Proturbo  Autodiagnoosi

puliuk0n paviaani wagon

  • 492 Vastauksia
  • 181659 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kalamies

  • Dynomies
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2248
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #120 : 13.09.2015, 21:40:15 »
Ainakin tuon "sisarmalli" AW50-42LE on pelannut 320 ATF:llä ihan kivasti.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #121 : 13.09.2015, 21:47:48 »
On se hyvin toiminut AW30:ssäkin

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #122 : 13.09.2015, 21:57:40 »
Kiitos  :hello:

EDIT: Huomasin juuri että (Volvon) A341 askissa on isommat accumulator venttiilit kuin Supran A340 askissa...

Toisinsanoen, samat shimmit ei riitä mitenkään kun jouset ja venttiilien pinta-ala 20%? isompi. Samoiten venttiilit pitää shimmata molemmin puolin jonkun ohjeen mukaan, ei vain yläpuolen, kuten AW71L.

Tutkitaan...  :-[ :)
« Viimeksi muokattu: 14.09.2015, 00:34:25 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #123 : 16.09.2015, 20:41:19 »
Noniin.

Shimmasin liikeradan 1/3, nyt vaihtaa LÄHES AW71L shift kit tyylisesti 2 -> 3. (1 -> 2 luistaa, syy alla)

Vitun paskassa työssä kun saa vaan tunnin tehdä omia autoja töiden jälkeen, meni kiireessä vaihteenvalitsimen tappi väärään kohtaan...
Palo kakkosen pakat... Jarruttaa meinaan aika hienosti 3 -> 2 vaihdossa kun heittää X pakat päälle ja renkaat lukossa liikennevaloihin.

Eli, uusi aski (yksi näillä näkymin ostossa)
Vanhasta askista master rebuild kitillä hyvä, tämä sitten mulle tuon tulevan "uuden" tilalle.
Ja siihen myös ja siihen kitti kanssa (ja aski matkaa ilmeisesti viinamäen pääsekopäälle).

Jatketaan, ilmottelen lisää. Ja tarkempia shimmi juttuja tuleville tarvitsijoille.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #124 : 17.09.2015, 18:47:20 »
TPS:kin tuli jenkeistä... Muijan koira söi sen.  :knuppel2:

Vastustaa taas vähän, mutta tps:stä hajoisi vaan mikrokytkin ja se korjattu.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #125 : 18.09.2015, 20:44:02 »
Tilasin jenkeistä "isoimman" hypersuper jonkun askiöljy jäähdyttimen. (ilmeisesti sisärivotettu kun 33% tehokkaampi kun "normaalit" siksi kompakti koko).
Oli n. puolet Suomen hinnasta. (90dollaria posteineen ja veroineen).

Tarkoitettu +13 000kg yhdistelmän ylimääräiseksi jäähdyttimeksi.

n. 27cm x 30cm.



Nykyinen Mocalin moottoriöljylle tarkoitettu ei oikein toimi automaattiaskin kanssa. Liittyykö jotenkin kun askiöljyt lämpeää nopeasti ja rajusti, moottoriöljyt hitaampaa? En tiedä.  ???

Samaten tänään aski alkoi pitämään ääntä kun siellä ei olisi tippaakaan öljyä... Sorvaamo tuli ensimmäisenä mieleen.
Toivottavasti kestää siihen asti kun saan uuden askin. :idiot2:

EDIT:
Ajan kuluksi tein 960 katkasijasta tähän projektiin sopivan. Sportista eri vaihtotaulukko kun Economy asennossa. Winterille ei vielä keksinyt mitään.  :)


EDIT 2:

TPS kiinni ja toimii. Toimii aski huomattavasti järkevämmin kun IMMun signaalilla.
« Viimeksi muokattu: 20.09.2015, 21:25:46 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 232
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #126 : 22.09.2015, 13:00:02 »
Winterille ei vielä keksinyt mitään.  :)

Onkos tässä jo jokin katkaisin autom/manual -asennoille? Siihenhän toi sopisi ehkä? (ei mitään hajua, kunhan vain muistelin kulmamiehellä olleen suprastickissä jonkinmoisen erillisen...)
"If I die... I die..." <- joku

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #127 : 22.09.2015, 19:48:37 »
Onkos tässä jo jokin katkaisin autom/manual -asennoille? Siihenhän toi sopisi ehkä? (ei mitään hajua, kunhan vain muistelin kulmamiehellä olleen suprastickissä jonkinmoisen erillisen...)

