Autoracing  KL-varaosat

puliuk0n paviaani wagon

  • 492 Vastauksia
  • 181652 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #195 : 22.11.2015, 16:13:14 »
Laittelin nuo kaksi pari sivua sitten liitettyä teholappua yhteen ja samaan skaalaukseen, kun olivat väännön puolesta eri laaduilla. Kiinnosti nähdä kuinka paljon ne ovat eri planeetalta. Tein ihan itäsaksalaisesti kynällä photosoppaamalla, joten ihan prikulleen nuo ei ole, mutta suuntaa antavasti pitäis olla, ellen ole jotain käsittänyt ihan väärin. JuHaU:n lapun lukemista haittasi vino perspektiivi. Lappujen haltijat saavat halutessaan kertoa onko tulosteet takapyörä vai moottoriteho.

Sininen kynäsuttu on JuHaU, harmaa pohjalla puliuk0n


Kiitos. Tätä mietin itsekkin.  :hello:

Onhan tuo JuHaU:n lappu selvästi parempi. Mulla tuo alku on vähän hölmö kun automaatti on mitä on.

Moottoritehoa oletan omani olevan, ainakin vedon lopuksi teki sen vapaalla rullilla ajelun.  :)
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #196 : 22.11.2015, 19:11:58 »
Joku mättää ja pahasti JuHaUn lapussa? Molemmilla samat tehot 3500 rpm kohdalla mutta Juhalta puuttuu n. 60 Nm vääntöä...

EDIT: Kenoviivan lapussa virhe.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2015, 19:27:30 kirjoittanut mauser240 »
142

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #197 : 22.11.2015, 19:14:51 »
Joku mättää ja pahasti JuHaUn lapussa? Molemmilla samat tehot 3500 rpm kohdalla mutta Juhalta puuttuu n. 60 Nm vääntöä...

JuHaU:lla on se mitä pienemmällä TD04HL-15g:llä saavutetaan.
Mun setupissa piristelty kansi ja TD05HL-16g jne jne... Jolloin mun setupista puuttuu tehoa.  :-\
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #198 : 22.11.2015, 19:23:52 »
Kenoviivan lapussa virhe.

Jos teho on sama tietyillä kierroksilla niin on myös vääntö sama.
142

Poissa JuHaU

  • Hallituksen jäsen - The Insinööri - Pyhimystyyppi
  • Administrator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7971
  • Recycle Racing #01
    • Juha Uusitorppa Photography
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #199 : 22.11.2015, 19:27:42 »
Joku mättää ja pahasti JuHaUn lapussa? Molemmilla samat tehot 3500 rpm kohdalla mutta Juhalta puuttuu n. 60 Nm vääntöä...

JuHaU:lla on se mitä pienemmällä TD04HL-15g:llä saavutetaan.
Mun setupissa piristelty kansi ja TD05HL-16g jne jne... Jolloin mun setupista puuttuu tehoa.  :-\

Jep eli mulla oli astetta pienempi hyrrä, bensaa tankissa ja kirjoituspöydän ääressä tehty lastu (ei loppuun asti hiottu).
Konetehoa tuo munkin lappu oli. Cooleri oli kiinalainen ja putkisto 3" ilman kattia.

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #200 : 22.11.2015, 19:30:23 »
Nyt en puhunut siitä, lue Juha edellinen viestini.

EDIT: Eli Kenoviiva piirtänyt JuHaUlle 230 hp tehoa siellä missä JuHaUn lapussa lukee 200.
EDIT: Ilmeisesti Kenoviiva katsonut vääntöskaalaa vahingossa.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2015, 19:34:24 kirjoittanut mauser240 »
142

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #201 : 22.11.2015, 19:35:01 »
Nyt en puhunut siitä, lue Juha edellinen viestini.

EDIT: Eli Kenoviiva piirtänyt JuHaUlle 230 hp tehoa siellä missä JuHaUn lapussa lukee 200.
EDIT: Ilmeisesti Kenoviiva katsonut vääntöskaalaa vahingossa.

Tälläsen sain itse
« Viimeksi muokattu: 22.11.2015, 20:01:09 kirjoittanut puliukk0 »
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa Kenoviiva

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 159
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #202 : 22.11.2015, 20:22:21 »
Päivitin kuvani, siinä oli kirjausvirhe tuossa 3500 rpm kohdalla, olin kirjannut väännön vahingossa tehoksi. Tuota 3500 alle 200 hepojoutua en kyllä omin silmin näe  :-[
145 -70, 240 -89, V70 -99

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #203 : 22.11.2015, 20:25:11 »
Päivitin kuvani, siinä oli kirjausvirhe tuossa 3500 rpm kohdalla, olin kirjannut väännön vahingossa tehoksi. Tuota 3500 alle 200 hepojoutua en kyllä omin silmin näe  :-[

Vasemmalla tehot, oikealla väännöt ameriikanmalliin.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #204 : 22.11.2015, 21:28:39 »
Onhan tuo JuHaU:n lappu selvästi parempi. Mulla tuo alku on vähän hölmö kun automaatti on mitä on.

