Puotilan autokorjaamo  RallyBaron

Volvo 740 GL D5252T+HX35 & Volvo V70 TDI -00. 6.12.2023

  • 1224 Vastauksia
  • 492157 Lukukerrat

0 jäsentä ja 2 Vierasta katselee tätä aihetta.

Poissa volovo mies

  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1301
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 7.11.13
« Vastaus #690 : 07.11.2013, 19:30:00 »
Tänään matkahuollossa odotteli tälläinen, piti kyllä tulla vakio ahdin mutta tälläisen ne laitto  :idiot2: ELK



lähetä takas ja vaadi vakio tilalle ja kipu korvauksia esin tikkukaramellin muodossa :D :D :D :D
http://www.vrcf.fi/foorumi/index.php?topic=3868.0

ite kun tekee niin saa just semmosen niinku sattuu tulemaan...

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3450
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 16.11.13
« Vastaus #691 : 16.11.2013, 03:33:06 »
Viikolla kävin hakemassa loput tarvikkeet pakosarjaa varten, 20 kpl 90 asteen vesijohtokäyrää ja 1.5m suoraa putkea.
Tänään irtosi autosta vakio turbo ja pakosarja, sitten kahtelin ahtimen tulevan asennuskohdan ja yhditin tulevan pakosarjan kannen ja turbon puoleiset laipat toisiinsa palasella lattarautaa, huomenna sitten ruvetaan vääntämään välille sopivat putket ja toivotaan että onnistuu kohtuudella.


Tyhjää on, eikun sovittamaan...


Turbon paikan mallailua, moottorinostin oli kätevä tässä hommassa...


Pientä kokoeroa havaittavissa.
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa ässäarpa

  • Grand Touring
  • ****
  • Viestejä: 2067
  • -Team Karvavako Racing- Valiomaisteri
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 16.11.13
« Vastaus #692 : 16.11.2013, 20:14:32 »
Oha se Hx35 jo vähän ahtimen kokone.  :D

Hieno rojekti.  :)
V70 D5
850 T5
145 T5

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3450
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 17.11.13
« Vastaus #693 : 17.11.2013, 05:02:01 »
No niin, ilta ja yö touhuttu ja asennusolutta sekä lonkeroa juotu ja saatu pakosarjakin hitsailtua nippuun, huomenna jatkuu ulko että sisäpuolisien hitsisaumojen siistimisellä ja jos kerkee niin oikaistaan vielä laippojen tiivistepinnat.


Tästä lähdettiin, helvetin hitekki jigi minkä avulla tiedetään laippojen oikea asento toisiinsa nähden.










Ja suurinpiirtein kokonaiseksi heppailtuna.


Kollektoria...




Ja hitsattuna kasaan...


Vakio sarjan kanssa kuvassa, hyvin hämää kuva sillä tuo vakiosarjan turbon laippa on pienempi kuin tuon itsetehdyn.


« Viimeksi muokattu: 17.11.2013, 05:03:52 kirjoittanut Volvomies89 »
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3450
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 17.11.13
« Vastaus #694 : 18.11.2013, 22:55:10 »
Töitten jälkeen aloittelin pakosarjan viimeistelyn ja hioin ulkopuoliset saumat tasaisiksi sekä pirrailin loppuun kollektorin ja  pakolaipan aukot, kollektoriin ja muutamaan pakoaukon reunaan joutuu vähän hitsaamaan lisää tavaraa jotta saa muotoiltua loppuun :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa vpernu

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 595
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 17.11.13
« Vastaus #695 : 19.11.2013, 08:45:14 »
Taitaa tulla vähän ahasta db:n kanssa ku jää holsetti noin taakse ;)

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3450
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 17.11.13
« Vastaus #696 : 19.11.2013, 08:47:40 »
Taitaa tulla vähän ahasta db:n kanssa ku jää holsetti noin taakse ;)
ei tule, mallattu on ennen pakosarjan tekoa ahdinta ja laippan paikka katsottu kohdilleen ;)
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3450
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 20.11.13
« Vastaus #697 : 20.11.2013, 22:33:22 »
Pakosarjaan hitsattu lisää tavaraa ja pirrailtu melkein loppuun, ei ollut tarpeeksi pitkällä varrella olevia teriä joten ei saanut kaikkia mahdollisia kohtia hiottua pois, no tänään lähti kaksi pitkällä varrella olevaa terää tilaukseen, pitäs perjantaiksi tulla.
Viimeistelin ulkopuolen valmiiksi pakosarjasta ja sen jälkeen hiekkapuhalsin koko sarjan..





Valmis kollektori


Semmonen ei ehkä niitä hipoimpia mutta toimiinee tarpeeksi hyvin mun tapauksessa :P
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Poissa jake74

  • Grand Luxe
  • **
  • Viestejä: 437
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 20.11.13
« Vastaus #698 : 20.11.2013, 23:31:26 »
ei ollut tarpeeksi pitkällä varrella olevia teriä joten ei saanut kaikkia mahdollisia kohtia hiottua pois, no tänään lähti kaksi pitkällä varrella olevaa terää tilaukseen, pitäs perjantaiksi tulla.


mun työkaluihin kuuluu myös pitkävartiset terät ja niiten lisäksi pitkäkaulanen pirra ;)


Poissa bolinder

  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Grand Luxe Touring
  • ***
  • Viestejä: 1471
  • www.vrcf.fi
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 20.11.13
« Vastaus #699 : 21.11.2013, 06:26:07 »
Lainaus
Semmonen ei ehkä niitä hipoimpia mutta toimiinee tarpeeksi hyvin mun tapauksessa

älä ny ihan fiksun näköinenhän tuo

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3450
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 20.11.13
« Vastaus #700 : 21.11.2013, 17:45:46 »
älä ny ihan fiksun näköinenhän tuo
epä jää onneksi paljoa näkymään kun pakosarjakääreen vetäisee päälle  ELK
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3450
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 24.11.13
« Vastaus #701 : 24.11.2013, 21:32:26 »
Pakosarjaa oikaistiin pillillä lämmittämällä ja puristettiin paksua rautaa vasten ja saatiin myös suoristettua tarpeeksi likelle jotta voidaan nyt sitten jyrsimellä ajaa pinnat suoriksi.
Turbon kompuralähdöstä poistettiin V-band liitoskohta hitsaamalla letkuliitin suoraan siihen, ihan turhaan mokoma ylimääräinen liitos. Turbosta käännetti keskiö myös samalla oikeaan asentoon. Seuraavaksi pitää lähteä mallailemaan paikalleen koko pakettia ja mittailla millaiset öljynpaine ja paluu linjat teettättää.



Kompurapesään hitsattu lähtö, pitää vielä viimeistellä paremmin ja ajattelin maalata samalla mustaksi koko pesän.

Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Niko_S

  • Vieras
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 24.11.13
« Vastaus #702 : 25.11.2013, 22:57:24 »
Hyvännäköistä jälkeä.  -H-

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3450
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 24.11.13
« Vastaus #703 : 26.11.2013, 21:59:58 »
Turboa ja pakosarjaa käyty mallaamassa paikalleen ja hyvin meni.
Aiheutti pienen jännityksen kun pakosarja tehtiin erillään autosta ja ei pystynyt mallailemaan paikalleen välistä..
Lohkolämmitintä piti kääntää 180 astetta jotta mahtuu olemaan.
Öljynpaluu tuli suunniteltua ja sen saa tehtyä todella helposti, painepuolelle taiteilin mallin tuosta vakioahtimen painepuolesta ja sen pohjalta teetätetään uusi.
Tilaukseen lähti myös silikonit uutta turboa varten ja tietysti mustana.
Pakosarjaa pitäisi seuraavaksi ruveta paistelemaan jotta jännitykset häviää pois, sen jälkeen vasta jyrsimellä laipat suoriksi.
Pakosarja saa pinnoitteeksi Marteliuksen Black Satin keraamisen pinnoitteen ja sen päälle vielä kieputellaan pakosarjakääre.


Pahoitteleen kuvanlaatua, kamera jäi matkasta pois...
« Viimeksi muokattu: 26.11.2013, 22:12:12 kirjoittanut Volvomies89 »
Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

Paikalla Volvomies89

  • BWC-vastaava
  • VRCF Ry jäsen 2024
  • Turbo
  • ******
  • Viestejä: 3450
  • TDI:tä etu ja takavetosena....
Vs: Volvo 740 GL 2.4TDIC-->D5252T & Volvo 850 TDI -96. 5.12.13
« Vastaus #704 : 05.12.2013, 00:45:23 »
Silikonit ja niille tulevat rosterilemmarit saapui, 8 päivää meni kun paketti tuotiin oven taakse suoraan, hyvin toimii tuolla http://www.apmotorstore.co.uk/ toimitus ja palvelu, pari kertaa tilannut tuolta ja molemmilla kerroilla on kaikki mennyt hienosti, viime kerralla lähettivät jopa kaksi ylimääräistä silikonimutkaa ilman lisäkuluja  :D
Voin suositella lämpimästi paikkaa muillekkin.



Veronpalautuksiakin tuli mukava summa ja osa niistä menee sitten tuohon lukkoperään eli Torsen True Track -588.

850 myös saanut pientä huomiota osakseen ja ostin siihen uudet umpiot kun entiset mitä ilmeisemmin auton alkuperäiset olivat jo parhaat päivänsä nähneet.
Voi kyllä sanoa että maailma kirkastui pimeällä ajaessa, varsinkin lähivaloilla.

Team Salaseura.
Suomen Volvokerhon Some-vastaava Facebookissa, BWC-osastovastaava ja jääratapäivien vastaava.
http://www.garaget.org/forum/viewtopic.php?id=237002

 

Elekma  Autoracing