Nämä oikeasti tietävät ovat yleensä niitä, jotka näiden kapineiden kanssa joutuvat työkseen operoimaan ja/tai niitä, jotka näiden kapineiden ongelmia joutuvat ratkomaan.
Osa tai loput ovatkin sitten enemmän tai vähemmän niitä/meitä ent. Esso-baarin, nyk. ABC:n tietäjiä ja näkemykset sitten sen mukaisia...
Tarkoittaako siis, että nuo ekat 2014-2016 versiot ovat näitä hajoamisherkkiä ja sitten siitä eteenpäin ovat ok ?
Mikä on se ydinsyy, mikä siihen tuhoutumiseen johtaa ja mikä sieltä sitten loppupeleissä kahjahtaa ?
Onko tietoa, mahtaako näihin em. ekoihin tehty muutos olla sellainen, että se vastaa näitä uudempia vai onko jokin sovellus siitä kenties ?
Sattumoisin olen viimeisen - lähes kohta vuoden aikana - kulkenut merkittävän paljon ammattikuljettajien kyydeissä ja niistä varmaan 3/4 ovat olleet autonsa "isäntiä".
Osa on tyyrännyt liikenteessä myös henkilökuljetuksia jo tuolta 70-luvun tietämiltä, joten kokemus & näkemysajoneuvorepertuaaristakin sen mukainen.
Matkaa kun on sitten tässä taiteltu sen n. 2x150km, on siinä ehtinyt keskustella tovin jos toisenkin ja kun tien päällä ollaan sekä dieselillä mennään, ovat aiheet väistämättä menneet aina myös näihin kulkuneuvoihin, kun itsekin nykyään tuolla D4:llä ajelen.
Siksipä hiukan ihmettelenkin, miksi nuo alkupään D4:t ovatkin nyt niin huonoja, kun kyseisellä moottorityypillä ovat useat suharit sahanneet jo järkyttäviä kilometrimääriä itse sekä renkien toimesta ilman mitään sen ihmeempiä ongelmia muihin alalla käytettäviin merkkeihin peilaten.
Joillakin on ties jo kuinka mones Volvo menossa kuten joillain Volkkari, Mersu tai joku muu merkki.
Joillakin on mennyt se ja tuo osa ja joillain taas jotain muuta vaivaa, mutta esiin ei kyllä ole noussut selkeästi tuollaista ongelmaa, mistä nyt puhutaan.
Jossain esitetty, että tällainen lyhyt nypytysajo on se ongelma, ei nuo pitkät siivut, jota harvemmin työkseen ajavat.
Useimmiten ovatkin kertoilleet, että niin ihan itsensä kuin autonsakin takia ovat nämä harvat pitemmät retket haluttuja, kun pääsääntöisesti ajavat 2-15km nurkka-ajoa, jossa ei taida mikään masiina toimia edukseen, arvelen.
Useimmat ovat maininneet, että lyhyttä liikennettä saattaa kertyä - riippuen tietysti monista seikoista - jopa 80-90% ajomäärästä.
No, nyt siis varmaan nämä oman alansa ammattilaiset sitten kehuvat vain omiaan ja haukkuvat kollegojensa työjuhtia ?
Voihan asia tietysti olla niinkin, mutta useilla kuuluu olevan kokemusta hyvinkin useasta merkistä ja mallista eri aikakausilta ja kykenevät kyllä varsin laajasti analysoimaan kokemuksiensa perusteella, miksi juuri ovat tykästyneet mihinkin kapineeseen - ei pelkästään teknisten ominaisuuksien perusteella, vaan myös esim. huollon, ajomukavuuden yms. takia.
Siksipä varmaan moni lukija haluaisi tästäkin asiasta sitä faktaa tiskiin, jotta nämä asiat aukeaisivat paremmin kaikille, eikö ?