Samppasport  Futurez

Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"

  • 812 Vastauksia
  • 298767 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

Poissa Sjtv

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 668
  • PRV is lifestyle <3
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #525 : 23.12.2012, 11:40:27 »
Melko paljon enempi ja paksumpaa oli äänieriste kun omaan seiskaan laittelin facelifti 960 sisustaa. Niin ja autohan hiljeni samalla melko paljon sisältä kun sen teki.
745,745,765,945,XC70,Raksapaku

"Vehkeiden epäluotettavuus on suoraan suhteessa siihen kuinka paljon niissä on itsetehtyjä, muista autoista otettuja, kuorma-auton tai virityskäyttöön tarkoitettuja osia."

Poissa sekokupu

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 1788
  • Volvo Rapist Club Finland
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #526 : 23.12.2012, 13:13:10 »
Tuo ovipahvin alla oleva vaahtomuovijuttu on vuosimallista kiinni. Mahtaisiko osa meluerosta johtua 960:n plyyshiverhoilluista pilareista? Ne varmaan imee ääntä aika hyvin.

Juu, uudempiin tuli tuo lisäeriste oviin ihan 940:n myös. Loppupään 940 on myös huomattavasti hiljasempi kuin alkupään, seiska on taas jo aivan kauheaa kuunneltavaa. Eli esim 940 classicin ja V/S90:n välillä ei ole enää ihan kauheata eroa äänitasossa, isoimmat erot tuntuvat juurikin tulevan moottorista/putkistosta.

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2286
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #527 : 30.12.2012, 10:23:16 »
Juu, uudempiin tuli tuo lisäeriste oviin ihan 940:n myös. Loppupään 940 on myös huomattavasti hiljasempi kuin alkupään, seiska on taas jo aivan kauheaa kuunneltavaa. Eli esim 940 classicin ja V/S90:n välillä ei ole enää ihan kauheata eroa äänitasossa, isoimmat erot tuntuvat juurikin tulevan moottorista/putkistosta.

On siellä eristyksissä tosiaan jotain tapahtunut, 92' 940 farkussa oli otteessa omamassa 1400kg, nykyisessä classic-sedanissa 1565kg. Toki varusteetkin tuo oman lisänsä mutta onhan tuo huomattavasti hiljaisempi.

Topicin aiheeseen liittyen jokos se 940/850-hybridipuskuri on löytänyt paikkansa? Tekisi mieli sovitella omaankin ysiin joko kokonaan kasipätkän puskuri tai sitten tuo pelkkä alaosa joten kuvat kiinnostaisi. ;)
V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #528 : 30.12.2012, 10:37:21 »
Topicin aiheeseen liittyen jokos se 940/850-hybridipuskuri on löytänyt paikkansa? Tekisi mieli sovitella omaankin ysiin joko kokonaan kasipätkän puskuri tai sitten tuo pelkkä alaosa joten kuvat kiinnostaisi. ;)

Eipä se vieläkään ole paikkaansa löytänyt.

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #529 : 30.12.2012, 22:09:37 »
On siellä eristyksissä tosiaan jotain tapahtunut, 92' 940 farkussa oli otteessa omamassa 1400kg, nykyisessä classic-sedanissa 1565kg. Toki varusteetkin tuo oman lisänsä mutta onhan tuo huomattavasti hiljaisempi.

Mun manuaali-ilmastoitu Classic sedan painaa rekisteriotteen mukaan 1510kg. Mielenkiintoisia eroja jos varusteet on samat.  :P
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #530 : 03.01.2013, 20:42:46 »
Laitetaanpas tännekin tehtävälistaus, kun se on niin trendikästä :)

-katalysaattorin tuhoaminen
-isomman loppu putkiston tekeminen/asentaminen
-... ;)

Eli tänään kävin Moonlight-Motorsportissa vierailulla ja kotiinviemisiksi tarttui mukaan osittainen hymy. Eli tehoa tuli alakierroksille aika maukkaasti lisää ja datan mukaan isommillakin kierroksilla pitäisi olla tehoa käytettävissä hurjia määriä, mutta pakoputki ilmeisesti ahdistaa ja rajusti. Kaikki arvot. eli ruiskutusmäärä, ahtopaine ja ilmamäärä olivat ihan kuten pitääkin, mutta auto puutuu edelleen isoilla kierroksilla tosi pahasti. Nyt se varmaan kulkee sen, mitä tällainen kuuluisi mennä vakiona, paitsi nyt alakierroksilla aika paljon maukkaammin.

Liian kylmänä (lue liian kaukana) oleva katti kaiketi tukkeutuu, kun ei pala puhtaaksi, eikä siten virtaa riittävästi tai sitten loppu putkisto ahdistaa liikaa, kun se on kutoskoneisen 960:n vakio-osa.

Jos ei tämäkään auta, niin sitten laitan manuaalilaatikon...

Poissa Julma-Henri

  • Mr. Vika Koodi
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4669
  • Leuka rinnassa kohti uusia pettymyksiä...
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #531 : 03.01.2013, 20:47:02 »
Laitetaanpas tännekin tehtävälistaus, kun se on niin trendikästä :)

-katalysaattorin tuhoaminen
-isomman loppu putkiston tekeminen/asentaminen
-... ;)

Eli tänään kävin Moonlight-Motorsportissa vierailulla ja kotiinviemisiksi tarttui mukaan osittainen hymy. Eli tehoa tuli alakierroksille aika maukkaasti lisää ja datan mukaan isommillakin kierroksilla pitäisi olla tehoa käytettävissä hurjia määriä, mutta pakoputki ilmeisesti ahdistaa ja rajusti. Kaikki arvot. eli ruiskutusmäärä, ahtopaine ja ilmamäärä olivat ihan kuten pitääkin, mutta auto puutuu edelleen isoilla kierroksilla tosi pahasti. Nyt se varmaan kulkee sen, mitä tällainen kuuluisi mennä vakiona, paitsi nyt alakierroksilla aika paljon maukkaammin.

