elekma  Autoracing

Keskustelua valoista ja niiden käytöstä (xenonit, ledit, päivävalot yms.)

  • 2267 Vastauksia
  • 585303 Lukukerrat

0 jäsentä ja 4 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Tuskin uskoin silmiäni tuon lukiessani! Luonnollisesti 60/55 W pitkä vs. 100/55 W pitkä. Saatan olla hidas ja hiukan typerä, mutta en sentään täysin id1ootti.

Eiköhän lopeteta tämä jankkaaminen, edelleen toki otan ilolla vastaan omakohtaiseen kokemukseen perustuvia näkemyksiä noista aiemmin mainitsemistani valoista, toki muistakin saman tyyppisistä samassa hintaluokassa.

Minä uskon mittaria entä uskonasioita. On todettu, että ihmisellä lumelääkkeetkin toimivat. Harmi että Mikanin testi on hävinnyt bittiavaruuteen.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Hella on melkoisen surkea valo tuolla referenssillä, hyvä silloin jos haluaa nähdä oravat kuusen latvoissa. NBB:tä en ole ref 25:na päässyt näkemään, mutta ainakin ref 40 on hyvä valo ollut.

Itsekin jotenkin kallistumassa NBB:n puoleen. Ainoastaan polykarbonaattinen turpavärkki arveluttaa, mutta kai se aikansa kirkkaana kestää, ainakin jos on karkaistua.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Täss kohtaa muistutan kaikkia, että pysytään asiallisina, ei mennä henkilökohtaisuuksiin ja pysytään aiheessa. Kiitos. :)
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa volvertti75

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
  • www.vrcf.fi
Itsellä on noi nbb 225 alphat 25/20 refeillä 2 eri autossa toisessa  75 xenon sarja näkee sen lähemmäs 1km ja toisessa 35w sarja niilläkin näkee aivan  riittävän kauas, leveä keila molemmissa, vuoden ollu noi 75 eikä umpiossa ole mitään muutoksia tullut pysyneet kirkkaina parhaat valot mitä mulla on ollut, jos vertaa boss navigator , hella 1000ff, boss big nick  :)
ei se niin mene ettei jotenni mene
volvo v70 t mk1 volvo v70 mk1 tdi paku
volvo 740 deeku
nissan king cab 4x4

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4437
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Tuskin uskoin silmiäni tuon lukiessani! Luonnollisesti 60/55 W pitkä vs. 100/55 W pitkä. Saatan olla hidas ja hiukan typerä, mutta en sentään täysin id1ootti.
No, ei mitenkään luonnollisesti.

Miten toteutit testin?  Siten, että vertailit niitä ristiin siten, että toisessa umpiossa oli toinen polttimo ja toisessa toinen?
Peittäen aina toisen umpion ja vaihtamalla polttomot ristikkäin umpioiden välillä testin toisena osana?

Vertailemalla niitä ns. rinnakkain ylläolevalla tavalla silmällä voi saada jonkinlaisen käsityksen eroista.

Mittaa minulle minun mielekseni jännite polttimon kannalta lyhyillä ja pitkillä!  :hello:

Jos siellä on vähemmän kuin 13,2V, et missään tapauksessa saa oikeaa tehoa polttimosta irti (kirkkautta).

Typeräksi, hitaaksi tai idiootiksi en sinua ole sanut, eikä minulla edes ole syytä ajatella niin. Tietämätön voi mahdollisesti olla, mutta siitäkään en ole vakuuttunut.

Eiköhän lopeteta tämä jankkaaminen, edelleen toki otan ilolla vastaan omakohtaiseen kokemukseen perustuvia näkemyksiä noista aiemmin mainitsemistani valoista, toki muistakin saman tyyppisistä samassa hintaluokassa.

Ei tässä ole kysymys jankkaamisesta, vaan mitatusta datastatm versus Musta Tuntuu!  :D

Näitä "kokemuksia" on olen koko elämäni kuunnellut ja sitten asian mitannut, niin arvaat varmaan, että olen äärimmäisen skeptinen kokemuksille.

Kokevathan sähköallergisetkin oireita, mutta....
http://summa.talentum.fi/article/tt/uusimmat/40397

Oikopäätelmiä minä tässä vastustan ja virheellisiin premisseihin pohjautuvia argumentteja!  :hello:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Aika hyvin nuo 3003 (Rallyt ja Compact:t) oli tuossa TM 2010 vuoden testissä mitattu. Jos ne isot ja hyvät ämpärit haluaa HALVALLA, niin silloin biltema (42-362) oli ylivoimainen ykkönen yli 300 metrin kantamalla.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Ribbe

  • Lähes kalsarinsininen
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Polestar
  • **********
  • Viestejä: 12495
Tuolla oli vertailtu valokuvien avulla miten eri lisävalot näytti samassa paikassa. Eipä nuo LED versiot vielä häikäissy hirveästi.
http://www.jussinmaki.net/blogi/jattimainen-kaukovavertailu/
Member of team R-sport
1998 S70 2.5T -> 2006 S60 2.5T -> 2008 S80 D5 AWD -> 2014 S60 D5 AWD -> 2017 S90 D5 AWD - 2021 S90 T8 AWD

