Elekma  Autoracing

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298754 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #195 : 21.09.2012, 20:35:31 »
Eilen tein naftasuodattimelle telineen, joka kiinnittetään jarrupääsylinterin kiinnityspultiien alle ja tänään oli aika sentaa se paikalleen. Tein myös konehuoneen puolella olevat polttoaineputket valmiiksi.




Vielä pitää ottaa lattian alla oleva bensapumppu pois ja tehdä sen tilalle suora putki. Tässä vanhemmassa mallissahan olisi tankissa siirtopumppu valmiina, joten aloin miettimään sen käyttömahdollisuuksia. Alunperin piti sovittaa tankiin V70 siirtopumppu, mutta noinkohan on ihan turhaa hommaa, jospa tuo alkuperäinen toimisi? Miten kovan paineen tuollainen orkkis siirtopumppu mahtaa tehdä? Tämän hyvän idean tietysti pilaa se, että kun kömpii auton alle, niin se tankin läpivientipelti on tietysti ihan mätä, kun tämä on tätä vanhempaa mallia :-[

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #196 : 21.09.2012, 20:51:30 »
öö tuota hieman pakko mutuilla.
eiköhän se ole siirtopumppu vaan siirtoa varten. ja tuntuis toimivan ilmanki siirtopumppua.
tai mistä minä mitään tiedän.

helkkarin hienoa jälkeä ja nopeaan tahtiin tullut P>
ps vähä kade osaamisestasi :-X
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #197 : 21.09.2012, 22:53:53 »
öö tuota hieman pakko mutuilla.
eiköhän se ole siirtopumppu vaan siirtoa varten. ja tuntuis toimivan ilmanki siirtopumppua.
tai mistä minä mitään tiedän.

helkkarin hienoa jälkeä ja nopeaan tahtiin tullut P>
ps vähä kade osaamisestasi :-X

Siirtopumppu taitas olla joo, mutta ei toimi ilman siirtopumppua nykydiiselit..

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #198 : 22.09.2012, 16:57:32 »
Päiväni putkimiehenä :)

Tein polttoaineputket valmiiksi, eli otin lattian alla olevan bensapumpun pois ja korvasin sen suoralla letkulla. Päädyin nyt jättämään tankkiin alkuperäisen siirtopumpun, kun sen tuotto vaikutti melko asialliselta. Tyhjensin siis tankin bensasta sillä siirtopumpulla ja nätisti sitä sieltä lorotteli. Tässä oli muuten sittenkin muovinen se tankkivarusteen kansi. Missä vuosimalleissa se on peltinen?

Seuraavaksi hiekkapuhalsin ja maalasin pakoputken kannakkeet. Uusi pakoputki on odottamassa asentajaansa, kunhan nuo kannakkeet kuivuvat. Tähän tulee ihan alkuperäinen putki, koska en halua kuunnella tuning-putkien aiheuttamaa huminaa (olen kai tullut ihan tosissaan vanhaksi, katalysaattorinkin meinasin laittaa ihan sellaisenaan) Pappamutkaa en kuitenkaan laita.

Lisää putkia, eli lyhensin laatikon öljynjäähdyttimen putket ja asensin nekin paikalleen. Yksi liitos tuntui kiristyvän perin omituisesti ja jäi vahva epäilys, että se jää todennäköisesti vuotamaan.

Poissa APT

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 6
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #199 : 23.09.2012, 14:43:57 »
Siirtopumppu taitas olla joo, mutta ei toimi ilman siirtopumppua nykydiiselit..
Volvon tai siis psa:n nykyisissä pikku-dieseleissä ei ole siirtopumppua. Eli esim. suodattimen vaihdon jälkeen joutuu imemään suodattimen täyteen polttoainetta.
ex.   Volvo V70 2,4 T -00
ex.   Volvo V40 1,9 T4 - 98
Nyk. Volvo V70 2,5 TDI -99
Tulossa Volvo amazon -68 farmari

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #200 : 23.09.2012, 16:06:54 »
Jotta kukaan ei saa noista APT:n imemisistä mitää kieroutuneista ajatuksia, niin lienee projektipäivityksen aika :D

Valmis pakoputki


Tuunattu ulostulo


Marteliukselta oli taannoin v-band klemmarit loppu, kun kävin hakemassa pari laippaa. Täytyy sellainen vielä käydä ostamassa, kun nyt etuputken liitoksessa on ihan tavallinen klemmari. Se ei välttämättä ole kovinkaan tiivis :)

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 668
  • PRV is lifestyle <3
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #201 : 23.09.2012, 16:26:00 »
Tässä oli muuten sittenkin muovinen se tankkivarusteen kansi. Missä vuosimalleissa se on peltinen?




Olen antanut itselleni kertoa että muovisia on kaikki mitkä on kertaalleen vaihdettu ja siniseltä haettu se tankkivaruste. Ja että muuten olisivat ihan alkuperäisinä peltisiä.
745,745,765,945,XC70,Raksapaku

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa sjs

  • 10:1, E85, 1.55 bar, 16v, Penta ja 408 hv
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 996
  • Talven aika on takavedon taikaa!
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #202 : 23.09.2012, 17:09:58 »

Olen antanut itselleni kertoa että muovisia on kaikki mitkä on kertaalleen vaihdettu ja siniseltä haettu se tankkivaruste. Ja että muuten olisivat ihan alkuperäisinä peltisiä.
Ainakin uusikeulaisissa, eli 1995 eteenpäin ovat muovia... myös 940.

