Autodiagnoosi  Carcom Oy

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298832 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #240 : 05.10.2012, 21:17:39 »
No joo. Ei tarvinnut sitten laittaa V70:n virtalukkoa, eikä stilettiavainta. Rattiakselin rakenne on liian ahdas ja monimutkainen, jotta olisin saanut toteutettua suunnittelemani muutokset V70:n virtlukon sovittamiseksi. Seuraava idea oli laittaa pelkkä virtalukon pohja ja se olisi sopinutkin 960:n virtalukkoon, mutta liitin tuli siihen asentoon, että olisi pitänyt luopua tilttiratista. Lopputulos siis on, että pitää katkoa ja tinailla johdot uuteen uskoon, käyttää 960:n virtalukonpohjaa. Lisäksi pitää sovittaa ajoneston avainrengas 960:n virtalukon ympärille, ja kaivaa ajoneston siru V70:n avaimesta ja upottaa se 960:n avaimeen. Lopputuloksesta tulee varmaan ihan hyvä, mutta työtä vähän enemmän. Tai en mä tiedä olisiko sitä toista virtalukkoakaan kovin vähällä työllä sovitettu, mutta kuitenkin :)

Tässä siis suunnitelma ja huomenna on toteutuksen vuoro...

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #241 : 05.10.2012, 21:21:57 »
Eikö se olis kohtuu helppo nakki laittaa tuohon stilettiavaimeen katkaistu 960:n avain?

Ja vois tuon avaimen teettää suutarillakin kun hommaa vaan sen stilettiaihion.
Joku lafka niitä plankkoja aihioitakin myi suomessa. En vaan muista mikä. Oli täällä foorumilla siitä joskus juttuakin.

Poissa Justus

  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 2500
  • C70 T5, XC70 OR 2,5T, V70 Classic 2,4 & 960 B6304
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #242 : 05.10.2012, 21:31:30 »
Muuten mikä oli syy mikset sovittanut tuota 70.n kaasupoljinta suoraan ton alkuperäisen paikalle?

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #243 : 05.10.2012, 23:38:10 »
Eikö se olis kohtuu helppo nakki laittaa tuohon stilettiavaimeen katkaistu 960:n avain?

Ja vois tuon avaimen teettää suutarillakin kun hommaa vaan sen stilettiaihion.
Joku lafka niitä plankkoja aihioitakin myi suomessa. En vaan muista mikä. Oli täällä foorumilla siitä joskus juttuakin.
RIME. Myy kaikkea keskuslukko/hälyjärjestelmiä ja oheistarvikkeita kuten mallikohtaset avainaihiot.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #244 : 06.10.2012, 09:06:45 »
Eikö se olis kohtuu helppo nakki laittaa tuohon stilettiavaimeen katkaistu 960:n avain?

Joo tällälailla on tullut pari avainta tehtyäkin. Täytyy vaan teettää uusi avain, kun nuo nykyiset ovat sen verran kuluneita, että ei kannata lähteä niitä sovittelemaan.

Muuten mikä oli syy mikset sovittanut tuota 70.n kaasupoljinta suoraan ton alkuperäisen paikalle?

Koska on toiveissa saada cruise toimimaan 960:n alkuperäisellä systeemillä, eli sillä alipainekellolla. Nyt saa sen kellon (toivottavasti) liikuttamaan tuota vipua ilman, että koko kaasupojlin liikkuu cruisen mukaan. V70:ssä ollutta cruisesysteemiä ei olisi saanut toimimaan millään järkevällä tavalla, käytännössä ei välttämättä ollenkaan.

RIME. Myy kaikkea keskuslukko/hälyjärjestelmiä ja oheistarvikkeita kuten mallikohtaset avainaihiot.

Hyvä tietää :)
« Viimeksi muokattu: 06.10.2012, 09:09:14 kirjoittanut Kulmamies »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #245 : 06.10.2012, 17:05:48 »
Sainpas sittenkin stilettiavaimen 8) Ainahan voi hitsata avaimesta urat umpeen ja viilata uudet oikeaan paikkaan. Avaimissa oli alunperinkin todella vähän eroa ja itseasiassa V70:n avain toimi 960:n kuskinoven lukossa täysin moitteetta ihan sellaisenaan :D Toisesta avaimesta ajattelin ensin hitsata yhden pienen ylimääräisen kolon umpeen ja sen jälkeen mennä lukkosepän pakeille, jos siellä saataisiin koneistettua uudet urat vanhan mallin mukaan oikein koneellisesti.

Ennen.


Jälkeen.


Asensin myös Webaston konehuoneeseen, jotta saa tehtyä sille vesiletkut, ennen jäähdytysjärjestelmän täyttämistä.


Taas tunnelmakuva konehuoneesta. Kyllä isokin konehuone vaan tulee täyteen.

