Ateho  Elekma

Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023

  • 1224 Vastauksia
  • 492131 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC Käyttispaku D24TIC-->D5252T. 29.10.12
« Vastaus #480 : 01.11.2012, 17:10:57 »

(Kuva poistettu lainauksesta.)
mikä toi pikku vpyörä toss pumpusssa , onko ne kompensoinu sitä puuttuva sylinteri tolla vai ?

tämäkö tdi ei ota  mitään signaalia tosta tomaattilootasta
En tiedä mikä tuon tarkoitus loppupelissään on, varmaan värinän vaimennusta varten tai jotain.
Saattaahan se ottaakkin automaatti laatikosta signaalia sillä lootassa on oma pistokkeensa ja ohjain boksinsa.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6367
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC Käyttispaku D24TIC-->D5252T. 31.10.12
« Vastaus #481 : 01.11.2012, 17:17:49 »
Tieto taitaa kulkea lähinnä moottorinohjauksesta laatikolle päin, eikä toisin päin.

Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC Käyttispaku D24TIC-->D5252T. 31.10.12
« Vastaus #482 : 01.11.2012, 18:25:49 »
Tieto taitaa kulkea lähinnä moottorinohjauksesta laatikolle päin, eikä toisin päin.

ahaa eli tdi ei kiinnosta mikä   tässä tapauksessa takana  majailee

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC Käyttispaku D24TIC-->D5252T. 31.10.12
« Vastaus #483 : 02.11.2012, 02:46:49 »
minkä vaihteiston arvelit laittaa?
tuota vauhtipyörää kun kattoo nii näyttää aika raskaalta, käytä sorvissa.
hienoa että sinäkin aloitit moottorin vaihdon.
tsemppiä vitusti rojektiin O0 O0 O0
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC Käyttispaku D24TIC-->D5252T. 31.10.12
« Vastaus #484 : 02.11.2012, 15:07:18 »
M90 minkä ostin jo viime talvena ja oli deekun jatkeena.
en sorvaa tuota vauhtista, se on just hyvä ja ompahan vääntöjä ainakin alakierroksilla.
Kyseessähän on deekun vauhtis.


Kiitoksia sitä tarvitaan, nyt on vuorossa viikonloppuna öljypohjan lyhennys operaatio  :buck2:
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6367
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC Käyttispaku D24TIC-->D5252T. 31.10.12
« Vastaus #485 : 02.11.2012, 19:22:45 »
Öljypohjan lyhennykseen sellainen vinkki, että kannattaa sovittaa pilkotut pohjanpuolikkaat siten, että pohja on ennemmin millin tai kaksi liian pitkä, eikä lyhyt. Mä tein sen virheen, että sovitin osat jämptisti, niin hitsauksen jälkeen piti etuosan ruuvinreikiä viilata soikeaksi.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC Käyttispaku D24TIC-->D5252T. 3.11.12
« Vastaus #486 : 03.11.2012, 02:29:49 »
Tänään tai no siis eilen aloiteltiin öljypohjan muokkaus ihan kunnolla ja kait siitä jotain tuleekin  :idiot2:


Hahmottelua TDI koneen tiivisteen kanssa mistä pitää ruveta pätkimään pohjaa.


poikki män.


Sovittelua...



Ja osat leikelty hitsaus valmiiksi.



Ja lopuksi hepattiin kiinni toisiinsa.
Seuraavaksi käyn työmaalla pohjan kanssa ja koe sovitan sen TDI lohkoon että onko edes sinne päinkään, sen jälkeen vasta hitsataan loppuun.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC Käyttispaku D24TIC-->D5252T. 3.11.12
« Vastaus #487 : 03.11.2012, 13:42:13 »
kannattaa hitsata kasaan sillain että pohja on lohkossa kiinni.
niiku kulmamies sanoi että tekeen muutaman millin pitkän siitä nii se kutistuu oikeaan mittaan.
vetää pultin reijissä niin pitkäksi kuin menee ja tirruuttaa nippuun.
nimi merkki: paraski puhuja kun oma meni ihan kieroon kun erillain tein.
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC Käyttispaku D24TIC-->D5252T. 3.11.12
« Vastaus #488 : 03.11.2012, 17:57:43 »
lohkossahan tuo oli kiinni pultattuna heppauksenkin ajan  ;)

Käytiimpä tuossa työmaalla sovittamassa hepattua pohjaa moottoriin ja istuihan se :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC Käyttispaku D24TIC-->D5252T. 3.11.12
« Vastaus #489 : 04.11.2012, 00:29:15 »
Tää on nyt niin nopeeta toimintaa, että kone on kiinni jo huomenna?  ;)  :D

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC Käyttispaku D24TIC-->D5252T. 3.11.12
« Vastaus #490 : 04.11.2012, 04:17:33 »
Tuossa illastapa sitten hitsailtiin pohja kasaan onnistuneesti ja harvinaisen suoraksikin jäi jopa.