Tai kai toi S90 "tankarmatur" on vaihdettu, kun siinä on 1998 leima ja auto rekattu 17.12.1998  ;D

Kuka oikeasti on keksinyt tunkea muovitankkiin peltisen kannen... 100% aivotonta toimintaa taas tehtaalta. :D

Ja tosiaan, ei esim veneen D3 koneessa (sama kun auton D5) ole mitään esipumppuja. siellä menee korkeapainepumpulta paluuputki tankkiin ja toinen putki menee filtterille jossa käsinilmauspumppu ja ilmaruuvi. :)

Näin siis 2009 mallisessa 190hv D3 versiossa jonka itse asensin UUTENA, ja samoin 2 vuotta vanhemmassa samanlaisessa masinassa (joka oli tehdasasennus uuteen veneeseen). :)
S90Executive -98, 340DL -86 "B254GT" 408hv/664Nm, Veneessä B230ET + HX35+MS n.350hv/530Nm@1.5bar ja AQ171Turbo 524hv/796Nm@2,1bar

Poissa Lankku

  • 302 km/h@mile tiiliskivellä
  • Valvoja
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 7612
  • Sairaan nopee
    • Videoita
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #203 : 23.09.2012, 17:30:18 »
Tässä oli muuten sittenkin muovinen se tankkivarusteen kansi. Missä vuosimalleissa se on peltinen?
Veikkaisin kans vahvasti, että on vaihdettu. Oisko ollut 90-luvun loppua kun muovinen tuli korvaamaan peltisen myös varaosissa(?).
« Viimeksi muokattu: 23.09.2012, 17:32:01 kirjoittanut Lankku »
245 -90 Englantilainen potilas   245 -90 D5   245 -92 "B6284T"   850 -94 D5 AWD
+muut romppeet   Ostetaan 245 Transfer

Poissa Marko1478

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 215
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #204 : 23.09.2012, 18:20:07 »
Ei voi kun ihailla taas työn jälkee, talvimiitissä tuli ihmeteltyä edellistä projektia ja tää vaikuttaa viä paremmalta. Niin kun joku muukin on jo todennu niin vähän on kyl kateellinen taidoistas, itellä kun on peukalo keskellä kämmentä koko ajan  :D
Volvo S60 2.4D Summum 2008
ex.Volvo V40 TD
ex.Volvo V70 T5 vm.2002

Poissa dometic

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 566
  • V70 D5 --- 240 B???
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #205 : 23.09.2012, 18:27:32 »
Seiskasatasessa tuo tankkipunppu antaa 0.5 barin paineen.
Vikakoodien lukua Torquella Huittisissa.

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #206 : 23.09.2012, 18:34:36 »
Seiskasatasessa tuo tankkipunppu antaa 0.5 barin paineen.

En tiedä muista siirtopumpuista mutta varmasti tuolla 0.5 barilla liemi liikkuu kummasti paremmin kuin painepumpun imemänä. Mikään pumppu kun ei ole hyvä imemään niin itse pidän pääasiana että pumpulle saadaan neste tuotua jollain muulla tavalla kuin pumpun itsensä imemänä.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa ipijee

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 144
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #207 : 23.09.2012, 18:35:44 »
Volvon tai siis psa:n nykyisissä pikku-dieseleissä ei ole siirtopumppua. Eli esim. suodattimen vaihdon jälkeen joutuu imemään suodattimen täyteen polttoainetta.
Vaan 5-pyttyisissäpä on kaikissa tankissa siirtopumppu. Olisikohan ruiskutuspumput kenties hieman erilaiset??  ;)

Poissa Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #208 : 23.09.2012, 18:44:01 »
Vaan 5-pyttyisissäpä on kaikissa tankissa siirtopumppu. Olisikohan ruiskutuspumput kenties hieman erilaiset??  ;)

Mahtaisko 5-pyttyinen tarvita "hivenen" enemmän soppaa kuin tuollanen 1600cc starttimoottori. :smoke: Kulutuksessahan ei kai hirveitä eroja ole mutta hetkellinen kulutus saattaa vaikuttaa noihin pumppuratkasuihin.
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #209 : 23.09.2012, 19:45:19 »
Seiskasatasessa tuo tankkipunppu antaa 0.5 barin paineen.

Tämä kuulostaa asialliselta. Ei tuo paine voi kaukana olla siitä V70:n orkkissiirtopumpun paineesta. Toivottavsti D5:n moottorinohjaus ei vaan ala hyleksimään tuota takavetoisen siirtopumppua ;)



Vielä hämmennän hieman tuota tankkivarustejuttua. Eli tässä oli ne tankille menevien letkujen klemmarit kyllä sen näköisiä, että ei ole ollut auki sitten vuoden -92 :P

Sen verran kävin vielä tallissa ihmettelemässä, että sain purettua kojetaulun alta johtosarjan irti ja vedettyä sen konehuoneen puolelle. Nyt pääsee suurentamaan sitä rintapellissä olevaa läpivientireikää, niin saa sen ison liittimen mahtumaan siitä sisälle. Uudemmassa purku 940:ssä on rintapellissä riitävän isot läpiviennit, joten täytyy siitä raiskata johtosarjoja sen verran, että saa sen läpivientikumin irti.

Mekaanisesti muutostyöt alkaa olla aika hyvin paketissa. Ei nyt enää tule mieleen muuta, kuin laatikon öljynsuodattimen vaihto ja kaikkien nesteiden täyttö. Ennen koeajoja pitää kuitenkin vielä vaihtaa perästä välitys ja lukko, mutta käynnistystä ajatellen hommat aika vähissä.

 

Kulkukoira  Proturbo