Niin hyvä otsikko, että kirjaan yhden huomion Mk1 V70 kulmavaihteesta.
Vuosimallissa 2000 on erilainen kulmavaihde kuin vanhemmissa, samalla vaihtuu myös vetoakseli. Helpoin tunnistuskeino on se, että vanhemmassa versiossa on alapuolella pulteilla kiinni kotelo, jossa on paino kumin sisässä. Tuo uudempi kulmavaihde on leveämpi, eli valmistaja lienee siirtänyt "pääakselin" laakereita kauemmaksi toisistaan parempaa lujuutta ajatellen? Näin ollen oikean puoleisen vetoakselin ohuempi osa on pidempi ja kulmavaihteen stefa on lähempänä oikeaa rengasta noin 20 mm. Lisäksi kardaanin laippa on erikokoinen, sisempi vetonivel on eri ja myös etupyörän laakeri vaihtuu ulkonivelen kiinnityksen muuttuessa. Vanhemmassa on napamutteri ja uudemmassa venyvä pultti. Eli, jos aiot vaihtaa vm. 2000 kulmavaihteen vanhemmasta, joudut vaihtamaan myös kardaanin, oikean vetoakselin ja pyöränlaakerin...