Toveri työn touhussa


Sisältäpäin hitsattuna


Ja ulkoa päin nipussa.


Saumakohdat sekä toinen etusivu jyrsittynä, siihen joutui hitsaamaan lisää tavaraa jotta tiiviste pinta-alaa saatiin tarpeeksi.
Ei kuitenkaan saatu tällä jyrsimellä tasoitettua koko tiiviste pintaa koska oli yksin kertaisesti liian pieni siihen hommaan, maanantaina paikalliseen metallipajaan pohjan vienti jossa liippaavat tiivistepinnan suoraksi.

Tää on nyt niin nopeeta toimintaa, että kone on kiinni jo huomenna?  ;)  :D
No eipä maha olla ihan noin nopeeta kuitenkaan, kuhan sähköjen kanssa touhuaminen alkaa voi tahti hidastua aika paljon  :buck2:
« Viimeksi muokattu: 04.11.2012, 04:20:11 kirjoittanut Volvomies89 »
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Kulmamies

  • Pussihousu
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo+
  • *******
  • Viestejä: 6367
  • Itse kun tekee, niin saa sitä mitä sattuu tulemaan
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC Käyttispaku D24TIC-->D5252T. 3.11.12
« Vastaus #491 : 04.11.2012, 09:21:29 »
Saumakohdat sekä toinen etusivu jyrsittynä, siihen joutui hitsaamaan lisää tavaraa jotta tiiviste pinta-alaa saatiin tarpeeksi.

Jos teitte tiivistepinnasta etuvedon tiivisteen muotoisen, niin jääkö siihen nyt pitkä väli mihin ei saa ruuveja? Mä porasin lohkoon pari uutta reikää, enkä laittanut tiivistettä ollenkaan, niin sai ruuvit joka kohtaan.

Poissa Half time

  • De Luxe
  • *
  • Viestejä: 105
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC Käyttispaku D24TIC-->D5252T. 3.11.12
« Vastaus #492 : 04.11.2012, 12:28:20 »
Jos teitte tiivistepinnasta etuvedon tiivisteen muotoisen, niin jääkö siihen nyt pitkä väli mihin ei saa ruuveja? Mä porasin lohkoon pari uutta reikää, enkä laittanut tiivistettä ollenkaan, niin sai ruuvit joka kohtaan.

Toi etunurkkahan jää aika pitkälle pulttivälille. Ei ois huono idea varmaan kattoo sopiva kohta johon laittaa vaikka pultti lisää että saa ton kulman painamaan tiivaria kanssa kunnolla. Tosin tossahan o nytten lisää hitsattu alaa tohon kulmaan ja ku laittaa liimatiivistemassalla sen kiinni ni todennäköisästi pitää öljyn sisälllään ilman hikoilua.

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC Käyttispaku D24TIC-->D5252T. 4.11.12
« Vastaus #493 : 04.11.2012, 14:29:11 »
Eipä tuo ruuvin laitto tosissaan mikään ongelma ole, pitää vain päästä TDI luo jotta pystyy reikiä ja kierteitä tekemään oikeaan kohtaa  :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3448
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC Käyttispaku D24TIC-->D5252T. 5.11.12
« Vastaus #494 : 05.11.2012, 21:34:07 »
Tänään tein öljypohjan valmiiksi pois lukien tiivistepinnan oikaisua.
Yhden kiinnitysreijän porasin oikeaan kohtaan ja etupään reijät kairasin 8mm jotta varmasti sattuu pultit kohilleen :P
Tein myös entiseen öljynpaluun kohtaa sokean laipan ja tiivisteen.
Myös öljyn imuputki lyheni sopivaksi, D24 putkesta sai näppärästi sen tehtyä.


Tulpattu öljynpaluu.


Muokattu imuputki.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

 

RallyBaron  Samppasport