Samppasport  Futurez

puliuk0n paviaani wagon

  • 492 Vastauksia
  • 181662 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #405 : 22.02.2017, 17:17:50 »
Millä jännitteellä LH/EZK tuota anturia mittaa? Ihan perus 12V?

Jossain "nykyautossa" ymmärtäisi paljon "järjestelmäjännitteestä" poikkeavan lukeman, jos joku "älyboksi" on sekaisin ja syöttää väärää jännitettä. LH/EZK -kombinaatiossa ei taida olla mitään älyä moiseen, vai onko?

Tulipas paljon lainausmerkkejä... Jokatapauksessa, jostain tuo lämpöanturi saa nyt virheellistä jännitettä. Tuleeko se LH:n vai EZK:n puolelta, en tiedä.

Mittaatko jännitteen anturilta, vai jommankumman purkin kammalta? Mittauspaikkaa vaihtamalla saattaisi saada haarukoitua ongelman aiheuttajaa. En ihan heti keksi, mikä 940:n sähköjärjestelmässä saisi jännitteen nousemaan 17V lukemiin, paitsi puola tai rikkinainen jännitteensäädin.


Varmaan tympeää aina repiä palikoita irti ja etsiä milloin mitäkin "kummajaista", todellakin tuntuisi olevan riivattu auto. Hyvin kyllä olet silti jaksanut yrittää! O0

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #406 : 22.02.2017, 18:07:36 »
Syttykatkokset voi tehdä pientä heittoa, mutta kai ne tuntis nypytyksenä. tietty voihan siitä ecun kammasta selkäpuolelta mitata lämpöanturin jännitteen vika päällä.

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #407 : 22.02.2017, 19:38:30 »
LH/EZK mittaa antureita 0-5V jännitealueella. Eli lämpöanturille syötetään LH:n sisäistä 5V jännitettä, joka on reguloitu.

Hämmentävintä tuossa puliuk0n tapauksessa on se, että anturijännite heittelee kuumalla anturilla kävi kone tai ei.

Alamme kallistumaan piuhasarjavikaan, sillä kaikki muu on jo kokeiltu vaihtaa LH:ta myöden.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #408 : 22.02.2017, 19:56:34 »
Entäs EZK? Eikös sekin haistele lämpöanturaa?

Miten voi piuhasarjavika nostaa lämpöanturin jännitettä 5v -> 16V?


Eihän nyt joku kytketty mittari anna häiriötä? Näinhän oli mikan:lla joskus...

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #409 : 22.02.2017, 20:08:38 »
Meneekö laajakaistan afr ja volttimittarit sekaisin :D

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #410 : 22.02.2017, 20:51:34 »
Entäs EZK? Eikös sekin haistele lämpöanturaa?

Miten voi piuhasarjavika nostaa lämpöanturin jännitettä 5v -> 16V?


Eihän nyt joku kytketty mittari anna häiriötä? Näinhän oli mikan:lla joskus...

EZK:n anturi on omansa, niillä on vain yhteinen maapiste.
Ja tosiaan AFR on nyt mennyt sekaisin jännitteen kanssa.

Jogiinilla oli niitä häiriöitä, eikä minulla. Minulla ainoastaan EZK:n Ostrich kyykyttää ajoittaan EZK:n.


Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #411 : 23.02.2017, 09:40:16 »
Meneekö laajakaistan afr ja volttimittarit sekaisin :D

En ymmärrä lausetta? Mitä sekaisin?  ;D

Luultavasti piuha lähes poikki jostain, sen takia heiluu jännite.
Ei kunnon kontaktia niin jännite nousee. Ja sekoilee joka lämpötilassa.

Varmaan tympeää aina repiä palikoita irti ja etsiä milloin mitäkin "kummajaista", todellakin tuntuisi olevan riivattu auto. Hyvin kyllä olet silti jaksanut yrittää! O0

Näin on, mutta ihminen tämänkin tehnyt... Täytyy mittaa jännite pistokkeen päästä, tosin ilman kuormaa vika ei johdoissa yleensä näy.

