Futurez  Kulkukoira

Volvo 240 D24Tic -katsastettu 14.4.2014- MYYTY

  • 391 Vastauksia
  • 132882 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic [äänentoistoa ja "huoltoa"]
« Vastaus #330 : 13.06.2013, 22:44:57 »
Testiajo suoritettu ja iha hyvi pelittää. Teetti vielä vähä lisätyötä ku 2. suutinputkessa oli reikä, mutta kävin korjauttamassa sen ja ei enää kuse SIITÄ...mutta vielä 5. suutin vähän tihkuu, pitänee vaihtaa toinen suutinrunko siihe.  :-\ Termostaatti tuli vaihettua ja laitettua uudet nesteet, sit loppuaika on menny subbarikotelon ja vahvistimen kiinnityksen parissa. Moottoritilan pesin taas jälleen ja ei ainakaa vielä näyttäny vuotavan öljyä. Ennakon myös tarkistin, näytti olevan 0,96mm..voisha sitä vielä hilata vähän aikasemmalle. ::)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3447
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic [äänentoistoa ja "huoltoa"]
« Vastaus #331 : 13.06.2013, 22:58:14 »
. Ennakon myös tarkistin, näytti olevan 0,96mm..voisha sitä vielä hilata vähän aikasemmalle. ::)
Toi ennakko on just hyvä  ;)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic [äänentoistoa ja "huoltoa"]
« Vastaus #332 : 14.06.2013, 17:38:45 »
Toi ennakko on just hyvä  ;)

Onhan se, menee kai turhaks hifistelyks rueta enää aikaistaan. Kyllä se tuntuu liikkuvan ihan hyvin jossei vähän paremminki suuttimien vaihdon jälkeen. Pitäs penkittääkki tänä kesänä.. jos sitä ens viikolla pääsis vanteiden kimppuun.   ::)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24 --> D24Tic [äänentoistoa ja "huoltoa"]
« Vastaus #333 : 18.06.2013, 22:39:11 »
Suutinputket pitää, 5 suutinrunko ei tihku enää ja venakopasta ei vuoda enää öljyä. Termostaattiki toimii.. :) Peräkoukku on rälläköity poies, palkki on lattialla. Pitää siistiä se ja panna paikalleen.

Ennakkoa aattelin kuitenki aikaistaa..jonnekki 1.00-1.05 tietämille, nykii tasakaasulla ja savukin on turhan vaaleeta..Vetoja kyllä on, että tuskin syöttöä ainakaa liian vähän on..katotaa sit ku löytyy sopiva ennakko. Tuolla Diesel-osiossa oliki puhetta tosta..että tuskin se rikki menee 1,05 ennakolla vielä 12mm nestepäällä. Kokeillaan kärsiikö ettei käynti muutu koloseks, eikä teho laske.

Vähän vain pieni muotoinen työtapaturma haittaa rojektia..sain rälläkällä vekin sormeen ja tikkejähän siihen tuli...  :-\ Eli saa nähä milloin saa tuo vanneprokkiksen aluilleen.. Nytte tää viikko saikkua ja se ois pian juhannus..Kalajoen hiekat kutsuu!  8)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Sormi paranee ja tikit on poistettu. Vähän saanu autoaki tehtyä, laitoin 10" Bilteman lisäflektin coolerin taakse..tuntuu että pyöritysajossa potkua tuli lisää, tai sitte se on luulotautia vaan..  :idiot2:  ::) Sitte tarkastin ennakon uudestaan oikein kunnon mittakellon jatkovarren kera. Ei ihmekkään vaikka tuntu olevan myöhäsellä...ennakko olikin 0,72..  V:> Säädettii isäukon kans hihnapyörästä 0,87mm ja sitten käänsin pumppua niin sain sen 0,95mm, ajattelin tyytyä siihen. Nytte on ihan sopivan karkea käyntiääni jo..tai ei se oo ku tietyllä kierrosalueella, osakuormituksella (=maantieajossa). Alavääntöä tuli kyllä niin rutkasti lisää, että nyt voi nauttia jopa tuon "jäteöljyvatkaimen" antamasta kyydistä. :) Syöttöjä pitää vielä vähän säätää ja sitte vois varata penkkiajan.  :pomo:

Tossa kuva mittaustsydeemeistä



Levipeltien hitsausta varten tein "jigin". :) Jos huomena alottais hitsaileen keskiöitä kiinni.