Poissa Leo

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1121
  • www.vrcf.fi
Tuolla oli vertailtu valokuvien avulla miten eri lisävalot näytti samassa paikassa. Eipä nuo LED versiot vielä häikäissy hirveästi.
http://www.jussinmaki.net/blogi/jattimainen-kaukovavertailu/
Xenonissa kyllä on kantavuutta reilusti. Mutta taas esim Lazerissa ja jossakin Strandsin valossa on leveyttä mukavasti ja erityisen tasainen valo tuossa Lazerissa. Eihän sitä kantavuutta tarvita kuin kahdensadan vauhdeissa ja joutuu laittamaan lyhyet valot paljon aikaisemmin, koska häikäisee vastaantulevia. Mieluummin sata metriä sivuille valoa kuin ylimääräiset parisataa pituuteen. Kyllä joku 400 metrin kantama varmasti riittää Suomen nopeusrajoituksilla.
Ex: Volvo V70 D5 -02, Volvo V40 T4 -98, Toyota Yaris T-Sport -05 Flexfuel, Volvo V70 T6 AWD -09, Volvo V50 1.6D Drive -11, Volvo 940 B230FT aut. -97, Volvo V40 1.8 ph 1.5 -00, Toyota Celica ST182 GTi -91

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Ei tässä ole kysymys jankkaamisesta, vaan mitatusta datastatm versus Musta Tuntuu!  :D

Keskustelu pyrkii ajautumaan jankkaamiseen tuon Märzeedeksen valoista, jotka eivät näihin hakemiini lisäpitkiin liity millään tavalla. Mitattua dataa valokuvioista näkisin mielelläni, mutta uskoisin sitä lötyvän tämän foorumin käyttäjiltä hiukan heikosti. Joten, in MuTu we trust, valitettavasti.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Keskustelu pyrkii ajautumaan jankkaamiseen tuon Märzeedeksen valoista, jotka eivät näihin hakemiini lisäpitkiin liity millään tavalla. Mitattua dataa valokuvioista näkisin mielelläni, mutta uskoisin sitä lötyvän tämän foorumin käyttäjiltä hiukan heikosti. Joten, in MuTu we trust, valitettavasti.

Valitettavasti olet väärässä. Bittiavaruuteen kadonneessa mikanin testissä oli myös kuvat. Myös itse olen linkittänyt tänne x-visionin dominaattorin xenon ja led:n valojen eroista.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Valitettavasti olet väärässä. Bittiavaruuteen kadonneessa mikanin testissä oli myös kuvat. Myös itse olen linkittänyt tänne x-visionin dominaattorin xenon ja led:n valojen eroista.

Ja tarkalleen ottaen miten nämä kuvat helpottavat valintaa Hella Rallye 3003:n ja NBB Alpha:n välillä?  :D

Pyydän saada huomauttaa, että kysymys on retorinen, vastauksen tiedän varsin hyvin.
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Ja tarkalleen ottaen miten nämä kuvat helpottavat valintaa Hella Rallye 3003:n ja NBB Alpha:n välillä?  :D

Ostat tekniikan maailman 2010 lisävalotestin PDF-version, niin voit sieltä vertailla noita pituuksia (Helllan 3003) ja leveyksiä, muuten testailet sitten omalla rahalla. Niin me muutkin tavikset tehdään. Jotkut jopa viitsivät laittaa kuvia ja vertailla muiden iloksi ja vielä ilmaiseksi.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Taavi.H

  • Ajotaitoinen ojanlevittäjä - laakereiden vaihtoa käden käänteessä
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 10762
  • Lehdistön Avaruusbaariin jatkoille!
Koskahan noin suunnilleen se mikan vertailu tänne kirjoitettiin, voisin hieman tonkia roskakoria...
V60 D6 PHEV -14
V70 D5 AWD -05, S60 2.4T -01, Amazon -66
Exät: 240 B230F, 740 B200K, 850 TDI -96, S70 TDI -99
"Ei toi nyt niin paha ole. Se vaatii vaan verta, hikeä sekä paljon motonetin ja bilteman tarvikkeita"
Volvojen loppusijoitusta jo vuodesta 2002

Poissa -karppa-

  • Valoisin ajatuksin
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1100
  • Keski-ikäinen jeesustelija
Koskahan noin suunnilleen se mikan vertailu tänne kirjoitettiin, voisin hieman tonkia roskakoria...

Minusta taisi olla viime vuonna.
EX: 1.8 Tbo sedan luupää (Tupla tehot/vääntö), 1.9 TDI Skoda Octavia Combi Laurin & Klement  (Melkein tupla tehot/vääntö), 2.4 D5 Volvo XC70 (Traktori), Skoda Octavia 2.0TDI Scout (MTM)
Suzuki GSX-R 1100 (Lama-ajan Ohjus -Vase)
Neliveto diesel farkku vajaa 250 ja melkein 450 sekä AITO neliveto bensa farkku 450Hp/580Nm (Vakio)

Poissa Spoileri

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 464
Itsellä on noi nbb 225 alphat 25/20 refeillä 2 eri autossa toisessa  75 xenon sarja näkee sen lähemmäs 1km ja toisessa 35w sarja niilläkin näkee aivan  riittävän kauas, leveä keila molemmissa, vuoden ollu noi 75 eikä umpiossa ole mitään muutoksia tullut pysyneet kirkkaina parhaat valot mitä mulla on ollut, jos vertaa boss navigator , hella 1000ff, boss big nick  :)

 -H- Eiköhän tässä ala päätös olla melko valmis. Heitän NBB:t keulalle, jolloin tuon japsikipon valoarsenaali saavuttaa kehityksensä huipun tämän talouden omistuksessa.
« Viimeksi muokattu: 11.09.2014, 17:46:07 kirjoittanut Spoileri »
Mercedes-Benz 190E 2.6 -89, Mercedes-Dents 190E 2.0 -83, 960 3.0 -95 "Silver Sand", 244GL B23E -75 "Andes Copper", Toyota AE86 r.F & KP62 r.SS, Välikotelo -78, BSA A65 Thunderbolt 650 -71, Triumph Spitfire 1500 -79 "Vermillion Red"

Loose Unsoldered Connections And Splices

 

Autoracing  KL-varaosat