Liian kylmänä (lue liian kaukana) oleva katti kaiketi tukkeutuu, kun ei pala puhtaaksi, eikä siten virtaa riittävästi tai sitten loppu putkisto ahdistaa liikaa, kun se on kutoskoneisen 960:n vakio-osa.

Jos ei tämäkään auta, niin sitten laitan manuaalilaatikon...

Jaa että lastu laitettiin? ???

Mulla tulee tuossa omassa huipputeho vähän alle 4000rpm ja huippuvääntö 2200prm kohdilla. Jossain ne penkkilaputkin on..
Putki kun alkaa virtaamaan niin tulee toivottavasti vielä miellyttävämpi ajettava, tai ainaki omasta tuli sillon ku se tehtiin :)
"Tietä käyden tien on vanki. Vapaa on vain umpihanki"

V70 945 S70 Kuvia

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #532 : 04.01.2013, 14:03:03 »
sen verran olen ite humannu että aika pirun paljon vaikutta se paksumpi dp ei niin se loppupää , sillai että heti föönin jälkeen laajenee .... tosin sitähän ei voi tietää kuin tukossa toi sun loppuputkisto on .
tein omaan saako konetta sanoa? sanotaan että käy diiselillä ja siinä on pytty enemmän  :D kuitenkin siinä on tavallan 3vaimentaja ja alkupää 3tuumaa ja sitte 2.5 toimii   .... tosin d5 han on ihan eri

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #533 : 04.01.2013, 15:40:58 »
Tänään varmistin, että katti ei ole tukossa, eikä ahdista pakokaasujen virtausta. Tuntuma paranikin aika selkeästi, mutta ei se vieläkään ihan 100% tunnu olevan. Kävinkin siis Marteluikselta ostamassa tarvikkeita takapötön vaihtoa varten. Huomenna voisi väkertää läpivirtaavan vaimentimen paikalleen ja toivoa taas jonkinlaista muutosta :)

Poissa 8-pätkä

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2286
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #534 : 04.01.2013, 23:26:51 »
Täällähän on ihan oikea suunta kun aletaan saasteturhuuksista luopumaan ja ohjelmoimaan laitteita.. ;)

Mun manuaali-ilmastoitu Classic sedan painaa rekisteriotteen mukaan 1510kg. Mielenkiintoisia eroja jos varusteet on samat.  :P

Tomaattihan taitaa olla painavampi kuin M90?

V60 D3 Inscription -20
142 -72 (?? + ??) Showroom
Suzuki Bandit N1200 -96

Paikalla Turbo 242

  • Global Moderator
  • Group A
  • *
  • Viestejä: 8962
  • Teiden tukko
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #535 : 05.01.2013, 14:43:12 »
Tomaattihan taitaa olla painavampi kuin M90?

Tosiaan, en huomioinut että sulla on automaatti.  :-[
Volvo 242 -77 2.3T, Volvo 940 -98 2.3T, Volvo V60 -15 D4 AWD R-Design aut, Asuntovaunu Adria 613 UL -04 (SFC 141540)

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #536 : 05.01.2013, 15:59:14 »
Tänään sain asennettua sen läpivirtaavan takapöntön, mutta vaikutus oli lähinnä marginaalinen. Normi kruisailussa huomaa, että ahdin alkaa suhista herkemmin, eli jotain vaikutusta on havaittavissa, mutta lappu lattiassa kiihdytettäessä ero on tosi pieni orkkispönttöön verrattuna. Eihän tuolla nyt enää jalkoihin jää, mutta vähäsen on vielä hampaankolossa, kun luulisi tällaisen paremmin liikkuvan. Kaiketi se automaattivaihteisto sitten vie jonkin verran voimaa...

Teippasin myös ovien ja takaikkunan pilarit mustalla skrupupintaisella teipillä, jota ostin Biltemasta tässä yksi päivä. Tuli muuten tosi hieno, mutta teippi loppui kesken ja oikeanpuoleiseen c-pilariin piti tehdä teippaukseen sauma ja se osuu tarkkaavaisen katselijan silmään. Pitää näpsäistä vielä päivänvalossa kuvia lopputuloksesta.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1472
  • www.vrcf.fi
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #537 : 06.01.2013, 08:07:05 »

Tänään varmistin, että katti ei ole tukossa, eikä ahdista pakokaasujen virtausta


miten tommosta tutkitaan?
« Viimeksi muokattu: 06.01.2013, 08:09:12 kirjoittanut bolinder »

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6374
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #538 : 06.01.2013, 09:34:49 »
miten tommosta tutkitaan?

Otetaan rälläkkä käteen ja avataan katalysaattorin yläosa auki. Sitten sisukset käteen ja katselee valoa vasten näkyykö kennostosta läpi. Sitten vaan kattiin kansi takaisin päälle ja hitsaa saumat umpeen.

Poissa Kaziganth

  • Biokaasumies / Karaokemestari
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 4106
  • Hämeen hitain
Vs: Team Recycle Racing Finland - 960 B6304F --> D5244T "MYYTY"
« Vastaus #539 : 06.01.2013, 10:06:44 »
Otetaan rälläkkä käteen ja avataan katalysaattorin yläosa auki. Sitten sisukset käteen ja katselee valoa vasten näkyykö kennostosta läpi. Sitten vaan kattiin kansi takaisin päälle ja hitsaa saumat umpeen.
:2funny: Ei voi kuin ihastella tätäkin projektia :)
No kun halvalla sai.

 

Kulkukoira  Proturbo