Täytyy kokeilla toisella anturilla suoraan ecuun.
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #412 : 23.02.2017, 17:14:16 »
Mitattu toisella ECU:lla, toisella anturilla ohittaen koko johtosarja = sama heiluminen liekkö joku LH ominaisuus/mun mittarin...  >:(

Mittailin ECU:n maita ja 1.1 ja 3.5ohm runkoon eroa. Suutintukille maadoittuu molemmat, putsasin pinnat, rasvasin ja lisäsin lisämaan laturille (sinne menee akulta ja rungolta KUNNON kaapeli).
Nyt 0 ohm...

Sitten odotellaan pessimistisenä vaan taas vian paluuta...  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Slerbahuuli

  • Vieras
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #413 : 23.02.2017, 17:18:17 »
En tiedä helsingistä, mutta ainakin täällä keskisuomessa on niin pirullinen talvi ollut, että ihan kaikki sähkölaitteet ihan kaikissa autoissa vuoronperään enemmän/vähemmän sekaisin. Milloin on hapettumaa ihan ihme paikoissa, milloin jäätymää antureissa...

Se on sitä, kun lämpötila heiluu 20h syklillä -10 ja +5 välillä...


Mutta hyvä jos vika löytyi! O0

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #414 : 23.02.2017, 17:22:42 »
En tiedä helsingistä, mutta ainakin täällä keskisuomessa on niin pirullinen talvi ollut, että ihan kaikki sähkölaitteet ihan kaikissa autoissa vuoronperään enemmän/vähemmän sekaisin. Milloin on hapettumaa ihan ihme paikoissa, milloin jäätymää antureissa...

Se on sitä, kun lämpötila heiluu 20h syklillä -10 ja +5 välillä...


Mutta hyvä jos vika löytyi! O0

Tähän heilumiseen tulee hetken päästä vastaus Mikanilta. Johtuu LH:sta... Mittailee anturia tasasen epätasaisen määrävälein ja normaali volttimittari sekoilee sen takia. :)

Vika ehkä poistettu, en jaksa uskoa. Tämä auto yllättää vielä.  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa mikan

  • Hostellitonttu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4442
  • Wäärin Wirittäjä #1 Saatanallinen säätäjä
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #415 : 23.02.2017, 17:33:20 »
Kyllä ne Boschin pojat ovat sellaisia sieniä syöneet, ettei niitä jokapaikassa kasvakkaan!  :o :o



Tuossa kuvassa jännite (vasemmalla) pitää kertoa 10, eli 25,00mV on oikeasti 250mV.

Tuossa kuuman koneen anturisignaali skoopattuna. Kuvan korkeat piikit ovat LH:n tsekkaus siitä, että lämpöantura on kunnossa ja kiinni. Notkahdus on merkki siitä, että painan ikkunaa karmia vasten (auton jännite laskee hitusen, joten mittausjännite ei ole reguloitu).

Kohinaa kuuman koneen signaalissa on 0,05V verran.

Tässä enemmän sitä lämpöanturin tarkistusta (kestää tasan 10ms verran). Ja se tehdään 650ms välein, jatkaen tuolla rytmillä 8 sekunta ja sitten 4 tauko, jolloin anturan signaalia ei tarkisteta ja sitten homma alkaa alusta!










Häkä piristää!
Moonshine Motorsport   Kouvolan Korottajat™ - taivasta tavoitellen jo vuodesta 2005  (1%) <> 7kg<hv

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #416 : 02.03.2017, 18:05:26 »
Ongelmat tältä erää kadonneet. Eli ne ECU:n maadoitukset suutintukkiin, pelkät huonot kierteet aiheuttaa näköjään ongelmia vaikka kiristyikin ok. Avatessa tuli alumiinit mukana.  ::)
Nythän sen voisi taas myydä.  :nohnoh :idiot2:

Tuli taakse laitettua tukivarret uretaaneilla, eipähän perä vetele enään miten sattuu.
Keula pitäisi jossain vaiheessa kun hommaa toiset varret.