Sitte vähä thyyninkiä, toi nuppi pitäs kiilottaa.  8)  ::)



Pitäs vielä soitin laittaa kunnolla ja siihen toi kehys takasin.
« Viimeksi muokattu: 30.06.2013, 12:17:07 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24Tic [Vanneprojektia..]
« Vastaus #335 : 03.07.2013, 21:57:23 »
Dodii, vannerojekti tuli potkastua alulle..toisen takavanteen sain mallattua ja hitsattuaki kasaan jo, ei ollu paljoa heittoa. Selkäheittoa ~ 2 mm ja veippausta +/- 1 mm. Toinen takavanne on pientä naputtelua vaille valmis hitsattavaks. ET:ksi tuli taakse -17mm, backspace mitta 110mm ja vanne siis 16x9".

Tossa vähän kuvaa vanteesta, kuvassa ~5mm ulompana mitä nyt.





On siinä vähän huulta..  :P

Mitäs ootte mieltä tartteeko noita "syvennyksiä hitsata vai riittäneekö ihan tollee..?  :idiot2: ei varmaan tehtaalla oo ollu niistä hitsattuna. Vanteen "sisältä" katsottuna oli ainaki tunkeutunu sula ihan hyvin jäljistä päätellen. :)



E: Vanne tulee takana 15mm yli kaaren.
« Viimeksi muokattu: 03.07.2013, 21:59:22 kirjoittanut Diudi »
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 240 D24Tic [Vanneprojektia..]
« Vastaus #336 : 03.07.2013, 23:02:55 »
Joo nuinhan ne on tehtaaltakin. Ja jos sulanut tosiaan sisäpuolellekkin niin eiköhän nuo kestä. Itse pistäsin vielä pykälän lisää lankaa ja vähän reilummin virtaa, mutta jokaselle
hitsarille on se oma tyyli.
« Viimeksi muokattu: 03.07.2013, 23:10:16 kirjoittanut Customer »

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24Tic [Vanneprojektia..]
« Vastaus #337 : 04.07.2013, 10:40:43 »
Joo nuinhan ne on tehtaaltakin. Ja jos sulanut tosiaan sisäpuolellekkin niin eiköhän nuo kestä. Itse pistäsin vielä pykälän lisää lankaa ja vähän reilummin virtaa, mutta jokaselle
hitsarille on se oma tyyli.

Joo itekki mietin et laittais lisää virtaa ja lankaa ku oli olevinaan niin "hidas" hitsata.. mut sit pitää muuttaa hitsausasentoa vähän, ettei pala läpi. Hitsaussuuntana veto jotta saadaan paras tunkeuma. Itekki tykkäisin vetää vähä ronskimmin.  :pomo:
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 240 D24Tic [Vanneprojektia..]
« Vastaus #338 : 04.07.2013, 16:15:23 »
Oikeaoppisesti sitä hitsiä työnnetään, ei vedetä, tällöin tunkeutuu paremmin. Mutta se on kyllä ihan että miten tuntuu parhaimmalta, ei kehä varmastikkaan irtoa vaikka vetää hitsiä.
Ja sillon kun se eteneminen on hidasta niin juuri silloin tuleekin parhain sauma. Ei se ole mikään jos mahollisimman nopeasti/ei ehdi palaa kunnolla.

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24Tic [Vanneprojektia..]
« Vastaus #339 : 04.07.2013, 16:47:25 »
Oikeaoppisesti sitä hitsiä työnnetään, ei vedetä, tällöin tunkeutuu paremmin. Mutta se on kyllä ihan että miten tuntuu parhaimmalta, ei kehä varmastikkaan irtoa vaikka vetää hitsiä.
Ja sillon kun se eteneminen on hidasta niin juuri silloin tuleekin parhain sauma. Ei se ole mikään jos mahollisimman nopeasti/ei ehdi palaa kunnolla.


