KL-varaosat  Race.fi

Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023

  • 1224 Vastauksia
  • 492126 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Valmistajaan joka tapauksessa otan yhteyttä että mitäs vidua tää meinaa jos ei mitään varsinaista syytä löydy tuolle hihnan katkeamiselle...
Saisi edes vähän korvausta niin olisi hyvä...
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa injector

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2420
  • Tulevaisuuden Johtaja
Valmistajaan joka tapauksessa otan yhteyttä että mitäs vidua tää meinaa jos ei mitään varsinaista syytä löydy tuolle hihnan katkeamiselle...
Saisi edes vähän korvausta niin olisi hyvä...

Kyllä se jyrpii ylimääräiset hommat  >:(

Nehän kyllä keksii yleensä tikusta asian ettei vain tartteisi minkään sortin korvausta antaa...   :idiot2:

Toivotaan parasta! jotta sieltä edes jotain tulisi kotiin päin
940SE Pappakulta, 945 Turbo Sportwagon, 945 Turbo Lumivalkee Ja Sävsjö Euroline 5.6 CT -95

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Valmistajaan joka tapauksessa otan yhteyttä että mitäs vidua tää meinaa jos ei mitään varsinaista syytä löydy tuolle hihnan katkeamiselle...
Saisi edes vähän korvausta niin olisi hyvä...

Auts :(
Minkä valmistajan remmi oli?
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Gatesin hihnat ja vapaa pyörä jos en aivan väärin muista.
Vesipumpun valmistajaa en muista kyllä ulkoa.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Customer

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1198
Onko näissä diesseleissä samanlainen jälkikiristyshomma kuin bensakoneissa? Ihtellä se jäi tekemättä kun ensimmäistä kertaa vaihdoin remmin, kun ei ollut kukaan vihjannut
jälkikiristyksestä vaikka monelta kyselin mimmonen operaatio. Remmi hyppäs sitten 20tkm kohalla ja siihen tuli hiusmurtuma. Onneksi oli kone joka sallii tämmösenkin tapahtuvan.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Onko näissä diesseleissä samanlainen jälkikiristyshomma kuin bensakoneissa? Ihtellä se jäi tekemättä kun ensimmäistä kertaa vaihdoin remmin, kun ei ollut kukaan vihjannut
jälkikiristyksestä vaikka monelta kyselin mimmonen operaatio. Remmi hyppäs sitten 20tkm kohalla ja siihen tuli hiusmurtuma. Onneksi oli kone joka sallii tämmösenkin tapahtuvan.
en ole kyllä kuullut tai mistään lukenut että olisi mitään muuta jälkikiristystä kuin kannen pulteissa...

Prk että kyllä suoraan sanottuna v*tuttaa, todennäköisesti auton arvoinen remontti taas tulee olemaan, tekisi mieli jo työntää paalikasaan koko romu  :facepalm:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Valmistajaan joka tapauksessa otan yhteyttä että mitäs vidua tää meinaa jos ei mitään varsinaista syytä löydy tuolle hihnan katkeamiselle...
Saisi edes vähän korvausta niin olisi hyvä...

yleensä katkee kun on jäänny löysäksi tai löystyny , oliko siinä remmissä sillai  että joka hammas vähäniinkuin lähössä irti ?

Poissa Harri_82

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 181
Nyt kun tulisi tyrkylle sopivasti TDI tekniikka niin se vaihtuisi tuonne  ::)

Tän pohjalta laiteltu yv:tä ;)

Poissa J_Lanttola

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 754
    • Meratia Oy
Gatesin hihnat ja vapaa pyörä jos en aivan väärin muista.
Vesipumpun valmistajaa en muista kyllä ulkoa.