Pitäisi perkule vakaaja ja taka-akseli maalata kun aika rujon näköinen nyt ja käyttää koko auto massauksessa.




Kytkinpolkimestakin tuli kevyempi kun aikansa sääti. Varsinkin kun haarukan pultti pääsee liikkumaan keventää kummasti poljinta.  :D

Wilwoodin sylinteri vaan näköjään tihkuttanut suojakumin sisään jarrunestettä, tuskin sen kuuluukaan sitä tehdä.
Laitoin enkkulaisille viestiä miten toimitaan tapauksen kanssa.

Noh, pikku hiljaa...
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #417 : 09.03.2017, 18:52:20 »
Tuli laitettua toi MKM:n "momentstag".

Nii järjetön meteli, että joko akselin kulma vituillaan (epäilen, millilleen samaan mittaan pistin kyllä kun vanhan kanssa, tosin hain astemitan mittaillaan huomenna kulmaa tarkemmin), tai pakoputki hinkkaa koriin... En jaksa tangon aiheuttavan NOIN paljon meteliä, vaikka "kova" puslahan siellä edessäkin on.

Kivaltahan se näyttää, liekkö palataan "vahvista häkki, tilaa puslia" leikkiin. Vähän liian karu meteli käyttöautoon, varsinkin kun koira matkustelee kyydissä suht usein.
Katsotaan huomenna töissä lisää...

Vanhat puslat olikin vähän jo loppu...



-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

Poissa anone

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 704
  • savua!
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #418 : 09.03.2017, 21:23:23 »
Niin siis millaista meteliä se pitää? Oon harkinnu samaa tuohon omaan, kun turbiinin kanssa vois tuota varmaan käyttääkin kun ei koneen jyrinät mene läpi.
945 -93 D5252T + MB 722.6, 965 -95 B6304S, 965 -96 B6254S + M90
Vain kiva kaveri korjaa ehjää.

Poissa puliukk0

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2892
  • Luftmassenmesser Hitzdraht-Jetronic
Vs: puliuk0n paviaani wagon
« Vastaus #419 : 09.03.2017, 21:28:18 »
Niin siis millaista meteliä se pitää? Oon harkinnu samaa tuohon omaan, kun turbiinin kanssa vois tuota varmaan käyttääkin kun ei koneen jyrinät mene läpi.

Sellaista kun pakoputki olisi korissa kiinni, pärinää, resonanssia. Paikallaan ei ääntä saa, mutta esim. 5kmh tunnissa ääntä alkaa huomaamaan. Varsinkin moottorijarrussa ja osakaasulla resonoi kovemmin ja mitä enemmän vauhtia sitä kovemmin ääntää.
Tutkin huomenna lisää, voihan se olla, että pakoputki osuu oikeasti runkoon. Vähän joutui kiinnikkeitä muokkaamaan. Ja aina mennyt läheltä koria. Tai sitten mun säädöt ei osunut ihan nappiin kiireessä, jollon kardaani osoittaa liikaa alas tai ylös.

Eniten häiritsee kun turhaan selasin puoli maailmaa ja miljoona euroa noihin kumisiin uniball suojiin. Oli harvinainen koko.  >:(

Tämän saa 200€ (+postit) kokeiltavaksi. Tilasin varmuudeksi jo uudet puslat vanhoihin tukiin...  :D
-Toyota Prius -04 "Ekopönttö"
-Nissan 200sx S13 1JZ-GTE VVTi '92
-Wäärin Wirittäjä #2 / Helsinki Highriders #1 (Kouvolan korottajien alajaos)

 

Elekma  Autoracing