Jos painaa + tai - siirtyy manuaalille. Ja manuaalilta pois kun painaa molempia. Mutta saisi erilliselle napillekkin... Hmmm  ;)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa vemppu

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 232
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #128 : 22.09.2015, 23:12:43 »
Jos painaa + tai - siirtyy manuaalille. Ja manuaalilta pois kun painaa molempia. Mutta saisi erilliselle napillekkin... Hmmm  ;)

No tuohan on kyllä kätevä jo nyt sitten... "Ei mulla muuta"... ;)
"If I die... I die..." <- joku

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #129 : 24.09.2015, 22:54:44 »
Uusi aski "purettu", avaamaton. Sisältäen punaiset litkut ja muutenkin järjettömän nätin näköinen vrt edelliseen.

Shimmit sisään ja huomenna punkeamaan vanha pois. Ehkäpä uusikin tilalle.  :

EDIT: Aski shimmattu (1-2 ja 2-3 vaihdot kiinteät accumulaattorit nytten, ja ylivaihteen kytkeytymiseen pistin vielä puolikkaan jousen mittasen pultin. Eipä varmaan niin radikaalia muutosta kun melkeen pohjaan painettuna sama pelkällä jousellakin).



Yön levättyä pitää lähteä tallille takaisin.
Kettu kuittaa.  *kahvia->
« Viimeksi muokattu: 26.09.2015, 09:33:57 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #130 : 26.09.2015, 21:34:37 »
Aski toimii.... Vaihtaa näpäkästikkin.

Auto ei toimi, kuolee aina välillä hetkeksi (teki vanhallakin askilla, jotain hämärää vikakoodia 1-3-3, kaasuläpän asennosta). Koitin toista immuakin.
Samoiten aski öljyt jäi vajaaksi pikkasen vajaaksi minimistä ja pakoputki jäi vuotamaan.

Turbiini ilmeisesti ääntää (luulin että rikkinäinen aski huusi), katsotaan vaikuttaako öljyn lisääminen ääneen.
Ei kuitenkaan äännä kun kolmasosan siitä mitä toisella askilla.  :o

Jos ei niin TAAS aski irti, eka vaan jostain saada AW71L turbiini.  :facepalm:

Jos nukkuis taas hetken. *nuqquun->
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #131 : 26.09.2015, 22:03:35 »
Aski toimii.... Vaihtaa näpäkästikkin.

Auto ei toimi, kuolee aina välillä hetkeksi (teki vanhallakin askilla, jotain hämärää vikakoodia 1-3-3, kaasuläpän asennosta). Koitin toista immuakin.
Samoiten aski öljyt jäi vajaaksi pikkasen vajaaksi minimistä ja pakoputki jäi vuotamaan.

Turbiini ilmeisesti ääntää (luulin että rikkinäinen aski huusi), katsotaan vaikuttaako öljyn lisääminen ääneen.
Ei kuitenkaan äännä kun kolmasosan siitä mitä toisella askilla.  :o

Jos ei niin TAAS aski irti, eka vaan jostain saada AW71L turbiini.  :facepalm:

Jos nukkuis taas hetken. *nuqquun->
Hämeenlinnassa vois olla AW72L turbiini :)
No kun halvalla sai.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #132 : 26.09.2015, 22:54:16 »
Kylläpä vastustaa....    :'(

Juuri nyt en muista, jäikö minun laatikostani turbiini minulle vai lähtikö se matkaasi laatikon keralla?
Jos ei lähtenyt, niin minultahan se löytyy sitten.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #133 : 27.09.2015, 15:40:55 »
AW72L ainakin eri stalli (korkeampi)... Täytyy miettiä. Täristää toi nykyinen  :(
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #134 : 28.09.2015, 19:51:38 »
Kauppoja sovittu, jos sitä saisi ihan 71L turbiinin. Alan jo kohta ihastumaan äiteen V50 T5. Hyi sentään.  :2funny: :idiot2:

Kototallia sisustettu...  :P

-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron