Kulkukoira  Proturbo

Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023

  • 1224 Vastauksia
  • 492134 Lukukerrat

0 jäsentä ja 1 Vieras katselee tätä aihetta.

EVO8

  • Vieras
Hihnan katkeaminen on äärimmäisen harvinaista etteikö siihen löytyisi syy muualta kuin itse hihnasta. Aikoinaan kun nämä moottorit oli vielä melko yleisiä niin kyllä näitä katkenneita neniäkin tuli muutama nähtyä.

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Juu melkein voi D24:n kohdalla sanoa että syy on 100% varmuudella muualla kuin hihnassa. Useita nokan katkeamisia on itselläkin tiedossa.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Juu melkein voi D24:n kohdalla sanoa että syy on 100% varmuudella muualla kuin hihnassa. Useita nokan katkeamisia on itselläkin tiedossa.

mites jos ajattele  että toi nokka väsyy niin sitähän vois vaihtaa uuteen vaikka siinä 500tk määräaikais huololla ,jos ei ole tietoo että ois ikään vaihettu .Valuahan toi vaan on niin tai jos ois käsillä ultralaite niin tutkis hiushalkeemia....

itellä vielä tommosta sattunu aina kyllä ollu remmi väärin asennettu..... siis  joku muu asentanu ei minä V:>

itse tykkään pelata vähän varmalla ja vaihtaa siinä 50-70tk kohalla

Poissa Volvopoju

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 558
  • www.vrcf.fi
Multa löytyis D24 tarpeettomana 150e itse irroitettuna, jos vielä haluat ostaa koko tekniikan?
Lähtee käymään parin viikon seisonnankin jälkeen ilman hehkua käymään joten kunnossa pitäs olla  ::)

Ja kone löytyy porista, pistä YV jos kiinnostaa!

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Volvomies89:n kanssa hetki sitten puhelimessa höpöteltiin ja tultiin siihen tulokseen että parempi unohtaa nämä helvetilliset D24 myllyt.

Poissa Ari E

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1316
  • www.vrcf.fi
Volvomies89:n kanssa hetki sitten puhelimessa höpöteltiin ja tultiin siihen tulokseen että parempi unohtaa nämä helvetilliset D24 myllyt.

 :kukkia: :nälkä: :nälkä: P>
volkkarin tuotteessa pysytte kuitenkin?


Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Lievällä? Pikasesti katsottuna tossa on kyllä käynyt aikamoinen täystuho. Kaikki muu on hajalla paitsi itse alumiiniknööli, joka sekin taitaa olla jo tehtaalta halki.

Näitä lueskelee aina pelonsekasin tuntein (vastaavalla hitlerin kostolla ajellaan päivittäin). Kiinnostaisi kyllä kovasti, että mikä on remmin katkeamisen aiheuttanut. Pienen summailun tuloksena kävi mielessä, että olisiko jakopäästä/venttiilikoneistosta korkannut ensiksi jotain ja siten lukittanut ja katkaissut nokka-akselin. Tällöin hihna olisi katkennut vasta tapahtumaketjun viimeisenä. Selvää näyttäisi kuitenkin olevan se, että kone on pyörinyt valitettavan monta kierrosta jaon loputtua.
Jep, täystuho on käynyt kannessa aika lailla, venttiilejä tosin en ole vielä irroittanut kannesta mutta villi veikkaus että ohjurit ottaneet itseensä kun tuo yksi paininkuppikin on palasiksi mennyt...
Sinällänsä harmittaa tuo kansi kun oli käytännössä uusi, vain 120tkm ajettu suunnilleen kun tuon moottorin remontoinnissa nakattu tehdasuutena paikalleen...
Semmone tuli mieleen jotta eihän oo se alipainepumppu hirttäny kiinni ja aiheuttanu tuhoa ?  Ei ois ensmäine kerta maalimassa ku semmone käyp. Ylipäätään miks se ei voi olla vaikka laturin perässä niinko maasturiloissa tai apuakselilla ku muissa volkkarin pikku koneissa ?

Ei ollut alipaine pumppu hirttänyt jumiin, se ei edes rakuttanut niin kuin näissä yleensä...
Hihnan katkeaminen on äärimmäisen harvinaista etteikö siihen löytyisi syy muualta kuin itse hihnasta. Aikoinaan kun nämä moottorit oli vielä melko yleisiä niin kyllä näitä katkenneita neniäkin tuli muutama nähtyä.
No tässä tapauksessa näyttää nyt ikävästi siltä, ei ainakaan voitelun puutetta missään havaittavissa eikä syöttöpumppukaan ole kiinnileikannut.
mites jos ajattele  että toi nokka väsyy niin sitähän vois vaihtaa uuteen vaikka siinä 500tk määräaikais huololla ,jos ei ole tietoo että ois ikään vaihettu .Valuahan toi vaan on niin tai jos ois käsillä ultralaite niin tutkis hiushalkeemia....

itellä vielä tommosta sattunu aina kyllä ollu remmi väärin asennettu..... siis  joku muu asentanu ei minä V:>

itse tykkään pelata vähän varmalla ja vaihtaa siinä 50-70tk kohalla
Ostin tuo moottorin täysremontoituna ja 80tkm ajettuna joten eipä tuota osannut arvata että nokka pettääpi.
Ja tuskin hihna on väärin tullut asennettua kun se on siellä pyörinyt sen vajaa 3v ja 78tkm...