Poissa TVS

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4870
  • Kontinuerlich jetronic
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #246 : 06.10.2012, 23:31:11 »
Ehdit kyllä tekemään jo, mutta 960:eissä nuo lukkopatruunat on hyvin helposti purettavia, että on myös mahdollisuus sarjoittaa nuo patruunat avaimen mukaan. Virtalukkopatruuna purkautuu irrottamalla pati (virrat 1 ja painat patruunan asennusreiän yläreunan pikkusestä reiästä ja vedät padin ulos) ja siitä vääntöpalikan ja rungon välistä painat jollakin sen hieman irtonaisen näkösen nelikanttisen palan irti, sitten vaan kiskaset sisäosan ulos(virtalukonpohjaanpäin) ja vermeet on pöydällä. Ovipatruunat purkautuu ihan vaan lukkorenkaat yms irrottamalla ja painamalla sisäkokoonpano ulos, tai siis ainakin kaksi kolmesta näkemästäni versiosta. Yksi versio on sitten purkamaton, tai siis se rosterinen koristeläystäke tarttee runnoa irti ja se takasin saaminen siististi onkin juur sulle sopivan haastava homma.
LH 2.4 säätöä Tre-orivesi-mänttä-seudulla. YV jos tarvitset säätöapua.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #247 : 07.10.2012, 20:39:22 »
Joopa joo. Olipa taas päivä :-\ Postitiivistet tunnelmat sinäänsä, että auto käy, mutta toisaalta ahistaa aika rankasti, kun kone käy ihan päin persettä >:(

En oikein käsitä mistä tuo voi johtua, kun yhtään enempää ei ole vikakoodejakaan, mitä oli, kun kone ja sähköt oli vielä V70:ssä. 5-sylinterin suuttimen "korjausarvo" on rajusti yli toleranssin, mikä viittaisi vialliseen suuttimeen. No toinen suutin ei auttanut ja mikä sen sitäpaitsi olisi rikkonut, kun kone on käynyt vielä jokin aika sitten ihan normaalisti. Tällä hetkellä päällimmäisen ajatuksena viasta on vääntynyt vetolevy. Tyhjäkäyntikierrokset heijaavat testerin mukaan noin 50-60r/min, kun taas toimivasta autosta tutkailtuna heittoa on vain noin 5r/min. Vetolevyn ostin käytettynä ja siinä oli triggerikehässä pieni mutka, jonka oikaisin, mutta mahdollisesti siihen on jäänyt vielä heittoa ja nyt moottorinohjaus luulee, että 5-sylinteri käy huonommin kuin muut ja yrittää korjata tilannetta ruiskutusaikaa korjaamalla.

Pitää vielä konsultoida jotain viisaampia, ennen kun alan repimään laatikkoa alas ja vaihtamaan vetolevyä. Toisaalta olen aiemmin jo pohtinut, että olisi pitänyt kokeilla sopiiko D5:n turbiini takavetolaatikkoon, joka olisi näin jälkikäteen ajateltuna ollut ihan ehdoton vaihtoehto. Nyt sekin projekti olisi sitten testattavissa/toteutettavissa, jos laatikon joutuu ottamaan alas mahdollisen vetolevyvaurion vuoksi.

Poissa Ristus

  • Puheenjohtaja - Tossavainen - Teiden ritari
  • Administrator
  • Polestar
  • *
  • Viestejä: 13583
  • "I reject your reality and substitute my own"
    • Kotisivut
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #248 : 07.10.2012, 20:59:18 »
No perkule, onnea sauhuista mutta tää lienee vaan välietappi.

Mutta jos vika siinä vetolevyssä, joka minusta kuullostaa ns. mitättömälle mutta ompa toi nyky tekniikka fiksua, niin parempihan tuo nyt on huomata kuin ajossa tai jossain kaukana tallista kun alka vittuilla tai lakata toimimasta kokonaan...moottori siis
S40 Racing -99 man, (855 2.5 10V -96 man),V70 XC 2.4T AWD Aut -01, V70 2.4T -02 man, V70 2.4T -02 aut, V70 2.5T AWD aut -07, V70 2.5FT man -08 ja XC90 T8 -16 Ristus Garage jos oli muita autoja en muista, osa on lapsien imissä ja päin vastoin.

Poissa large

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 114
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #249 : 07.10.2012, 23:18:37 »
Eipäs heitetä pyyhettä kehään, tämän kokoluokan projektissahan on nyt kyse enää hienosäädöstä  ;)
Joo, ymmärrän kyllä että pännii, mutta ei kun lootaa alas, vetolevy uusiksi ja sitä D5 turbiinia sovittamaan takavetolaatikkoon. Olen varma siitä, että kun sulla on idea tuosta D5 turbiinista ollut jo muhimassa niin et kuitenkaan malttaisi olla testaamasta onko se toteutettavissa.
Tsempit viimeiseen taistoon, siis ehkä viimeiseen...