Eikä ole, sillä T-nokalla vääntöä pitäisi olla +420Nm/3500rpm jos lastu on edes kartalla sielläpäin.

Sinun säädetty lastusi muuttui olohuoneen sohvalla tehdyksi välittömästi IMMun vaihdon jälkeen, joten tuloksesi on hämmentävän hyvä vaikka syttykartta on pielessä liki kymmenisen astetta ja sopitus liki lambda 1 vedossa, vaikka syttykartta on säädetty lambda 0,8, mukaan.

Vääntökäyrän alku tulee enemmän ahtimen/syttykartan/polttoainekartan puolesta enemmän kuin laatikosta.

Kunhan polttoainekartta saadaan toisella IMMulla (EHJÄLLÄ!) toimimaan oikein, niin vääntökäyrästäsi tulee samanlainen kuin Mikolla, mutta sitä vaan on enemmän....   :hello: :pomo:







Jos tehoa haluu overlappia on oltava enemmän kuin 0 tai 3 astetta. Kevyt 93 astetta volvon kisakoneessakkin.

Ne kenellä ei ole pakopainetta 2bar kuten vakio mitsulla, tavoittelevat enemmän overlappia...

EDIT:
Olen käsittänyt näin:
Jos pakopaine alle ahtopaineiden ei overlapista ole haittaa, vaan hyötyä.
Imupuoli työntää ahtopaineella kaiken pakokaasun pois sylinteristä juuri ennen pakopuolen sulkeutumista.

Jos taas on pakopainetta, osa pakokaasusta tulee takaisin palotilaan.

Vaparissa overlap on välttämätöntä sylinterin huuhtelun vuoksi, mutta sama nokka ei toimi molemmissa (ahdettu vs. vapari) samalla tavalla. Overlapista on se haitta, että ahdoilla menee väistämättä palamatonta seosta pakopuolelle, jolloin ahdin saa turhaa lämpökuormaa ja nostaa turhaa pakopainetta tekemättä työtä.

Tai sitten nokan toiminta-alue on vanhjojen turbo-formuloiden kierroslukualueelta, +10 000rpm, jolloin pieni overlap on ihan asiaa....   :buck2:

Ahtimella saadaan sitä savua sylinteriin kyllä, mutta millä se hoidetaan sieltä pois, onkin se tärkein kysymys!  :pomo:

Ps. Wiinamäenmiehillä sitä savua on +42% enemmän kuin bensalla ajavilla ja oktaaveja onkin kivasti enemmän!  :pomo:


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #205 : 22.11.2015, 21:44:54 »
Tälläsen sain itse


Katso esim. 4000 ja 4500 rpm kohdat. Siellä missä vääntöä molemmilla saman verran niin pitäisi olla myös teho sama ja päinvastoin.
142

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #206 : 22.11.2015, 22:01:37 »
Katso esim. 4000 ja 4500 rpm kohdat. Siellä missä vääntöä molemmilla saman verran niin pitäisi olla myös teho sama ja päinvastoin.

Millä perusteella  :o

kovasti katoin JuHaU kartassa niin olevan:

4000rpm
225hp ja 420nm
4500rpm
275hp ja 440nm

Vai luenko aivan väärin?
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #207 : 22.11.2015, 22:12:33 »
P (Hp) = M (Nm) x n (rpm) / 7023.5

Näin se vain menee.

Ei vaadi paljon lukuvirhettä ja JuHaUn lappu on vinosti kuvattu.
« Viimeksi muokattu: 22.11.2015, 22:14:13 kirjoittanut mauser240 »
142

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #208 : 22.11.2015, 22:22:53 »
P (Hp) = M (Nm) x n (rpm) / 7023.5

Näin se vain menee.

Ei vaadi paljon lukuvirhettä ja JuHaUn lappu on vinosti kuvattu.

Totta tuo, myönnän virheeni. Tuo lapun vinous hämää.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mauser240

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 332
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #209 : 22.11.2015, 22:37:07 »
Älkää käsittäkö väärin sitten, en tullut kiusaamaan.

Pointtini on ainoastaan se että taulokkojen vertaileminen on lähinnä hukkaan heitettyä työtä jos ei ole arvot kohdallaan.
142

 

Kulkukoira  Proturbo