Toki toki, mut vois sitä virtaa/lankaa olla enemmänki. No näin minäki jostain kuulin joskus, mutta hetken meidän koulun (AMK) hitsauslabran insinöörin kans juttelin ja manuaaleja lueskellu niin nimenomaan vetämällä valokaari sulattaa syvemmältä ja hitsi tunkeutuu paremmin. Kivempihän se työntää ois. :)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Volvo 240 D24Tic [Vanneprojektia..]
« Vastaus #340 : 04.07.2013, 17:47:38 »
No tieto on eri eripuolilla maailmaa :D Metallipuolella se oli että työntämällä hitsataan. No kai sillekkin voi olla montaa tarkoitusta että mitä se hitsataan on :idiot2:

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24Tic [Vanneprojektia..]
« Vastaus #341 : 04.07.2013, 21:42:22 »
No tieto on eri eripuolilla maailmaa :D Metallipuolella se oli että työntämällä hitsataan. No kai sillekkin voi olla montaa tarkoitusta että mitä se hitsataan on :idiot2:

Näin se tuntuu olevan..  :D

Molemmat takavanteet on valmiita nytte, pitää vielä porata uusi venttiilitapin reikä etupuolelle ja fiksailla vanteet. Toisen etuvanteen sain näpättyä kiinni, et:ksi tuli +13. Laitan kuvia jos ehin huomena.
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24Tic [Vanneprojektia..]
« Vastaus #342 : 07.07.2013, 21:23:20 »
Torstai-illan jälkeen ei oo autolle oikee ehtiny tehä mitään, vkl meni Kokkolasa ja tänään ei oikein oo jaksanu/ehtiny tehä mitään eilisen juopottelun seurauksena. Mutta joo tosiaan, takavanteet ovat siis hitsattu ja toisen etuvanteen naputtelu alkaa huomena. Vanteet on kyllä hitsattu niin heitottomiks mitä on pystyny..ei ollu vanteiden levittäjän puheet "heittokellolla laitettu" kovin paikkaansa pitäviä, mutta kaikissa on melko vähällä selvitty..sittepä sen näkee ku ne lyödään tasapainotukseen että mitä tulee..  ::)

Tossa kuva takasista vielä..



Tossa ensimmäinen etuvanne, huulta semmoset ~10 cm ja et siis +13.





Huomena jos pääsis fiksaileen noita vanteita ku saa etuset hitsattua loppuun. :)

Loppuun vielä kuva tän päivän "Volvo-miesten kokoontumisajoista". Veljen 142 -73 ja siskon miehen 242 -82 sekä tuo oma silmäterä.  :pomo:



MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 240 D24Tic [Vanneprojektia..]
« Vastaus #343 : 09.07.2013, 20:52:44 »
Dodii, nyt ois vanteet fiksattu ja pohjamaalattu. :) Julkisivua enimmäkseen fiksailin, takapuolta fiksailin lähinnä lamellilaikalla. Saumoja myös vähän tasottelin. Aamulla päästän pintamaalin sitte, ku on iltavuoro.  :pomo: Jos kaikki menee hyvin niin torstaina laittaisin kumit päälle..pitää vielä sikamassat laittaa ja venttiilintapit paikoilleen. Neki ehkä kaipaa vähän sikaa väliin, jottei sitte varmasti vuoda..  :idiot2:
Alkaa jännittää tasapainotus jo..  :P

Tossa kuva juuri maalatuista vanteista.

MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

Poissa Diudi

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 845
  • www.vrcf.fi
En oo paljon ehtiny päivitellä, ollu kiirus auton kanssa ja sitte naapuripitäjän festivaalien tuottaman väenpaljouden vuoksi on pitäny käydä "muutamalla" iltakaljalla pariinkin otteeseen..  ::)

Mutta asiaaan.. Vanteet on nyt valamiit, tasapainotettu ja alla.  :pomo: Eteen tuli 195/55 8x16" vanteelle ja taakse 205/55 9x16" vanteelle. Vähä jännitti et millaset on ajaa, mutta yllätys oli positiivinen. Kokeilin tossa ku ohitin yhen auton et miten käyttäytyy reilun 130 vauhdissa eikä vaikuttanu täristävän yhtään.  :) Taidan maalata vielä julkisivut uusiksi vielä tässä joku päivä ku jaksan.

pari huonoa kuvaa..





Ens perjantaina koittaa sitte totuuden hetki ku päästään penkkiin kokeileen paljonko sieltä niitä hummia irtoaa.. sitä varten pitää ny vielä vähä kokeilla säätää syöttöjä ja ehkä vähä hieroa ahtopaineita vielä sen minkä kärsii.  ::)
MB SLK 230 Kompressor -97 (R170)

 

Ateho  Elekma