 ,
Joopa joo. Olipa taas päivä :-\ Postitiivistet tunnelmat sinäänsä, että auto käy, mutta toisaalta ahistaa aika rankasti, kun kone käy ihan päin persettä >:(

En oikein käsitä mistä tuo voi johtua, kun yhtään enempää ei ole vikakoodejakaan, mitä oli, kun kone ja sähköt oli vielä V70:ssä. 5-sylinterin suuttimen "korjausarvo" on rajusti yli toleranssin, mikä viittaisi vialliseen suuttimeen. No toinen suutin ei auttanut ja mikä sen sitäpaitsi olisi rikkonut, kun kone on käynyt vielä jokin aika sitten ihan normaalisti. Tällä hetkellä päällimmäisen ajatuksena viasta on vääntynyt vetolevy. Tyhjäkäyntikierrokset heijaavat testerin mukaan noin 50-60r/min, kun taas toimivasta autosta tutkailtuna heittoa on vain noin 5r/min. Vetolevyn ostin käytettynä ja siinä oli triggerikehässä pieni mutka, jonka oikaisin, mutta mahdollisesti siihen on jäänyt vielä heittoa ja nyt moottorinohjaus luulee, että 5-sylinteri käy huonommin kuin muut ja yrittää korjata tilannetta ruiskutusaikaa korjaamalla.

Pitää vielä konsultoida jotain viisaampia, ennen kun alan repimään laatikkoa alas ja vaihtamaan vetolevyä. Toisaalta olen aiemmin jo pohtinut, että olisi pitänyt kokeilla sopiiko D5:n turbiini takavetolaatikkoon, joka olisi näin jälkikäteen ajateltuna ollut ihan ehdoton vaihtoehto. Nyt sekin projekti olisi sitten testattavissa/toteutettavissa, jos laatikon joutuu ottamaan alas mahdollisen vetolevyvaurion vuoksi.

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #250 : 08.10.2012, 13:49:30 »
Tilanne raporttia sen verran, että varmuutta vikaan ei ole tullut, mutta tilasin kuitenkin uuden vetolevyn, niin katsotaan mitä se vaikuttaa. Soittelin myös muutamaan paikkaan turbiinista, mutta D5:n turbiinia ei löytynyt, eikä ehjistä laatikoista suostuta myymään. Soitin myös Konekorjaamo Siekkiselle, joka on erikoistunut automaattien muokkauksiin ja hän oli vahvasti sitä mieltä, että tässä tapauksessa on parempi pitää laatikossa siihen kuuluva turbiini, vaikka siihen joku muu sopisikin. Pienempi paha kuulema hieman eri stallspeed, kun eriparia oleva laatikko/turbiini.

Viimeistään viikonloppuna siis vaihtuu vetolevy ja sen jälkeen painetaan leuka rintaan ja mennään kohti uusia pettymyksiä :D

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #251 : 08.10.2012, 17:51:40 »
tosta ajoestosta vielä   niin onko toi ohjaus niin fiksu että sitä ei voi vaan teipata sen v70 avaimen siihen kehään kiinni ja survota sen jonnekin sinne koelautaan alle ? sehän on kuitenkin toi 960 avain mitä haluat käyttää?!

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #252 : 08.10.2012, 17:59:08 »
tosta ajoestosta vielä   niin onko toi ohjaus niin fiksu että sitä ei voi vaan teipata sen v70 avaimen siihen kehään kiinni ja survota sen jonnekin sinne koelautaan alle ? sehän on kuitenkin toi 960 avain mitä haluat käyttää?!

Nimenomaan olen koko ajan halunnut tuon stilettiavaimen. Joskus kun saa keskuslukon pelaamaan kaukosäädöllä, niin voi sitten piilottaa kaukosäätimen "mekanismit" tuon stiletin sisään :) Eikä tuo avainrenkaan survominen kojetaulun alle muutenkaan oikein kuulosta mun jutulta V:>

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #253 : 08.10.2012, 18:12:38 »
 Eikä tuo avainrenkaan survominen kojetaulun alle muutenkaan oikein kuulosta mun jutulta V:>

arvasin vähän kyllä että tämmönen vastaus tulee ! kun kattoo muuten tätä rojektia ...mutta mitä jos ei survoo vaan laitta ja asentaa todella nätisti  ;D  no ei tässä nytt vaan sitä että saako  toimii sillai että se v70 avain ois siellä kokoajan renkaassa 

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6375
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #254 : 08.10.2012, 18:53:29 »
Kyllä uskoisin, että toimii. Sama asiahan se on, jos jättää avaimen viikoksi virtalukkoon, niin kyllä auto siitä huolimatta käynnistyy, kun avainta kääntää ??? Näin siis ainakin mun mielestä.

 

Puotilan autokorjaamo  RallyBaron