Morjesta - vanhan, mutta edelleen ajankohtaisen, aiheen nosto!
Mulla Volvo D3 V70 Mk3, ja auto on ruvennut hälyttelemään matalasta varaustasosta.
Mikäs siinä, perustilanne kaupungissa asuvalle, kun ajot lyhyitä ja pakkaset tuli tänne eteläänkin.
Ajattelin käydä testaamassa akun + latauksen motonetissa (ilmaiseksi, vielä joulukuun ajan), ja sitten akku vaihtoon tarvittaessa.
Kysynkin nyt, teiltä kokeneemmilta: Vanhempiin autoihin, veneeseen, prätkiin, olen vaihtanut akut aina itse.
Akku turvallisesti irti/ lataukseen, ja sama toisin päin takaisin laitettaessa.
Nyt auto (vm2013) on uusin koskaan omistamani, ja tekniikassa on nyt start-stopit ja muut hienoudet.
Eli: jos vaihdan akun tähän itse, onko oikeasti riski, että jotain menee sekaisin, start-stop esimerkiksi?
Vai onko tämä vain akkuliikkeiden höpötyksiä?
Jos asuisin omakotitalossa, antaisin akun olla kiinni ja laturilla täyteen. Mutta kadunvarsiparkkeerauksessa tämä haastavampaa.
Kiitos näkemyksistä jo etukäteen!