Ymmärtääkseni kuitenkin gates pitäisi olla ihan laatumerkki, eli aika outoa että noin ennen aikojaan katkeaa.
Menikö se siis ihan poikki asti koko remmi vai irtosiko hampaat?
Toivottavasti on edes alakerta ehjä..
Opel Vivaro 2,5cdti
Opel Manta -83 6-syl
Opel Rekord Sprint HT Coupe -69

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Joo tempaisin kannen irti autosta ja venttiilit solmussa sekä ensimmäinen nokka-akselin laakerikansi halennu kahteen osaan ja toiseen laakeri kanteen hankautunut jäljet.
Nokka-akseli myös kolmessa osassa ja yksi painin kuppi kahdessa osassa.
Alakerrassa ei muuta kuin kevyet venttiilin kuvat männissä.
Alakerta myös muuten hyvässä kunnossa, ei pykälää sylintereissä ja porattu ensimmäiseen ylikokoon.
Hinasta ei ollut lähtenyt hampaita vaan katkennut ihan terveeltään, ei ollut edes kulunut paljoa.
hihnan vapaapyörä ja vesipumppu ehjät.
Eikä myöskään moottorin hihnapyörät olleet kuluneet.
Eikä myöskään ole vuotanut öljyä jakopäähän.
myöskään ei löytynyt mitään siihen viittaavaa että jakopäähän olisi mitään vierasta eksynyt aiheuttaen hihnan katkeamisen.


Lähtökohta...

Kansi irti ja pestynä.

Konehuone, öljysumu peräisin ahtoputkessa olleesta reijästä, sekin paikattu muttei konehuonetta kerennyt pesemään.

katkennut laakeripukki..

Katkennut paininkuppi.

Kansi ylhäältä päin.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Niko_S

  • Vieras
Eli selviäisi lievällä kansirempalla? Onneksi ei käynyt pahemmin.

Ihme homma kyllä tuo Gatesin hihna, kun on laatutuote, eikä kiinakakkaa, 6.2 litrasessa Diesel Vanissakin kesti mukisematta polkemiset, painavalla kuormalla vetämiset, sudittelut yms.

Kokemuksen mukaan nuo Gatesin hihnat on tosi hyviä, mutta kyllähän valmistusvirheitä aina tulee... ?
« Viimeksi muokattu: 01.10.2012, 22:03:06 kirjoittanut Niko_S »

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
6.2 litrasessa Diesel Vanissakin kesti mukisematta polkemiset, painavalla kuormalla vetämiset, sudittelut yms.
Valaisetko hieman tietämätöntä, miten tämä vaikuttaa hihnan kestoon?
Vai poljitko sitä hihnaa jollain? Ja hinasit hihnaa apuna käyttäen?  :D
« Viimeksi muokattu: 02.10.2012, 06:00:14 kirjoittanut Juke-Maza »

Poissa janekki

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 89
  • -Team Karvavako Racing-
Valaisetko hieman tietämätöntä, miten tämä vaikuttaa hihnan kestoon?
näimpä varsinki ku vanissa jakopää ketjulla.

Mutta nythä olis hyvä hetki päivittää se tdi pellin alle 8)

Poissa Tico

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 380
  • www.vrcf.fi
Eli selviäisi lievällä kansirempalla? Onneksi ei käynyt pahemmin.

Lievällä? Pikasesti katsottuna tossa on kyllä käynyt aikamoinen täystuho. Kaikki muu on hajalla paitsi itse alumiiniknööli, joka sekin taitaa olla jo tehtaalta halki.

Näitä lueskelee aina pelonsekasin tuntein (vastaavalla hitlerin kostolla ajellaan päivittäin). Kiinnostaisi kyllä kovasti, että mikä on remmin katkeamisen aiheuttanut. Pienen summailun tuloksena kävi mielessä, että olisiko jakopäästä/venttiilikoneistosta korkannut ensiksi jotain ja siten lukittanut ja katkaissut nokka-akselin. Tällöin hihna olisi katkennut vasta tapahtumaketjun viimeisenä. Selvää näyttäisi kuitenkin olevan se, että kone on pyörinyt valitettavan monta kierrosta jaon loputtua.
960 -95 D5252T+ AW30/43
960 -96 B6284T + 722.643

Poissa Joona.S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 172
  • www.vrcf.fi
Semmone tuli mieleen jotta eihän oo se alipainepumppu hirttäny kiinni ja aiheuttanu tuhoa ?  Ei ois ensmäine kerta maalimassa ku semmone käyp. Ylipäätään miks se ei voi olla vaikka laturin perässä niinko maasturiloissa tai apuakselilla ku muissa volkkarin pikku koneissa ?

 

Futurez  Kulkukoira