Multa löytyis D24 tarpeettomana 150e itse irroitettuna, jos vielä haluat ostaa koko tekniikan?
Lähtee käymään parin viikon seisonnankin jälkeen ilman hehkua käymään joten kunnossa pitäs olla  ::)

Ja kone löytyy porista, pistä YV jos kiinnostaa!
Näitä puolimiljoonaa ajettuja jäteöljyvatkaimia löytyy ihan lähinurkista joten en kyllä lähde kovin kaukaa hakemaan...

Volvomies89:n kanssa hetki sitten puhelimessa höpöteltiin ja tultiin siihen tulokseen että parempi unohtaa nämä helvetilliset D24 myllyt.
Jep kyllä se näytästää siltä aika pitkälle, nuo TDI tekniikalla olevat kokonaiset autotkaan kun eivät maksa enää juuri mitään niin melkein sama ostaa kokonainen auto ja teurastaa se, kuitenkin saa auton hinnan takaisin kun kopan myy osina eteen päin.

:kukkia: :nälkä: :nälkä: P>
volkkarin tuotteessa pysytte kuitenkin?


Jep, 2.5 TDI alkaa jo näkymään silmissä asennettuna 740 keulalla, katsastus-setäkin sanoi että Laita se TDI ja tervetuloa leimaamaan onnistuneesti.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Joni_S

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 179

Jep kyllä se näytästää siltä aika pitkälle, nuo TDI tekniikalla olevat kokonaiset autotkaan kun eivät maksa enää juuri mitään niin melkein sama ostaa kokonainen auto ja teurastaa se, kuitenkin saa auton hinnan takaisin kun kopan myy osina eteen päin.
Jep, 2.5 TDI alkaa jo näkymään silmissä asennettuna 740 keulalla, katsastus-setäkin sanoi että Laita se TDI ja tervetuloa leimaamaan onnistuneesti.

Samaa kyselin itsekkin kun kävin tutun auton leimaamassa ja ysistä loppuu leima 26. päivä, en katsasta enää tälle vuodelle vaan volvon suhteen on hyvinkin samansävyiset suunnitelmat.

Edit: Saat multa halvalla kohta tuon yli 500tkm ajetun deekun jos haluat vielä koittaa?   :2funny:
« Viimeksi muokattu: 02.10.2012, 22:38:55 kirjoittanut Joni_S »

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Eipä noissa deekuissa mitään maata mullistavia ongelmia ole ollut.... tarvii vain muistaa, et kyse on kutos-dieselistä, jota ei punahehkusena lyödä pois tulilta, ja hihnoja vaihtaa vain ne, jotka osaa sen kireydenkin mittarilla mitata - ja ennenkaikkea eivät nuukaile sen kampiaksilan 12,9 Kamaxin pultin ostamisen kanssa.
Tarkistushan tehdään sitten kolmenkympin välein, niinku noihin muihinkin tuonajan VAG- nakuihin.
Liki milli noilla on parhailla meidän huoltamilla ajettu - heikoimmilla on jääny ronttiin 6 satkuun.
Heikoissa on saanu aina kysyä isännältä, et olix oikeesti ihan pakko ....  ::)
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa InlineFour

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1324
  • Toiset käy töissä, toiset käy kotona
Hihnan kireyden mittari on kyllä maailman tuehin työkalu. Kummasti vaihtu ilman sitä merkkiliikkeessä kaikilla hihnat ilman mittaria eikä ne takas tullu sen takia vaikka vw:t muuten vaan tuliki nopiast takas.. ::)
Oikeissa autoissa on kolme poljinta;
kaasu, jarru, seisontajarru

Poissa Juke-Maza

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1344
  • Keskinkertaista yritetään mutta paskaa tuppaa.....
    • JAM Motorsports Club
Juu tuo mittari on kyllä humpuukia ja noita kampiakselinpulttejakaan en ole koskaan kuullut D24:stä menneen, taitaa olla noiden uudempien ongelmia.

Poissa SanttuM

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 196
  • www.vrcf.fi
Itse kun koneremppaa tein niin kyselin pulttia volvolta ja vw:ltä.
Kummastakaan kampiakselinpulttia ei enää edes saa.
Perseaukiselle kaikki on kallista
Volvo 245 D24Tic -82 Paku
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=9499.0

Poissa sjos

  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 5879
OT

Toinen pultti meni just viimeviikolla vw 1.9td:stä >:(

Vaikkakin on uusittu aina pultti.
Chrysler PT Cruiser :smoke:

Poissa patera

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 189
  • www.vrcf.fi
Juu tuo mittari on kyllä humpuukia ja noita kampiakselinpulttejakaan en ole koskaan kuullut D24:stä menneen, taitaa olla noiden uudempien ongelmia.

Ei tuo deekun pultti katkeakaan, vaan venyy - silloin se pohjaa eikä kirisä limppua paikalleen oikein.
Hallissa muistona yksi puretun moottorin kampi, josta näkyy moisen seuraukset....
Volkkarin neloskoneissa niitä kyllä on napsahdellut poikki omia aikojaan.
440 1991 museoon menossa
240 Lankku-paku

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Jep, 2.5 TDI alkaa jo näkymään silmissä asennettuna 740 keulalla, katsastus-setäkin sanoi että Laita se TDI ja tervetuloa leimaamaan onnistuneesti.


näissäkö on katkeilemätön  remmi 8)

 

Samppasport  Futurez