Kipinä hyppää tulpassa kun kärjet aukeaa. Merkkivalo kytketään akun plusnavan ja sen virranjakajalle menevän johdon väliin. Moottori pyöritetetään 10 astetta ennen yläkuolokohtaa ja niin että 1. sylinteri on työtahdin alussa/ puristustahdin lopussa. Tämän voi tarkistaa sillä että 1. imu- ja pakoventtiilit ovat välykselliset. Öljykorkinreijästä ruuvarilla voi koittaa. Tarkista mihin pyörijä osoittaa, tähän 1. sylinterin tulpanjohto loput sytytysjärjestyksessä kiinni. Virranjakaja pyörii vastapäivään (= eli erisuuntaan kuin kellon viisarit)
Laita jakaja sellaiseen asentoon että kipinä on menossa 1. sylinteriin ja koestuslampun valo ei pala (kärjet auki). Käännä jakajaa vastapäivään kunnes valo syttyy ja ihan pikkaisen takasin että valo sammuu.
Jos lamppu ei syty /sammu kun jakajaa kääntelee, on jossain vikaa.